شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر : 46047
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دولت اعتقادی به بورس ندارد و آن را سرکوب می کند بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

دولت اعتقادی به بورس ندارد و آن را سرکوب می کند

دولت اعتقادی به بورس ندارد و آن را سرکوب می کند
علی مهدیون گفت: تیم اقتصادی دولت معتقد است که بورس ایجاد نقدینگی و تورم می‌کند و به همین خاطر اعتقادی به این بازار ندارد.

علی مهدیون در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه و نقش دولت در بورس با تاکید بر اینکه دولت اعتقادی به بورس ندارد، اظهار داشت: امیدواری در بازار وجود ندارد. دولت کنونی، اعتقادی به بورس ندارد و آن را سرکوب می کند. این موضوع هم از آنجایی مشخص می‌شود که هنگام رسیدن بازار به یک نقطه حساس، با یک خبر خاص اجازه رشد به آن داده نمی‌شود.

وی افزود: چندی پیش که شاخص رشد کرده و به مقاومت رسیده بود، گروه خودرویی بازیچه قرار داده شد و بازار را وارد فاز اصلاحی کردند. تیم اقتصادی کنونی، معتقد است که بورس ایجاد نقدینگی و تورم می کند و به همین خاطر اعتقادی به این بازار ندارد. این سرکوب فعلاً ادامه خواهد داشت، اما بازارهای مالی همیشه خود را با یکدیگر تطابق می‌دهند. سهام برخی از شرکت‌ها در بورس وجود دارند که سود و فروش خوبی دارند که بسیار پویا هستند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر قرار بر رشد باشد، همه سهم‌ها با یکدیگر رشد نخواهند کرد و نمادهایی رشد خواهند داشت که از تورم عقب ماندند و زیر ارزش ذاتی خود معامله می‌شوند. این نمادها دیر یا زود شروع به رشد خواهند کرد و کسی برنده است که صبر کند.

مهدیون با اشاره به وضعیت بنیادی نمادهای بورسی، یادآور شد: بورس همواره رشد بیشتری از سایر بازارها داشته و این اتفاق بار دیگر خواهد افتاد. شرکت‌های بورسی در سال‌های گذشته چنین سودسازی هایی نداشتند و اکثراً زیان ده بودند، اما در این مقطع پی بر ای اکثر شرکت‌ها و صنایع به نقاط جذابی رسیده‌اند.

بهترین استراتژی در شرایط کنونی

وی در پاسخ به این سؤال که «در شرایط کنونی، بهترین استراتژی چیست؟»، گفت: شاخه به شاخه کردن در این بازار، می‌تواند آسیب‌های زیادی را به مردم تحمیل کند. همچنین رعایت نکردن حد ضرر نیز می‌تواند به ضرر سهامداران باشد. وقتی می‌بینیم که بازار مریض است و حداقل در چند ماه آینده رشد چشم‌گیری نخواهد داشت، باید در برخی سهام بنیادی که به سهامداری پرداخت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: صورت‌های مالی برای‌ سهامداران دارای اولویت باشند و به سراغ سهم‌هایی برویم که پویایی دارند. پیشنهاد می‌کنم که سهامداران در صنایع ارزنده به سهامداری بپردازند و مطمئن باشند که این سهام تورم را پوشش خواهند داد.

مهدیون در پایان عنوان کرد: امید در بازار از بین رفته و پیش‌بینی می‌شود که شاخص کل در حالت خنثی به کار خواهد ادامه دهد. سهامداران نیز اگر با پول مازاد وارد بازار شده‌اند در نمادهای ارزنده سهامداری کنند.

بیشتر بخوانید: بی‌اعتمادی «بورس» را به کما می‌برد/ بازار فعلی قابل تحلیل نیست

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان