تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر : 141951

خبرهای خوب جدید برای بهبود وضعیت بازنشستگان تأمین اجتماعی

خبرهای خوب جدید برای بهبود وضعیت بازنشستگان تأمین اجتماعی
وضعیت معیشتی بازنشستگان تأمین اجتماعی با مشکلاتی مانند بدهی بالای دولت و عدم افزایش کافی حقوق مواجه است، اما وعده‌هایی برای بهبود شرایط داده شده است.

به گزارش شهر بورس، بازنشستگان تأمین اجتماعی در حال حاضر با مشکلات متعددی همچون بدهی بالای دولت به این سازمان، عدم افزایش کافی حقوق و مشکلات درمانی روبرو هستند. اما وعده‌هایی مبنی بر افزایش حقوق، پرداخت بدهی‌ها و اعطای وام به بازنشستگان داده شده است که می‌تواند بهبود وضعیت آنان را به همراه داشته باشد.

مشکلات موجود در سازمان تأمین اجتماعی

نصرالله دریابیگی، نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور و دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، اعلام کرد که به دلیل بدهی بالای دولت به سازمان تأمین اجتماعی، خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان با مشکلاتی همراه شده است. وی افزود که فشارهای مالی زیادی بر مدیران سازمان وارد می‌شود و نارضایتی بازنشستگان ادامه دارد.

دلایل نارضایتی بازنشستگان

این فعال حقوق بازنشستگان تصریح کرد که قوانین ناپخته بر سازمان تأمین اجتماعی تحمیل شده که منجر به ناترازی در مخارج و درآمدهای سازمان شده است. همچنین سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر پرداخت مستمری بازنشستگان، خدمات درمانی نیز به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد که این خدمات نیز به دلیل نبود منابع کافی با مشکلاتی مواجه است.

افزایش بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

از سال ۱۳۵۴ تا امروز، بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گذشته است. دریابیگی تأکید کرد که در صورت عدم دریافت منابع مالی معین، سازمان تأمین اجتماعی با بحران اقتصادی و اجتماعی مواجه خواهد شد که منجر به نارضایتی بیشتر بازنشستگان خواهد شد.

خبر مرتبط
معاون پارلمانی رئیس جمهور: پرداخت حقوق بازنشستگان در اولویت دولت قرار دارد
معاون پارلمانی رئیس جمهور: پرداخت حقوق بازنشستگان در اولویت دولت قرار دارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این‌که تلاش می کنیم مشکلات مردم را کاهش دهیم، گفت: پرداخت پول گندم‌کاران و حقوق بازنشستگان در اولویت کار دولت قرار دارند.

مشکلات معیشتی و نارضایتی بازنشستگان

وی افزود که با عدم کفاف مستمری بازنشستگان برای معیشت، نمایندگان مجلس با اقداماتی که انجام داده‌اند، هیچ مبلغی در سال ۱۴۰۳ به سازمان تأمین اجتماعی از سوی دولت در قالب رد دیون اختصاص پیدا نخواهد کرد. این موضوع خلاف قانون، عرف و عدالت اجتماعی است و باعث افزایش نارضایتی‌ها خواهد شد.

وضعیت درمانی نامناسب

به دلیل بحران ناترازی، درمان سازمان تأمین اجتماعی به هیچ وجه مناسب نیست. بسیاری از داروها پیدا نمی‌شوند و یا از شمول لیست داروهای بیمه‌شده خارج می‌شوند. همچنین امکانات درمانی در مراکز ملکی سازمان به صورت رایگان ارائه نمی‌شوند.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

معاون رئیس جمهور در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد که حقوق یک بخشی از بازنشستگان توسط صندوق‌های دولتی و بخشی دیگر توسط صندوق‌های غیردولتی پرداخت می‌شود. در بودجه امسال، یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شده تا از این محل، ۵۰ هزار میلیارد تومان به حقوق بازنشستگان اختصاص یابد.

وام بازنشستگان کارگری

ثبت‌نام اولین مرحله وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ اوایل تیرماه آغاز شد و برای ثبت‌نام بازنشستگان ۴۰ هزار سهمیه در نظر گرفته شد. واریزی این وام‌ها بعد از پنجم مردادماه به حساب بازنشستگان صورت خواهد گرفت.

منبع: اندیشه قرن

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یوسف یاوری سه شنبه , 9 مرداد 1403 - 22:29

من. دوسال است که ورخواست وام ار سازمان تامین اجتماعی نمودم ولی تاکنون بهم ندادند من یک بیمار کمایی هستم وهزینه داروهام خیلی زیاده

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ