تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر : 140454

دولت با کسری حقوق بازنشستگان چه می کند؟

دولت با کسری حقوق بازنشستگان چه می کند؟
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کرد که مبالغ علی‌الحساب ثابت نمی‌توانند مشکلات معیشتی بازنشستگان را حل کنند و پیشنهاد داد که دولت با افزایش درصد مستمری‌ها این کسری را جبران کند.

به گزارش شهر بورس، رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد که مبالغ علی‌الحساب نمی‌توانند کسری حقوق بازنشستگان را جبران کنند. علی دهقان کیا بیان کرد که در شرایطی که هزینه سبد معیشت خانوار دو نفره به ۲۰ میلیون تومان رسیده است، دریافتی بازنشستگان تنها ۷ میلیون تومان است که این میزان با مبالغ علی‌الحساب ثابت نمی‌تواند جبران شود.

دهقان کیا در واکنش به پیشنهاد اخیر دولت مبنی بر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر، که از سوی سخنگوی دولت، علی بهادری جهرمی، مطرح شده بود، اظهار کرد: در آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، این اقدام تنها برای بازنشستگان دریافت‌کننده سایر سطوح مستمری در نظر گرفته شده است. حال دولت پیشنهاد داده که متناسب‌سازی برای بازنشستگان حداقل بگیر نیز اعمال شود، اما تعیین میزان این مبلغ بر عهده دولت است و این در حالی است که وضعیت معیشتی حداقل بگیران مناسب نیست.

وی افزود: پیشنهاد ما به دولت این است که با بردن موضوع فاصله ۱۶ درصدی میان افزایش مستمری و تورم به شورای عالی کار، این فاصله را جبران کنند. افزایش مبالغ دلخواه علی‌الحساب ثابت نمی‌تواند مشکلات معیشتی بازنشستگان را حل کند.

دهقان کیا تاکید کرد که افزایش حقوق بازنشستگان باید به صورت قانونی انجام شود و شورای عالی کار باید هرچه سریعتر تشکیل جلسه دهد تا تفاوت میان مزد و تورم را برای حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی جبران کند. وی همچنین اشاره کرد که سازمان تامین اجتماعی از ابتدای امسال پرداخت حقوق مستمری بازنشستگان خود را به طور متوسط ۳ تا ۴ روز به تأخیر انداخته است، زیرا منابع کافی برای پرداخت به موقع حقوق ندارد.

خبر مرتبط
زمان‌بندی واریز حقوق تیرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تغییر کرد
زمان‌بندی واریز حقوق تیرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تغییر کرد

حقوق تیر ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با توجه به تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی بر اساس زمان بندی اعلامی جدید پرداخت می‌شود.

دهقان کیا در ادامه افزود: سازمان تامین اجتماعی باید منابع بیشتری از دولت دریافت کند تا بتواند حقوق بازنشستگان را به موقع پرداخت کند و از تأخیر در پرداخت‌ها جلوگیری شود. این در حالی است که سه ماه از پرداخت بیمه تکمیلی نیز کسر شده است.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ