تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 144214

در چهارمین جلسه میز تجاری فدراسیون روسیه مطرح شد؛

دولت پاسخگوی بخش خصوصی باشد، نه مطالبه‌گر

دولت پاسخگوی بخش خصوصی باشد، نه مطالبه‌گر
چهارمین جلسه میز تجاری روسیه با محوریت اعزام هیئت تجاری به نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی PROD EXPO 2024 مسکو و ارائه عملکرد سال 1402 با حضور مدیران بخش دولتی و اعضای میز تجاری فدراسیون روسیه در اتاق تبریز برگزار شد.

به گزارش شهر بورس، جمشید برزگر، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تبریز، در این نشست بر لزوم توانمندسازی بخش خصوصی برای توسعه کشور تأکید کرد.
وی با انتقاد از مشکلات متعدد در حوزه صادرات و واردات، خواستار توجه ویژه نهادهای دولتی به این حوزه و پیگیری مشکلات بخش خصوصی شد.
برزگر با طرح این سؤال که چرا خروجی و ثمره مثبت سازمان توسعه تجارت و صندوق ضمانت صادرات مشهود و قابل‌رؤیت نیست، تصریح کرد: بخش دولتی نباید بخش خصوصی را مقصر بداند، بلکه باید پاسخگوی کاستی‌ها و مشکلات برای فعالان اقتصادی باشد.
نایب‌رئیس اتاق تبریز همچنین بر لزوم تسهیل‌گری و توسعه روابط بین‌المللی توسط رایزنان بازرگانی مستقر در سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها تأکید کرد و گفت: امروز عصر ارتباطات است و نمی‌توان بدون توسعه روابط کاری از پیش برد.
وی بر اهمیت حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان واقعی (نه کاغذی) تأکید کرد و گفت: با بها دادن به این بخش می‌توان بسیاری از نیازهای تکنولوژیکی کشور را تأمین کرد.
برزگر با اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان شرقی از نظر جغرافیایی، گفت: این استان هاب منطقه‌ای است و می‌توان از طریق آن به‌راحتی با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه، روسیه و… مبادلات تجاری انجام داد.
وی خواستار تغییر نگرش دستگاه‌های دولتی در برخورد با بخش خصوصی که در حوزه صادرات غیرنفتی فعالیت می‌کنند، شد.

امیدواریم به روزهای طلایی صادرات بازگردیم
سید یوسف حسینی، رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز، در این جلسه به اهمیت میز تجاری روسیه اشاره کرد و اقدامات انجام‌شده توسط اتاق تبریز در این زمینه را تشریح کرد.
وی گفت: میز تجاری روسیه مسئولیت سنگینی دارد و به دلیل فرصت‌های مهم در بازار روسیه، به‌ویژه در حوزه محصولات کشاورزی، نباید از این بازار بزرگ غافل شد.
حسینی اظهار داشت: خبرهای خوبی در خصوص صادرات و واردات در آینده نزدیک خواهیم شنید و امیدواریم صادراتی که به دست فراموشی سپرده شده است، به روزهای طلایی خود بازگردد.
وی با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی افزود: این تحریم‌ها مشکلات متعددی برای تجار در خرید و فروش کالاها ایجاد کرده‌اند، اما رویکرد مثبت دو کشور ایران و روسیه به افزایش مبادلات تجاری، فرصتی برای استفاده از این شرایط به وجود آورده است. با وجود مهیا بودن شرایط، نقش ایران در این بازار بزرگ روزبه‌روز کم‌رنگ‌تر می‌شود و سهم آذربایجان‌شرقی از تجارت ایران با روسیه بسیار ناچیز است، در حالی که تجار روسیه تمایل زیادی به تجارت با تجار استان دارند.
حسینی اعلام کرد: اتاق بازرگانی تبریز قصد دارد هیئتی متشکل از بازرگانان و صاحبان صنایع را از تاریخ 25 لغایت 29 شهریورماه سال‌جاری جهت بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی WORLD FOOD 2024 مسکو به فدراسیون روسیه اعزام کند. در این سفر از مرکز بزرگ عرضه مواد غذایی مسکو (FOOD CITY) نیز بازدید به عمل خواهد آمد.
وی از  حمایت اتاق تبریز در خصوص حضور اعضای میزهای تجاری در هیئت‌های خارجی خبر داد.

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز

خبر مرتبط
آیین بزرگداشت ۱۵۰ سالگی حاج محمد نخجوانی در اتاق تبریز برگزار شد
آیین بزرگداشت ۱۵۰ سالگی حاج محمد نخجوانی در اتاق تبریز برگزار شد

مراسم یادبود و آیین بزرگداشت ۱۵۰ سالگی حاج محمد نخجوانی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات