تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 154900

دولت چهاردهم؛ صبوری کنید/ بازنگری در فیلترینگ در راه است

دولت چهاردهم؛ صبوری کنید/ بازنگری در فیلترینگ در راه است
سخنگوی دولت چهاردهم با اشاره به لزوم صبوری مردم برای حل مشکل فیلترینگ، اعلام کرد که فرآیند بازنگری در وضعیت فیلترینگ در حال پیگیری است.

به گزارش شهر بورس، سخنگوی دولت چهاردهم در پاسخ به پرسش‌ها درباره زمان رفع مشکلات فیلترینگ و کیفیت اینترنت اعلام کرد: نمی‌توانیم تغییرات را یک‌باره ایجاد کنیم. فرآیند بازنگری در فیلترینگ در حال پیگیری است؛ لطفاً صبوری کنید.

چالش فیلترینگ و کیفیت اینترنت

بحث فیلترینگ و مشکلات کیفیت اینترنت از جمله موضوعاتی است که در دوران انتخابات ریاست جمهوری به شدت مورد توجه قرار گرفت. مسعود پزشکیان، از نامزدهای مخالف فیلترینگ، بارها در این باره موضع‌گیری کرد و اعلام نمود که اینترنت بدون فیلتر برای ارتباط با جهان ضروری است. وی همچنین در مناظرات انتخاباتی تأکید داشت که ارتباط با دنیای خارج تنها از طریق اینترنت بدون محدودیت ممکن است.

برنامه‌های وزیر ارتباطات برای بازنگری در فیلترینگ

دکتر ستار هاشمی، وزیر ارتباطات دولت چهاردهم، نیز از زمان آغاز فعالیت خود، بازنگری در وضعیت فیلترینگ و کیفیت اینترنت را در دستور کار قرار داده است. او در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی دولت چهاردهم که دهم مهرماه برگزار شد، اعلام کرد: در این جلسه علاوه بر بررسی رفع فیلترینگ، به مشکلات فیلترشکن‌ها که منجر به اختلال و آلودگی در شبکه ملی اطلاعات می‌شود، نیز پرداخته شد.

مطالبات مردم درباره اینترنت و فیلترینگ

وزیر ارتباطات همچنین تاکید کرد که ارتقای کیفیت اینترنت و رفع محدودیت‌ها از مطالبات جدی مردم است. او با اشاره به این موضوع گفت: کارگروه‌های فنی برای بررسی موضوع تشکیل شده‌اند و جلسات متعددی برگزار شده است. هدف این است که در آینده‌ای نزدیک به جمع‌بندی نهایی برسیم و خبرهای خوبی را به مردم ارائه کنیم.

هاشمی همچنین اظهار داشت که وزارت ارتباطات هم به وضعیت موجود اینترنت نقد دارد و با در نظر گرفتن چالش‌های مختلف، باید نگرش‌ها و دیدگاه‌های موجود درباره محدودیت‌های اینترنتی تغییر کند.

وعده‌های دولت چهاردهم درباره فیلترینگ

دکتر فاطمه مهاجرانی، یکی از مسئولان دولت چهاردهم، در آخرین اظهار نظر خود به سوالی درباره زمان رفع فیلترینگ پاسخ داد و گفت: این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد و در حال پیگیری است. وی اضافه کرد که ایجاد تغییرات در این حوزه به صورت تدریجی انجام خواهد شد و نمی‌توان انتظار داشت که این مشکلات به‌یک‌باره حل شود.

افزایش نارضایتی از فیلترینگ و تأثیر آن بر کسب‌وکارها

فیلترینگ و کیفیت اینترنت یکی از مسائل اصلی فعالان اقتصاد دیجیتال است. بسیاری از افراد کسب‌وکارهای خود را در بستر فضای مجازی و پلتفرم‌هایی که تحت فیلتر هستند راه‌اندازی کرده‌اند. گستردگی فیلترینگ باعث شده تا کاربران به استفاده از فیلترشکن‌ها روی بیاورند که این موضوع نه تنها دسترسی به پلتفرم‌های ممنوعه را آسان‌تر کرده، بلکه امنیت اطلاعات کاربران را نیز به خطر انداخته است.

با پایان صد روز اول دولت چهاردهم و نزدیک شدن وزرا به دو ماه فعالیت خود، هنوز برنامه جامع و مدونی برای بازنگری در فیلترینگ و بهبود کیفیت اینترنت از سوی دولت ارائه نشده است. این عدم بازنگری می‌تواند منجر به افزایش نارضایتی و ناامیدی مردم از عملکرد دولت شود.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون