تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۰
کد خبر : 136174

خبر مهم؛ دارندگان دسته چک حتما بخوانند

خبر مهم؛ دارندگان دسته چک حتما بخوانند
به گفته معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، از ۱۵ تیرماه تغییراتی در صدور دسته‌چک‌های صیادی اعمال می‌شود.

به گزارش شهر بورس، از ۱۵ تیرماه، بانک مرکزی تغییرات مهمی در روند صدور دسته‌چک‌های صیادی اعمال خواهد کرد. متقاضیان دریافت دسته‌چک‌های جدید باید اطلاعات سکونتی خود را در سامانه اسکان ثبت کنند. البته در مرحله اول، جلوی انجام کار و صدور دسته‌چک گرفته نمی‌شود و فقط هشدارهایی به افراد داده خواهد شد.

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، در پاسخ به سوالی درباره علت عدم اتصال بانک مرکزی به سامانه اسکان و استعلام چک‌های صیادی، اظهار داشت که تست‌های لازم در حال انجام است و تا پانزدهم تیرماه به‌طور کامل عملیاتی خواهد شد. وی افزود که در مرحله اول فقط هشدارها به افراد داده می‌شود و پس از مدت کوتاهی، جلوی صدور دسته‌چک جدید برای افرادی که اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکرده باشند، گرفته خواهد شد.

الزامات قانونی

بر اساس بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۹، افراد موظف به اظهار محل سکونت خود در سامانه املاک و اسکان هستند. به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۲۰ دستگاه به این سامانه متصل شده‌اند و بانک مرکزی نیز باید اتصال خود را به این سامانه انجام دهد.

خبر مرتبط
رونمایی از ریال دیجیتال با حضور رئیس کل بانک مرکزی
رونمایی از ریال دیجیتال با حضور رئیس کل بانک مرکزی

با رونمایی از ریال دیجیتال، مشتریان شبکه بانکی می‌توانند بدون نیاز به پول نقد، خریدها و انتقال وجه‌های خود را انجام دهند.

طبق این قانون، افرادی که محل سکونت خود را در سامانه اسکان اعلام نکنند، از دریافت برخی خدمات از جمله خدمات بانکی محروم خواهند شد.

مراحل اجرایی

محرمیان همچنین درباره تاخیر در اجرای مدل جدید اعتبارسنجی در نظام بانکی از بهمن سال گذشته توضیح داد که از آن زمان تاکنون در حال انجام تست‌های نهایی هستند و جلسه‌ای برای بررسی وضعیت نهایی برگزار شده است. وی اعلام کرد که آماده عملیاتی کردن این مدل در اولین بانک کوچک هستند و در صورت موفقیت، به تدریج در کل شبکه بانکی اجرایی خواهد شد.

چک الکترونیک

وی همچنین از پیشرفت‌های مربوط به چک الکترونیک خبر داد و گفت که تاکنون ۱۲ بانک چک الکترونیک را عملیاتی کرده‌اند و بانک‌های دیگری نیز در صف مراحل آزمون نهایی قرار دارند. محرمیان افزود که ظرف سه سال آینده، چک‌های کاغذی حذف خواهند شد و تجربه کاربری ساده و راحتی برای مردم ایجاد خواهد شد.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ