شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر : 46658
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دستکاری در معاملات امروز بورس مشهود بود بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

دستکاری در معاملات امروز بورس مشهود بود

دستکاری در معاملات امروز بورس مشهود بود

حسین کریمی، کارشناس بازار سرمایه مدعی شد که در جریان معاملات امروز بورس «دستکاری» نمایان بوده و قطعی سیستم معاملاتی در دقایق نخست، می‌تواند کمی شبهه برانگیز باشد.

حسین کریمی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره روند معاملات امروز بازار سرمایه، اظهار داشت: در جریان معاملات امروز، دستکاری در بازار کاملاً مشهود بود. قطعی سیستم معاملاتی در دقایق نخست، می‌تواند کمی شبهه برانگیز باشد. سرورها اگرچه با برق شهری کار می‌کنند، اما منبع تغذیه دیگری هم برای خود دارند. به این حرف‌ها زیاد نمی‌توان اعتماد کرد.

وی افزود: در برخی روزهای هفته جاری، انتظار رشد سهام وجود داشت، اما این اتفاق فعلاً رخ نداده است. بورس می‌تواند حرکت صعودی داشته باشد، اما دستکاری بازار مانع از این اتفاق می‌شود. تا میانه‌های بازار امروز، نزدیک 41 هزار میلیارد تومان ارزش معاملات اوراق بود که این موضوع نشان از وجود نقدینگی در بازار است. این پول نیاز به اعتمادسازی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد شاخص کل در هفته گشته، خاطرنشان کرد: دوستان هفته گذشته، شاخص کل را بیش از 100 هزار واحد مثبت کردند، اما هیچ تغییری در سبد سهامداران ایجاد نشد که یک مشکل برای بورس به حساب می‌آید. این حرکت می‌توانست کمی بهتر انجام شود، چون این روند جعلی بود.

کریمی تصریح کرد: بازاری که چنین ریزش سنگینی را تجربه کرد، نمی‌تواند این رشد را هضم کند. هنوز اعتمادسازی در بازار ایجاد نشده و خروج پول حقیقی نیز اتفاق افتاده است. اگر بازار به ثبات برسد، نقدینگی نیز به سمت بورس بازخواهد گشت اما اگر این اتفاق رخ ندهد شاهد جذب سرمایه‌ها توسط بازارهای موازی خواهیم بود. در این شرایط، تورم ایجاد می‌شود و بورس نیز رشد می‌کند، اما این رشد هیچ سودی برای اقتصاد کشور نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: به خاطر دستکاری انجام شده، هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که بازار چه زمانی حرکت خواهد کرد و همه منتظر ثبات در بازار هستند. با این حال، به سهامداران توصیه می‌کنم اگر در ضررهای سنگین هستند، نگهداری سهم بهترین گزینه است. ضرر یک بازار در بازار دیگری جبران نمی‌شود و بورس ضرر شما را حداقل کاهش می‌دهد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان