تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر : 146598

راز تاخیر در واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

راز تاخیر در واریز مرحله سوم سود سهام عدالت
واریز مرحله سوم سود سهام عدالت که مدت‌ها مورد انتظار بود، هنوز محقق نشده است. این تاخیر چه دلایلی دارد و چه شرکت‌هایی مسئولیت آن را به عهده دارند؟

به گزارش شهر بورس، پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت همچنان با تأخیر مواجه است. بر اساس اعلام مسئولان، دو شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مپنا هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند. این تأخیر باعث نگرانی و اعتراض سهامداران شده است که خواستار برخورد با شرکت‌های متخلف هستند.

مشکلات و تأخیر در واریز سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت که مربوط به عملکرد مالی سال 1401 شرکت‌هاست، در دو مرحله قبلی انجام شد، اما مرحله سوم آن همچنان به تعویق افتاده است. سهامداران نگران از عدم واریز سود خود هستند و از سازمان بورس می‌خواهند که اقدامات جدی‌تری در برخورد با شرکت‌های متخلف انجام دهد. یکی از سهامداران به نام سعادت در این باره گفت: سازمان بورس به‌عنوان نماینده ما، موظف است با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نمی‌کنند، برخورد کند.

شرکت‌های مسئول و دلایل تأخیر

در این میان، ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، اظهار داشت که چهار شرکت در مرحله قبلی هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده بودند. با این حال، دو شرکت پالایشگاه بندرعباس و فجر انرژی خلیج فارس تاکنون تسویه کرده‌اند. اما همچنان دو شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مپنا باقی مانده‌اند که به ترتیب ۲.۵ هزار میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند و باید این بدهی‌ها را تسویه کنند.

مبلغ واریزی و اهمیت موضوع

جعفری همچنین افزود که تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت واریز شده است و با اضافه شدن مبلغ باقی‌مانده، این رقم به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. او تأکید کرد که شرکت هلدینگ خلیج فارس به‌تدریج در حال واریز سود است و امیدواریم به‌زودی تسویه کامل انجام شود.

هشدار به سهامداران درباره سودجویان

مهدی حاجی‌وند، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، نیز هشدار داد که سهامداران فقط از طریق منابع رسمی و خبرگزاری‌ها اخبار مربوط به واریز سود را دنبال کنند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس خودداری کنند. او تأکید کرد که سود سهام عدالت تنها به شماره شبای ثبت شده در سامانه سجام واریز خواهد شد و نیازی به تماس یا ارسال لینک از سوی افراد ناشناس نیست.

چشم انتظاری سهامداران برای واریز سود

با وجود تمام این مشکلات و تأخیرها، سهامداران همچنان منتظر واریز سود خود هستند و امید دارند که شرکت‌های متخلف به تعهدات خود عمل کنند.

نام شرکت مبلغ بدهی (میلیارد تومان) وضعیت واریز
صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۲.۵ هزار میلیارد واریز نشده
مپنا ۵۰۰ میلیارد واریز نشده
پالایشگاه بندرعباس تسویه شده
فجر انرژی خلیج فارس تسویه شده

منبع: اکونگار

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ