تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر : 140386

دلیل توقف کامیون‌های ایرانی در مرز افغانستان چیست؟

دلیل توقف کامیون‌های ایرانی در مرز افغانستان چیست؟
به گفته عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان، هیات رئیسه این اتاق در نامه‌ای به سرکنسولگری افغانستان در مشهد خواهان تسریع در حل مشکل معطلی ۴۱۰ کامیون ایرانی در مرز ماهیرود شدند.

به گزارش شهر بورس به نقل از ایلنا؛ حسین محمدیان، عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در تشریح جزئیات توقف چندهفته‌ای کامیون‌ها در مرز ایران و افغانستان گفت: این ۴۱۰ کامیون که رانندگان همه آنها ایرانی‌اند، حامل سوختی هستند که بخش خصوصی افغانستان از عراق خریده‌ اما در افغانستان کیفیت آنها تایید نشده و این امر سبب گرفتاری کامیون‌های ایرانی در مرز ماهیرود شده است.

او افزود: اعضای هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان به این دلیل که رانندگان ایرانی نیز در این معامله به مشکل برخورده‌اند در مکاتبه‌ای که به‌تازگی با سرکنسولگری افغانستان در مشهد داشته خواستار این شد که با توجه به ایرانی بودن رانندگان به حل این مشکل سرعت داده شود تا رانندگان از این بلاتکلیفی خلاص شوند و امیدواریم در چند روز آینده پاسخ این نامه را دریافت کنیم.


بیشتر بخوانید:دستورالعمل نحوه پرداخت حقوق کارکنان انتقالی منتشر شد


محمدیان خاطرنشان کرد: در افغانستان برخلاف ایران تامین سوخت توسط حاکمیت مدیریت نمی‌شود و بخش خصوصی این امر را بر عهده دارد، از سوی دیگر افغانستان در رعایت برخی استانداردها ضعیف عمل می‌کند و شمار آزمایشگاه‌هایی که کیفیت کالای وارداتی را بررسی کنند کم است، این شرایط تاجران بخش خصوصی را وسوسه می‌کند که کالاهایی با کیفیت پایین‌تر وارد کنند.

خبر مرتبط
افغانستان تردد ناوگان ایرانی را محدود کرد
افغانستان تردد ناوگان ایرانی را محدود کرد

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران گفت: کشور افغانستان با قلدری تردد ناوگان ایرانی را محدود کرده است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: این مشکل در معامله سوخت میان ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها هم وجود دارد و اتاق مشترک ایران و افغانستان برای حل مشکل مصوبه‌ای را ابلاغ و این الزام را ایجاد کرده که از کامیون‌های حاوی سوخت پیش از خروج از ایران و ورود به افغانستان توسط طرف افغانستانی در تمام مرزها نمونه‌برداری شود و افغانستانی‌ها در ۴۸ ساعت جواب نمونه‌برداری را بدهند و مشخص کنند که محموله می‌تواند وارد افغانستان شود یا نه و در صورتی که محموله به افغانستان وارد شود دیگر طرف ایرانی بازگشت آن را قبول نمی‌کند و مسئولیت آن بر عهده طرف افغانستانی است. ایران حتی پیشنهاد داده که در انجام آزمایش می‌تواند به طرف افغانستانی کمک کند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

او خبر داد: اوایل هفته آینده کارگروهی از افغانستان که مقامات دولتی هم در میان آنها هستند با اتاق ایران و افغانستان نشستی خواهند داشت و در مورد مفاد این مصوبه نیز گفت‌وگو خواهند کرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ