تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 154891

دبی؛ برترین هاب رمزارزی جهان

دبی؛ برترین هاب رمزارزی جهان
دبی با کسب امتیاز 79 از 100 به‌عنوان بهترین هاب رمزارزی جهان در سال ۱۴۰۳ معرفی شد.

به گزارش شهر بورس، دبی در صدر لیست بهترین هاب‌های رمزارزی جهان قرار گرفت. طبق گزارش جدیدی که توسط شرکت Social Capital Markets منتشر شده، سه کشور و شهر به‌عنوان برترین هاب‌های رمزارزی جهان معرفی شده‌اند. در این گزارش، عواملی نظیر شفافیت حقوقی، سیاست‌های مالیاتی، میزان پذیرش رمزارزها و تعداد شرکت‌های ثبت‌شده در این حوزه بررسی شده است.

دبی؛ بهترین هاب رمزارزی جهان

دبی با کسب امتیاز 79 از 100، به‌عنوان بهترین هاب رمزارزی جهان معرفی شده است. یکی از دلایل موفقیت دبی، رگولاتوری قوی و حمایتی است که از کسب‌وکارهای بلاکچینی به‌عمل می‌آید. مرکز چندکالایی دبی (DMCC) به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی این موفقیت شناخته شده و به‌عنوان سکوی پرتاب برای پروژه‌های بلاکچینی عمل می‌کند. دو نهاد دارایی‌های دیجیتال (VARA) و ناظر مالی دبی (DFSA) مسئولیت رگولاتوری این صنعت را بر عهده دارند که نقش مهمی در رشد این صنعت در دبی داشته‌اند.

موفقیت سوئیس و کره جنوبی در رقابت رمزارزی

پس از دبی، سوئیس با امتیاز 75 و بیش از 900 شرکت رمزارزی در رتبه دوم قرار گرفت. سیاست‌های مالیاتی انعطاف‌پذیر سوئیس، از جمله مالیات 7.8 درصدی بر عایدی سرمایه برای سرمایه‌گذاران بلندمدت و مالیات 12 تا 21 درصدی برای شرکت‌ها، فضای مناسبی را برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های رمزارزی ایجاد کرده است. نهاد نظارتی بازارهای مالی سوئیس (FINMA) نیز چارچوبی قانونی و یکپارچه برای این صنعت فراهم آورده که باعث ایجاد اعتماد و پذیرش بالای رمزارزها در این کشور شده است.

در رتبه سوم این فهرست، کره جنوبی با امتیاز 72 قرار دارد. این کشور تا سال 2025 مالیات شرکت‌های رمزارزی را به تعویق انداخته و مالیات بر عایدی سرمایه معاملات رمزارزی را حذف کرده است. این اقدامات به رشد خلاقیت و نوآوری در حوزه رمزارزی کره کمک شایانی کرده است. بیش از 376 شرکت در این حوزه در کره جنوبی فعال هستند و بانک مرکزی این کشور نیز در حال تحقیق برای عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی است.

سایر هاب‌های رمزارزی جهان

علاوه بر دبی، سوئیس و کره جنوبی، کشورهایی همچون سنگاپور، ایالات متحده و پرتغال نیز به‌عنوان کشورهای پیشرو در حوزه رمزارزها معرفی شده‌اند. سنگاپور با امتیاز 72 و بودجه تحقیقاتی 8.9 میلیون دلاری برای حمایت از کسب‌وکارهای رمزارزی توانسته است در سال‌های اخیر به یکی از هاب‌های رمزارزی در جهان تبدیل شود.

کشور/شهر امتیاز تعداد شرکت‌های رمزارزی
دبی 79
سوئیس 75 بیش از 900
کره جنوبی 72 بیش از 376
سنگاپور 72

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون