تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 144616

دلار به کانال پایین‌تر بازگشت/ ۳ سیگنال کاهش چشمگیر قیمت دلار

دلار به کانال پایین‌تر بازگشت/ ۳ سیگنال کاهش چشمگیر قیمت دلار

قیمت دلار در آغاز چهارمین هفته مردادماه با کاهش چشمگیر مواجه شد. اما چه عواملی باعث شدند این ارز چنین تغییرات چشمگیری داشته باشد؟

به گزارش شهر بورس، در روزهای اخیر، اخبار و رویدادهای مرتبط با احتمال کاهش تنش میان ایران و اسرائیل منجر به کاهش نگرانی‌ها در بازار ارز شده است. این احتمال که درگیری میان ایران و اسرائیل کمتر از گذشته شده، مهم‌ترین سیگنالی است که می‌تواند باعث کاهش قیمت دلار و بازگشت آن به کانال‌های پایین‌تر شده باشد.

موضع ایران در سازمان ملل، تلاش برای حفظ آتش‌بس

نمایندگی ایران در سازمان ملل بر اهمیت برقراری آتش‌بس پایدار در غزه تأکید کرده و اعلام کرده است که ایران همچنان از حق دفاع مشروع خود استفاده می‌کند. این موضع‌گیری، که نشان‌دهنده تمایل ایران به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز است، می‌تواند تأثیر مثبتی بر بازار ارز داشته و یکی از دلایل کاهش قیمت دلار باشد.

انتخابات آمریکا و اثر آن بر بازار ارز

از سوی دیگر، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نتایج نظرسنجی‌های اخیر نیز بر بازار ارز اثرگذار بوده است. کامالا هریس با چهار درصد اختلاف از دونالد ترامپ پیش افتاده است. نظر کارشناسان اقتصادی بر این است که پیشرفت هریس در نظرسنجی‌ها که موافق بازگشت به مذاکرات با ایران است، باعث کاهش انتظارات تورمی و افزایش امیدواری به احیای برجام شده و در نهایت به کاهش قیمت دلار منجر شده است.

ثبات قیمت نفت و تأثیر آن بر بازار ارز

یکی دیگر از عواملی که باعث کاهش قیمت دلار شده است، عدم افزایش جدی قیمت نفت است. این ثبات در بازار نفت نشان می‌دهد که تحلیلگران احتمال وقوع یک جنگ تمام‌عیار میان ایران و اسرائیل را جدی نمی‌دانند، که این خود یکی از دلایل کاهشی بودن قیمت دلار در روز شنبه است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات