شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر : 46044
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای رئیسی درباره بورس چه گفت؟ بسته هستند

رئیسی درباره بورس چه گفت؟

رئیسی درباره بورس چه گفت؟

سید ابراهیم رئیسی امروز با حضور در صحن علنی مجلس، به صحبت درمورد بودجه 1401 پرداخت که بخشی از سخنان وی به موضوع بازار سرمایه اختصاص یافت؛ اما رئیسی درباره بورس چه گفت؟

به گزارش شهر بورس، سید ابراهیم رئیسی امروز با حضور در صحن علنی مجلس، به صحبت درمورد بودجه 1401 پرداخت که بخشی از سخنان وی به موضوع بازار سرمایه اختصاص یافت؛ اما رئیسی درباره بورس چه گفت؟

ابراهیم رئیسی در جلسه علنی مجلس با اشاره به لزوم اصلاح ساختار بودجه و کار جهادی برای رفع مشکلات فعلی، اظهار داشت: در لایحه بودجه 1401 رشد اقتصادی 8 درصدی هدف‌گذاری شده که باید در سال آینده محقق شود. لذا توسعه توازن بخش های مختلف ضرورت دارد.

وی افزود: دولت قبلی، اقتصاد را به برجام و تصمیم بیگانگان گره زده بود اما این دولت قصد دارد با بهره مندی از ذخایر و ظرفیت های موجود به ویژه نیروی انسانی متخصص، مشکلات را حل کند.

رئیس جمهور ادامه داد: در شرایط کنونی، جذب سرمایه گذاری به میزان استهلاک نمی رسد، رشد اقتصادی در حد 0.4 درصد بوده و افزایش هزینه های بیش از 10 برابری مردم را رنج می دهد. در لایحه بودجه پیشنهادی به ثبات اقتصادی که موجب امنیت خاطر تولید کننده و مصرف کننده، توجه شده که لازمه آن بودجه بدون کسری، عدم استقراض از بانک مرکزی، انضباط مالی بانک ها و عدم افزایش پایه پولی است.

رئیسی یادآور شد: آثار اداره امور بدون استقراض از بانک مرکزی نزولی شدن شیب تورم است که باید این شاخص ، تک رقمی شود.هدف دیگر دولت، عادلانه تر کردن نظام پرداخت برای کارکنان است. زیرا طبقات مختلف جامعه از بی عدالتی های فعلی رنج می برند و در بودجه ‌پیش بینی شده که چگونه می توان به این مهم دست یافت.

صحبت‌های رئیسی درباره بورس

وی در ادامه صحبت‌هایی را پیرامون بازار سرمایه نیز انجام داد. رئیسی درباره بورس گفت: در بودجه سال آینده، کاهش استقراض دولت از بازار سرمایه، افزایش نسبت مالیات از ۵.۴ تا ۶.۹ درصد در نظر گرفته شده و تبدیل صندوق کارآفرینی به صندوق عدالت و پیشرفت و فروش اموال مازاد در دستور کار است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همواره تولید باید مورد حمایت و کاهش مالیات ها در دستور کار قرار دارد. اگر صندوق تثبیت بازار، فعال شود به بورس کمک خواهد شد. همچنین تلاش برای مدیریت نقدینگی از مسائل و مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا دست در جیب مردم کردن به پایان برسد و دست دلالان کوتاه شود.

وی در پایان عنوان کرد: اگر بودجه سال آینده به درستی پیش برود، می تواند پایه محکمی برای سال های آینده باشد تا کشور هر سال شاهد رشد اقتصادی بیشتر باشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان