شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
کد خبر : 46002
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دست‌های پشت پرده مانع رشد بورس/ گره بازار سرمایه فقط با دستان «رئیسی» باز می‌شود بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

دست‌های پشت پرده مانع رشد بورس/ گره بازار سرمایه فقط با دستان «رئیسی» باز می‌شود

دست‌های پشت پرده مانع رشد بورس/ گره بازار سرمایه فقط با دستان «رئیسی» باز می‌شود

زهرا هادی، کارشناس بازار سرمایه گفت: دست‌های پشت پرده مانع رشد بازار سرمایه شده و گره‌های کور بازار سرمایه، فقط و فقط به دست رئیس‌جمهور باز می‌شود.

زهرا هادی در گفت‌وگو با شهر بورس، با بیان اینکه «دست‌های پشت پرده مانع رشد بورس شده‌اند»، درباره وعده‌های رئیس‌جمهور برای بهبود اوضاع بازار سرمایه، اظهار داشت: در طول 100 روز نخست ریاست جمهوری آقای رئیسی، شاخص کل بورس نه تنها رشد نکرد، بلکه هر روز شاهد افت بیشتر آن بودیم. بخش اول این افت، به وعده «عدم اداره دستوری بازار» و «قیمت‌گذاری دستوری» مربوط می‌شود که نمایندگان مردم در قوه مقننه درباره قیمت‌گذاری دستوری تسلیم شده و عقب‌نشینی کردند.

وی افزود: درباره صندوق حمایت و تثبیت بازار سرمایه، دولت پیشین فقط شعار آن را داد و سهامداران همچنان منتظر اجرای این وعده هستند. امیدواریم رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از سهامداران خرد حمایت کنند تا بازار از شرایط کنونی خارج شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سایر وعده‌های سید ابراهیم رئیسی، خاطرنشان کرد: ممنوعیت نوسان گیری حقوقی‌ها نه تنها اجرا نشد، بلکه رنج منفی بر روی حمایت‌های معتبر اتفاق افتاد که نتیجه آن، فرار سرمایه از بورس بود.

هادی ادامه داد: خرید در لحظه، رانت اطلاعاتی، استفاده از نرم‌افزارهای خاص برای خرید و فروش که سهامداران خرد به آن دسترسی ندارند و همچنین ایجاد صفوف خرید و یا فروش سنگین از مصادیق اخلال در نظام اقتصادی است که باید با آن برخورد شود.

لزوم تشکیل مجمع و کانون حمایت از سرمایه‌گذاران خرد

وی در ادامه بر ایجاد کانون سهامداران خرد تأکید کرد و یادآور شد: یکی از بهترین اقداماتی که دولت می‌تواند برای حمایت از سهامداران خرد و قطع رانت‌های اطلاعاتی انجام بدهد، این است که مجمع و کانون حمایت از سرمایه‌گذاران خرد در بازار سرمایه را به وجود بیاورد. این کانون می‌تواند با حمایت حقوقی و قضایی دولت در مقابل اخلال گران بازار سرمایه بایستد و دولت هم با جدیت در مقابل این اقدامات باشد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: اقتصاد ایران به جراحی جدی نیاز دارد و بازار سرمایه به عنوان قلب صنعتی این ساختار و بدنه، باید در مقابل تمامی خطراتی، حمایت شود. دلار 31 هزار تومانی با شاخص یک میلیون و 300 هزار واحدی هیچ تطابقی ندارد و در این شرایط، سرمایه‌گذاری به یک بازار دلال محور تبدیل می‌شود

هادی با درخواست از رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد برای بهبود اوضاع بازار سرمایه، گفت: وضعیت کنونی، نشان می‌دهد که دست‌های پشت پرده مانع رشد بورس شده است و دولت باید در مقابل این دست‌های پشت پرده ایستادگی کند.

وی افزود: آقای رئیسی! گره‌های کور بازار سرمایه، فقط و فقط به دست شما باز می‌شود. لطفاً با تشکیل کانون سهامداران خرد، جان و امید تازه‌ای به بازار سهام بدهید. در غیر این صورت، هر روز شاهد خروج نقدینگی از بازار سرمایه خواهیم بود. بورس در تمامی کشورها، دورنمای اقتصادی کشور است و بی‌اعتمادی، نتایجی مانند مهاجرت نخبه‌های اقتصادی و صنعتی و همچنین تعطیلی کارگاه‌ها و مراکز تولیدی در پی خواهد داشت.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان