تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر : 133922

خبر بد برای مستاجران / رشد قیمت اجاره ادامه دارد

خبر بد برای مستاجران / رشد قیمت اجاره ادامه دارد
سال ۱۴۰۲ سال سختی برای مستاجران بود و اجاره‌بها رشدی پیدا کرد که پیش از این سابقه نداشت. کارشناسان معتقدند امسال نیز این مسیر صعودی در بازار اجاره ادامه دارد.

به گزارش شهر بورس، مشاهدات میدانی نیز حاکی از آن است که اجاره‌بها از ابتدای سال ۱۴۰۳ روندی افزایشی را طی کرده، اما رشد قیمت نهایی، خود را از ابتدای تابستان نشان خواهد داد.

بیت‌الله ستاریان کارشناس ارشد بازار مسکن درباره وضعیت فعلی بازار اجاره به تجارت‌نیوز گفت: «فصل تابستان، موعد شروع جابه‌جایی‌‎هاست و واکنش‌های ویژه بازار اجاره تاکنون خود را نشان نداده است. با پایان فصل بهار، اجاره‌بها روی ریل افزایش قیمت قرار می‌گیرد. از سوی دیگر رکود تورمی که در بخش مسکن وجود داشته، تاثیر خود را بر بازار اجاره نیز می‌گذارد و احتمالاً شاهد مشکلات زیادی طی تابستان خواهیم بود.»

او اضافه کرد: «البته اجاره‌بها تاکنون نیز رشد داشته است، اما بازار اکنون در ابتدای افزایش قیمت خود قرار دارد؛ زیرا به‌ طور سنتی جابه‌جایی‌ها در فصل تابستان و با تعطیلی مدارس آغاز می‌شود و بیشترین تعداد انعقاد قراردادها در مرداد و شهریورماه اتفاق می‌افتد.»

رشد قیمت اجاره تا شروع پاییز ادامه دارد

این کارشناس ارشد بازار مسکن درباره افق دید خود از نیمه دوم سال گفت: «با پایان فصل تابستان همیشه در بازار اجاره سکون وجود دارد، اما بازار باز هم به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد.»

خبر مرتبط
قیمت های سرسام آور مسکن در تهران
قیمت های سرسام آور مسکن در تهران

قیمت آپارتمان‌های کوچک در منطقه یک تهران روندی متفاوت با سایر مناطق دارد؛ مشاوران املاک از افزایش شدید قیمت‌ها و تغییرات بازار مسکن می‌گویند.

ستاریان ادامه داد: «صورت‌مساله این است که قیمت مسکن در حال افزایش است و بازار اجاره نیز که یکی از موارد وابسته به مسکن است، به همین ترتیب رشد می‌کند. نمی‌شود قیمت یک خانه دو برابر شود، ولی اجاره آن همان قیمت قبلی باقی بماند.»

منبع: خبر آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ