شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
کد خبر : 2294

خرید سهام دولتی با کد ملی از هفته دوم اردیبهشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه نشست هیات دولت اظهار داشت: با ورود هلدینگ‌های بزرگ سرمایه گذاری به بازار بورس عمق سرمایه افزایش پیدا می‌کند و کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در بازار سرمایه هستند می‌توانند از آن بهره ببرند. وی گفت: این شرکت‌های بزرگ به صورت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه نشست هیات دولت اظهار داشت: با ورود هلدینگ‌های بزرگ سرمایه گذاری به بازار بورس عمق سرمایه افزایش پیدا می‌کند و کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در بازار سرمایه هستند می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی گفت: این شرکت‌های بزرگ به صورت کاملاً شفاف از نظر حساب و کتاب در محیط شیشه‌ای و در رؤیت همه مردم قرار می‌گیرند.

وزیر اقتصاد افزود: سایر هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ سرمایه می‌توانند این تجربه را تکرار کنند و وارد این بازار سرمایه بشوند.

این اولین ورود است، ولی آخرین ورود نیست

دژپسند گفت: این اولین ورود است، ولی آخرین ورود نیست هفته گذشته هم شرکت صبا تأمین وارد بازار سرمایه کردیم و این روند ادامه دار خواهد بود و در آینده بیشتر هلدینگ‌های صنعت وارد خواهند شد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌ها از سوی دولت واگذاری به صورت عمومی خواهد بود و تمام مردم می‌توانند در آن شرکت کنند و هر کسی سهمی براساس کارت ملی می‌خرد و می‌تواند از تخفیف خرید اولین بار هم برخوردار شود.

وزیر اقتصاد گفت: به این ترتیب هم مالکیت عمومی برای این شرکت‌های بزرگ ایجاد خواهد شد و هم فرصت‌های مادی با تخفیف ارائه شده برای خریداران ایجاد خواهیم کرد.

دژپسند افزود: از هفته دوم اردیبهشت ماه شروع خواهیم کرد و کم کم برخی از واگذاری‌ها اجرایی خواهد شد و تا پایان سال این روند را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره گزارش دیوان محاسبات برای اختصاص دلار‌های چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی هم گفت: در این خصوص موردی اشتباه در گزارش ذکر شد که واگذاری دارایی‌ها و شرکت‌های وابسته به بانک‌ها بود.

وی در ادامه گفت: در این زمینه برنامه مفصلی داریم و نکته مهم آن است که بر اساس گزارش‌های وزاری وقت کار و رفاه اجتماعی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تمام واگذاری‌ها به بخش خصوصی اصلی واگذار بشود.

دژپسند گفت: احساس می‌شود که دوستان یک سوء برداشتی دارند و تمام صندوق‌ها و شرکت‌ها برای بازنشستگان است و چون سهامدار و ذی نفع خود بازنشستگان هستند به زودی گزارشی کامل در این رابطه منتشر خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 10 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان