تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 46018
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حمایت فعالان بازار سرمایه از تورم، سوء تفاهم است بسته هستند

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران:

حمایت فعالان بازار سرمایه از تورم، سوء تفاهم است

حمایت فعالان بازار سرمایه از تورم، سوء تفاهم است

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران طی میزگردی درباره وضعیت بازار سرمایه گفت: حمایت فعالان بازار سرمایه از تورم، سوء تفاهم است

به گزارش شهر بورس، خبرگزاری تسنیم با مشارکت رادیو گفتگو مناظره‌ای را با حضور، مهدی رباطی تحلیلگر بازار سرمایه و اقتصاددان ،امین دلیری، معاون پیشین وزیر اقتصاد و مدرس دانشگاه، فردین آقابزرگی، مدیرعامل سبدگردان نیکان و کارشناس بازار سرمایه، رضا غلامی، کارشناس اقتصادی و به ‌صورت زنده از رادیو گفتگو و سایت و شبکه‌های اجتماعی خبرگزاری تسنیم به ‌شکل صوتی و تصویری پخش کرد.

مهدی رباطی در این نشست، در خصوص راهکارها و تدابیری برای کمک در بازار سرمایه گفت: سوتفاهمی در بازار سرمایه هست که میگویند فعالین بازار سرمایه دنبال تورم هستند تا بورس رشد بکند، اما بحثی که هست این است که فعالین بازار نمی گویند قیمت ها را افزایش دهید تا بورس رشد کند ، بحث این است که قیمت ها فقط واقعی شود تا جیب دلال‌ها این وسط پر نشود. بنابراین دولت موظف است که این مابه التفاوت قیمت به جیب تولید کننده و سهامدار برود نه جیب دلال، پس بحثی که وجود دارد این است. مثل ارز 4200 تومانی که تمام شرکت‌ها زیان‌ده شدند ، در حالی که تمام محصولاتی که ارز 4200 به آن‌ها اختصاص داده شد قیمت‌های آن‌ها چند برابر هم شده است. بنایراین فعالین بازار دنبال شفاف‌سازی قیمت‌ها هستند.

بودجه و مساله کسری بودجه

همچنین در نشستی دیگر مهدی رباطی در خصوص “بودجه و مساله کسری بودجه” گفت: براساس گزارش‌های منتشرشده، بودجه 1401 بدون کسری ارائه ‌می‌شود. اما نکته مبهم در این خصوص این است که تامین آن از چه محلی قرار است صورت گیرد ؟ آیا اوراق چاپ می‌شود و یا از کانال سود شرکت‌های بورسی تامین می‌شود ؟

در کل چنانچه کسری بودجه از محل سیاست‌های انقباضی مالی تامین شود، قطعا به ضرر بازار بورس تمام خواهد شد، اما در صورتی که انضباط مالی و کاهش هزینه‌های دولت در دستور کار قرار گیرد، زیانی متوجه بازار سرمایه نخواهد شد، که البته اجرا شدن این امر بعید به نظر می‌رسد.

رباطی افزود: درنهایت باید به این نکته توجه شود که رفع کسری بودجه دولت از چه ردیف درآمدهایی خواهد بود، و در نتیجه،‌ تاثیر آن بر بازار و شرکت‌های هم چون معدنی، پتروشیمی، پالایشگاهی چه خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به بحث حذف ارز 4.200 در بودجه، گفت: این موضوع می‌تواند تاثیرات بسزایی بر درآمد و سود شرکت‌هایی در صنایع داروسازی، غذایی و … بگذارد که از این مسئله آسیب دیده‌اند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات