تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 79269

خبر خوب برای متقاضیان پیش فروش خودرو

خبر خوب برای متقاضیان پیش فروش خودرو
یک مقام مسئول در شورای رقابت با توجه به افزایش قیمت اعمال شده توضیحاتی در رابطه با پیش فروش خودرو برای متقاضیان این طرح ارائه داد.

به گزارش شهر بورس به نقل از ایسنا، دعوتنامه تعدادی از خودروهای پیش فروش شده با موعد تحویل فروردین ماه ۱۴۰۲ صادر شده است که گویا میزان افزایش قیمت به صورت کامل برای خودروهای پیش‌فروش‌های  سال ۱۴۰۱ اعمال شده است؛ این درحالیست که متقاضیان طرح‌های پیش فروش خودرو، بخشی از مبلغ خودروها را پس از برنده شدن (بصورت علی‌الحساب) واریز کرده‌اند.

در این رابطه، عباس دادجوی توکلی ضمن تاکید براینکه افزایش قیمت اعمال شده برای پیش‌فروش‌های گذشته تنها شامل مبلغ باقیمانده خودرومی‌شود، اظهار کرد: طبق دستورالعمل ۴۷۳ شورای رقابت، تنها مبلغی که از پیش فروش خودرو مانده است مشمول افزایش قیمت خودروخواهد شد. این موضوع براساس دستورالعمل شورای رقابت است که از گذشته وجود داشته است.


قیمت جدید محصولات سایپا و ایران خودرو مشخص شد + جدول


مدیر روابط عمومی شورای رقابت افزود: به دنبال اعتراض‌ها به این دستورالعمل، این دستورالعمل اکنون در دیوان عالی کشور درحال بررسی است؛ اگر تایید شود که همچنان همان اجرایی خواهد شد اما اگر نقض شود، دستورالعمل جدید ابلاغ خواهد شد. این دستورالعمل  ۴۷۳ شورای رقابت همچنان به قوت خود تا امروز باقیست؛ بنابراین تا زمان صدور حکم در دیوان عالی کشور، پیش‌فروش‌های انجام شده، تنها مبلغ مانده از آن شامل افزایش قیمت می‌شود.

این موضوع پیش از این نیز، پس از آنکه قیمت‌ها در سال ۱۴۰۰، افزایش پیدا کرد و به‌روز شد، مطرح بود و در جلسه ۴۷۳ شورای رقابت همزمان با ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ توسط شورای رقابت تصویب کرد که پیش‌پرداخت خودرو مشمول تورم نیست .

آن زمان شورای رقابت اعلام کرد: در طرح پیش‌فروش خودروهای مشمول قیمت‌گذاری، سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین شنبه , 26 فروردین 1402 - 19:31

اصلا این مصوبه اجرایی نشده. اعداد فاکتور تارا و دنا هیچ تغییری نکرده.ایرانخودرو میگه باید همه پول رو بدید. شورا هم که فقط مصاحبه میکنه. هیچکسی نیست حق مارو بگیره.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات