تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 144324

خبر مهم برای فرهنگیان، بازنشستگی امسال ممنوع شد

خبر مهم برای فرهنگیان، بازنشستگی امسال ممنوع شد
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش از ممنوعیت بازنشستگی معلمان در سال جاری خبر داد و اعلام کرد که تلاش برای جذب نیروهای جدید همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهر بورس، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: امسال معلمانی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند، همچنان به همکاری خود ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تعداد ورودی‌ها به سیستم آموزشی حدود ۳۰۰۰ نفر بوده، اما در مقابل بیش از ۵۰ هزار نفر از سیستم خارج شده‌اند، افزود: در دولت شهید رئیسی، تنها در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۲۰۰ هزار نفر استخدام شده‌اند، یعنی بیش از یک چهارم نیروی انسانی فعلی آموزش و پرورش در سه سال اخیر جذب شده‌اند که این نشان از پیشی گرفتن ورودی‌ها بر خروجی‌ها دارد.

تمرکز بر ساماندهی نیروی انسانی

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است، گفت: در برنامه هفتم توسعه، از ماده ۸۸ تا ماده ۹۲ به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یافته است. در ماده ۸۸ شفافاً اعلام شده که آموزش و پرورش مکلف است ظرف مدت ۶ ماه آیین‌نامه سند جامع نیروی انسانی را تهیه کند.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۶۷ هزار نفر از سیستم خارج شدند که باید این تعداد جبران می‌شد. در آزمون اخیر آموزگاری که نتایج آن چند روز پیش اعلام شد، از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ۲۸ هزار و ۸ نفر نیروی جدید جذب شدند. همچنین برای آزمون دبیری که نتایج آن هفته آینده اعلام می‌شود، بیش از ۲۴ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ یعنی کسانی که دارای لیسانس و بالاتر هستند و در آزمون شرکت کرده‌اند، پذیرفته می‌شوند.

خبر مرتبط
تغییر تاریخ واریز حقوق بازنشستگان
تغییر تاریخ واریز حقوق بازنشستگان

فعالان صنفی بازنشستگان خواستار تعیین تکلیف در خصوص متناسب‌سازی حقوق‌ها شدند.

جزئیات آزمون‌های استخدامی

لاشکی افزود: در آزمون کیفیت‌بخشی که مراحل پایانی ارزیابی و مصاحبه آن در حال انجام است، حدود ۲۰ هزار نفر شامل مربیان تربیتی، مراقبان سلامت، مشاوران و معلمان ورزشی جذب خواهند شد. در مجموع نزدیک به ۷۲ هزار نفر در این مدت محدود از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب شده‌اند.

وی همچنین بیان کرد: حدود ۳۰ هزار نفر نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان در دوره ۴ ساله استخدام خواهند شد. این افراد از اول مهر امسال کار خود را آغاز می‌کنند. بیش از ۲۰۰۰ نفر در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ردیف استخدامی داده شد. برای اولین بار بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجوز جذب ۳۰۰۰ نخبه در وزارت آموزش و پرورش صادر شده است که منتظر تکمیل مراحل اداری آن هستیم.

تمرکز بر استان‌های نیازمند نیرو

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال تعداد ورودی‌های آموزش و پرورش بر تعداد خروجی‌ها غالب خواهد بود، گفت: معلمانی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند، همچنان همکاری خواهند داشت. امیدواریم که در چند سال آینده مشکل اساسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش حل شود.

وی در پایان افزود: تهران، شهرستان‌های استان تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین کمبود نیروی انسانی را دارند و نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند.

منبع: ایسنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات