تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 134499

رانندگان مراقب باشند؛ تغییرات جدید در صدور بارنامه

رانندگان مراقب باشند؛ تغییرات جدید در صدور بارنامه
رانندگان از این پس می‌توانند با استفاده از سامانه برخط، به راحتی و به صورت الکترونیکی اسناد حمل و نقل خود را دریافت و ابطال کنند. این اقدام به شفافیت بیشتر و تخصیص دقیق‌تر سوخت کمک می‌کند.

به گزارش شهر بورس، مدیرکل دفتر حمل و نقل و کالای سازمان راهداری اعلام کرد که مرحله سوم شفافیت حمل کالا به زودی در قالب سامانه برخط و با ورود صاحبان کالا اجرایی خواهد شد.

اجرای مرحله سوم شفافیت حمل کالا

 آقای حمدالهی، مدیرکل دفتر حمل و نقل و کالای سازمان راهداری جاده‌ای، در برنامه روی خط رادیو اقتصاد اظهار داشت که از دو سال گذشته، صدور بارنامه الکترونیکی در سازمان راهداری کشور اجرا شده است. اسناد فیزیکی بارنامه رانندگان حذف شده و به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. همچنین، مرحله دوم این طرح از هفته گذشته آغاز شده است.

صدور پیامکی و شفافیت سند حمل و نقل

وی ادامه داد که مرحله دوم این طرح با صدور پیامکی به رانندگان آغاز شده است. این اقدام به شفافیت بیشتر سند حمل و نقل منجر شده و فرآیند صدور بارنامه را قانونمندتر کرده است. همچنین، تخصیص سوخت نیز بر اساس سند حمل انجام می‌شود و رانندگان از طریق کد ۶ رقمی که دریافت می‌کنند، از صدور و ابطال سند مطلع خواهند شد.

همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

حمدالهی با اشاره به اینکه اجرای این طرح با محوریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می‌شود، افزود که این سامانه دارای فرآیندها و پازل‌های مختلفی است که به مرور تکمیل خواهند شد. مرحله بعدی اجرای این سامانه، ورود صاحبان کالا است که با کامل‌تر شدن بانک اطلاعاتی آنها، فرآیند بهبود خواهد یافت.

تعیین نرخ حمل و بازگشت حقوق رانندگان

حمدالهی اظهار داشت که طبق مصوبه جلسه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، نرخ حمل براساس تن کیلومتر تعیین شده است. برای دریافت حداقل نرخ حمل، وجود سند حمل و نقل الزامی است و با اجرای این طرح، بخشی از حقوق تضعیف شده رانندگان بازگردانده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات