شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر : 11844

حمله تند وزیر صنعت به وزیر اقتصاد

به گزارش شهر بورس، علیرضا رزم حسینی که با رویه ها و اظهارات جدید در مورد صنایع بورسی به یکی از چالش های فعالان بازارسرمایه تبدیل شده در ادامه حملات به بورس گفت: وقتی یک کارشناس به جای مدیرعامل بورس کالا در جلسه حاضر شده و اعلام می کند تابع وزارت اقتصاد است ، باید

به گزارش شهر بورس، علیرضا رزم حسینی که با رویه ها و اظهارات جدید در مورد صنایع بورسی به یکی از چالش های فعالان بازارسرمایه تبدیل شده در ادامه حملات به بورس گفت: وقتی یک کارشناس به جای مدیرعامل بورس کالا در جلسه حاضر شده و اعلام می کند تابع وزارت اقتصاد است ، باید همان وزارت خانه پاسخگو باشد. بنابراین اگر بورس و بورس کالا زیر نظر وزیر اقتصاد است باید وزیر اقتصاد جواب مردم را درباره گرانی محصولات فولادی بدهد .

وی ادامه داد: انتظار این بود قیمت‌ محصولات فولادی به دلیل مواداولیه و امتیازات دولتی به تولیدکنندگان ، متعادل باشد ولی رانت‌هایی به نام سنگ آهن به قیمت ۳۰۰ هزار تومان در اختیار غول‌های فولادی قرار داده می شود . درحالی که قیمت جهانی هر تن، 1.5 میلیون تومان است اما همین غول‌های فولادی محصول را در داخل به قیمت جهانی می‌فروشند که باید پاسخگو باشند.

این مقام مسئول افزود: اگر موضع دادستانی انحلال تعزیرات و سازمان حمایت است ، تکلیف را روشن کنند. اگر هم قرار بر تعطیلی بورس و انجام فرآیند کار کوپنی است از فردا ۲۰ نماینده، ۲۰ امام جمعه و ۲۰ استاندار دنبال یک کارخانه دار راه می‌افتند که باید سهمیه را زیاد کنید . در جنگ اقتصادی ، کسانی که به مردم ظلم می‌کنند باید پاسخگو باشند.

رزم حسینی با ادعای فروش شمس ۱۲ هزار تومانی به جای ۴ هزار تومان و سود ۶۰ هزار میلیارد تومانی فولادسازان ، تاکید کرد: این پول کجا رفته؟ در توسعه که هزینه نشده اما بگویید کدام خط و ماشین آلات جدید فولادی با این پول در حال توسعه است؟ در این میان ساز و کار بورس آن بود که به وضع کوپنی خاتمه داده شود اما درصورت اجرای مجدد کوپن از فردا صبح ۳ هزار کارخانه دار می‌آیند و می‌گویند پروانه بهره برداری داریم و سهمیه بدهید.

وی ادامه داد: عظیمیان مدیرعامل فولادمبارکه می‌گوید می‌توانم به صورت کوپنی کار را هم انجام دهم اما می‌گویم نمی‌تواند . همین آقای عظیمیان نمی‌تواند کارخانه خود را اداره کند تا جایی که ۱۵ تا ۲۰ نماینده بر علیه وی دارند کار می‌کنند تا از مسئولیت فولاد بردارند.

منبع: بورس‌پرس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان