تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 137108

خانه‌های خالی در ایران/ قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید جدی گرفته شود

خانه‌های خالی در ایران/ قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید جدی گرفته شود
نماینده مجلس اعلام کرد که تعداد خانه‌های خالی در کشور به حدی است که می‌تواند مشکل اجاره‌بها را حل کند.

به گزارش شهر بورس، میزان خانه‌های خالی در کشور بسیار بالاست. عبدالوحید فیاضی، نماینده مردم نور و محمودآباد، در گفتگو با خبرنگار مهر به اهمیت شناسایی خانه‌های خالی از طریق سامانه املاک و اسکان و تاثیر آن بر کنترل اجاره‌بهای مسکن اشاره کرد. وی اظهار داشت: تعداد خانه‌های خالی در کشور قابل توجه است و با شناسایی و عرضه این خانه‌ها به بازار اجاره، اجاره‌بهای مسکن کنترل خواهد شد.

فیاضی همچنین به قانون مالیات بر خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: این قانون بسیار خوب است و نمی‌دانم که در اجرا تا چه حد موفق بوده، اما اصل این کار بسیار خوب بوده است.

اهمیت شناسایی خانه‌های خالی

این نماینده مجلس بیان کرد: میزان خانه‌های خالی که در کشور وجود دارد، قابل توجه است و شناسایی آن اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال، در مازندران بعضاً تعداد خانه‌های خالی با تعداد خانه‌هایی که ساکن دارد، برابری می‌کند و در طول سال می‌بینید که بسیاری از این خانه‌ها خالی مانده است.

فیاضی تاکید کرد: یکی از مشکلات مهم در این زمینه مربوط به سرشماری نفوس و مسکن است، چرا که این سرشماری در گذشته هر ۵ سال یک بار بود، اما اکنون هر ۱۰ سال یک بار انجام می‌شود و از سوی دیگر، اکنون صرفاً سرشماری نفوس شده و دیگر سرشماری مسکن ندارد که این یک ایراد کار است.

خبر مرتبط
تأثیر هزینه‌های مسکن بر رتبه‌بندی شهرهای برتر جهان
تأثیر هزینه‌های مسکن بر رتبه‌بندی شهرهای برتر جهان

تورنتو به دلیل افزایش شدید هزینه‌های مسکن و اجاره خانه، از لیست ۱۰ شهر برتر جهان در سال ۲۰۲۴ حذف شد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد بنده این است که در سال ۱۴۰۵ که سرشماری بعدی است، حتماً دولت تدابیری اتخاذ کند که سرشماری فقط در حد سرشماری نفوس نباشد و سرشماری مسکن را هم شامل شود.

وی ادامه داد: در این صورت بسیاری از مسائل حوزه مسکن قابل حل خواهد بود. همچنین ساخت مسکن هم اهمیت زیادی دارد، چرا که طرح ملی مسکن در بسیاری از جاها به خوبی عملیاتی نشده است و باید این کار تسریع شود. بانک‌ها هم باید همکاری لازم را در اعطای تسهیلات مسکن داشته باشند.

منبع: مهر

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ