تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 144530

دولت چهاردهم و برنامه‌های مسکن بازنشستگان

دولت چهاردهم و برنامه‌های مسکن بازنشستگان
بازنشستگان کشور با مشکلاتی همچون کمبود درآمد و مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند و از دولت جدید انتظار دارند که با برنامه‌های موثری به یاری آنها بشتابد.

به گزارش شهر بورس، دولت جدید برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت مسکن بازنشستگان در دست اجرا دارد. جمعی از بازنشستگان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کرده‌اند. این نامه، شامل مسائل مهمی همچون کمبود درآمد، مشکلات مسکن و پوشش ناکافی بیمه درمانی است. بازنشستگان از دولت چهاردهم انتظار دارند که با توجه به اهمیت قشر بازنشستگان و مستمری‌بگیران، راهکارهای کوتاه‌مدتی برای حل این مشکلات ارائه دهد.

متن نامه بازنشستگان به رئیس جمهور به شرح زیر است:

ضمن تبریک به جنابعالی و آرزوی موفقیت برای شما در پیشبرد اهداف متعالی کشور، ما بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی مشکلات و درخواست‌های از جنابعالی داریم که در ادامه نامه به عرض می رسد.

حال که در آغاز راه دولت چهاردهم هستید، ضمن دعای خیر برای موفقیت جنابعالی و دولت منتخب شما، خواهشمندیم که قشر بازنشستگان را که همه جوانی خود را برای انجام وظیفه و خدمت به ایران اسلامی هدیه کرده اند فراموش ننمائید و برای حل مشکلات ما راهکارهای موثر و کوتاه مدت بیابید، چرا که ما فرصتی برای به ثمر نشستن برنامه های بلند مدت نداریم.

جناب آقای دکتر پزشکیان روا مدارید که در وضعیت اقتصادی سخت کنونی موسپیدان بازنشسته بیش از این شرمنده خانواده‌شان باشند.

از جناب آقای دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم مجلس هم تقاضا داریم بسترهای قانونی موثر و کارآمد را برای حل مشکلات عاجل قشر بازنشستگان و مستمری بگیران فراهم آورند.
لیست مشکلات اصلی و مشترک بازنشستگان و مستمری بگیران

۱. کمبود درآمد و حقوق

۲. فاقد مسکن بودن برخی از بازنشستگان و مستمری بگیران

۳. پوشش ناقص و بسیار ناکارآمد بیمه درمانی

۴. تعداد محدود وام قرض الحسنه صندوق های بازنشستگی و زمان انتظار طولانی

۵. نداشتن امکانات گردشگری و رفاهی

۶. هزینه‌های زیاد فرزندان دانش‌آموز و دانشجو

۷. هزینه ازدواج فرزندان و مسیر اداری طولانی دریافت وام ازدواج

۸. بیکاری فرزندان بازنشستگان

۹. عدم پرداختی‌های مالی مناسبتی و اعیاد

۱۰. نداشتن کارت خرید رفاهی

نکته قابل ذکر پایانی اینکه مشکلات مستمری بگیران به دلیل اینکه برخی از این عزیزان فقط با بخشی از حقوق یک بازنشسته زندگی می‌کنند حادتر است و باید چاره ای برای این عزیزان که بازماندگان و یادگاران بازنشستگان متوفی هستند اندیشیده شود.

با تقدیم احترام و آرزوی سربلندی برای ایران عزیز.

پیشنهادات برای بهبود وضعیت مسکن بازنشستگان

فتح‌الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، ایجاد تعاونی‌های مسکن را بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای تأمین مسکن بازنشستگان می‌داند. او معتقد است که با استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌های مسکن، ساخت و ساز مسکن با هزینه‌ای مناسب و در زمان کوتاه‌تری انجام خواهد شد.

واگذاری زمین رایگان به خانوارها در سال ۱۴۰۳

در همین راستا، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که در سال ۱۴۰۳، زمین رایگان به بیش از ۱۳۰ هزار خانوار واجد شرایط واگذار خواهد شد. این اقدام در راستای طرح جوانی جمعیت و سیاست‌های کلان دولت انجام می‌شود و در مرحله اول، زمین رایگان به ۲۱۹ خانوار اهدا شده است.

محمدعلی زهره‌ای، معاون وزیر راه و شهرسازی، تاکید کرده است که در سال آینده، بیش از ۱۲۰ هزار خانوار در اقصی نقاط کشور زمین رایگان دریافت خواهند کرد. این برنامه‌ها بخشی از تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از جوانی جمعیت و رفع مشکلات مسکن در کشور است.

منبع: خبر آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات