تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۱
کد خبر : 134749

دلایل بی اعتنایی بازار به قطعنامه شورای حکام علیه ایران

دلایل بی اعتنایی بازار به قطعنامه شورای حکام علیه ایران
فرزاد وجیهی کارشناس بازارهای مالی، با اشاره به سیاست‌های بانک مرکزی در مقطع کنونی کنترل تورم از طریق تثبیت نرخ ارز است، گفت: با توجه به تاثیر نوسانات دلار بر تورم فعلا تا انتخابات ریاست جمهوری قیمت‌ها تغییر نمی کند. به همین دلیل بیانیه شورای حکام علیه ایران نیز بی تاثیر بود.

به گزارش شهر بورس، فرزاد وجیهی کارشناس بازارهای مالی، با اشاره به سیاست‌های بانک مرکزی در مقطع کنونی کنترل تورم از طریق تثبیت نرخ ارز است، گفت: با توجه به تاثیر نوسانات دلار بر تورم فعلا تا انتخابات ریاست جمهوری قیمت‌ها تغییر نمی کند. به همین دلیل بیانیه شورای حکام علیه ایران نیز بی تاثیر بود.

وی درباره تاثیر قطعنامه شورای حکام بر اقتصاد ایران، گفت: در حال حاضر قیمت دلار به خواست دولت تثبیت شده است. به همین دلیل تحت تاثیر بیانیه شورای حکام علیه ایران نوسان پیدا نمی کند. هرچند برخی دلالان در روزهای اخیر تلاش کردند با جوسازی قیمت دلار را متلاطم کنند. اما قیمت دلار در حال حاضر ممکن است نوسان جزیی یا چند روزه پیدا کند دلیل آن این است که انتخابات ریاست جمهوری در پیش داریم. در واقع تا زمان انتخابات همه بازارها مالی ثبات خواهند داشت.


بیشتر بخوانید:قیمت سکه و طلا امروز 27 خرداد 1403


وی با بیان اینکه یکی از برنامه های دولت در تثبیت قیمت دلار مهار رشد تورم است، افزود: اقتصاد ایران تحت تاثیر بازار دلار است و هرگونه رشد قیمت ارز منجر به افزایش قیمت کالاها خواهد شد. بنابراین بانک مرکزی با افزایش عرضه دلار و همچنین درهم در مرکز مبادلات ارز و طلا تقاضا را کنترل کرده است.

وجیهی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که دولت در سالهای اخیر توانسته میزان عرضه نفت در بازارهای جهانی را به ۲ میلیون بشکه برساند. این مسأله دست دولت برای تزریق ارز به بازار را باز کرده است. بنابراین تا زمانی که دولت می تواند همچنان به صادرات نفت خود ادامه دهد راحت تر می تواند قیمت دلار را زیر ۶۰ هزار تومان نگهدارد.

فرزاد وجیهی با تاکید بر اینکه فعلا جریان پول در اقتصاد ایران به سمت اوراق و خزانه پیش رفته است، اظهار کرد: به همین دلیل نوسانات در بازار بورس ، طلا و ارز کاهش یافته و قیمت ها روند نزولی پیدا کرده است. بنابراین می توان گفت فعلا بانک مرکزی با اجرای سیاست های انقباضی پول موجود در بازار را جمع کرده و تقاضا به حداقل ممکن رسیده است.

دلایل بی اعتنایی بازار به قطعنامه شورای حکام علیه ایران

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ