شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر : 14846

حمایت حقوقی‌ها از سهم «وتجارت»

به گزارش شهر بورس، در سال‌های اخیر سهم صنعت بانکداری از کل تولید ناخالص ملی در جهان به‌طور متوسط، ۵ درصد است، این در حالی است که در برخی کشورها، همانند کشورهای حوزه خاورمیانه از جمله ایران، نظام اقتصادی بانک‌پایه است و این صنعت نقش کلیدی در اقتصاد بازی می‌کند. از سوی دیگر آمار منتشره

به گزارش شهر بورس، در سال‌های اخیر سهم صنعت بانکداری از کل تولید ناخالص ملی در جهان به‌طور متوسط، ۵ درصد است، این در حالی است که در برخی کشورها، همانند کشورهای حوزه خاورمیانه از جمله ایران، نظام اقتصادی بانک‌پایه است و این صنعت نقش کلیدی در اقتصاد بازی می‌کند.

از سوی دیگر آمار منتشره بانک مرکزی بیانگر این مهم است که تمایل شبکه بانکی به اعطای تسهیلات در حدود یک‌درصد کاهش یافته است.

یافتن سرمایه‌گذاری مناسب برای بانک‌ها برای پرداخت سود‌های سپرده با درصد بالا، چالشی است که پیش‌روی این صنعت بوده و هست.

از آنجا که بازار سرمایه در این روزها یکی از ارزان‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است (در صورت تحلیل و انتخاب سهام مناسب)، تعلیق ماده ۱۶ و ۱۷ رفع موانع تولید و اعطای مجوز سرمایه‌گذاری در بورس برای بانک‌های ایرانی، می‌تواند فرصتی مناسب همانند شرکت‌های بیمه ایجاد کند تا به ایجاد ارزش‌افزوده بلند‌مدت برای سرمایه‌‌گذاران (سهامداران بانک‌های بورسی و فرابورسی) و سپرده‌گذاران بپردازند.برای بررسی مختصر صنعت بانکداری در شرایط کنونی بورس و پاسخ به سوال احتمالی ارزندگی صنعت مذکور در قیمت‌های کنونی، باید نگاهی به فاکتورهای بنیادین بانک‌ها بیندازیم که در اینجا وضعیت سهام بانک تجارت با نماد «وتجارت» مورد بررسی قرار گرفته است.

در گذشته تنها بررسی درآمدهای مشاع، کارمزدها، بررسی تراز بانک‌ها و سودآوری آنها در راستای انتخاب گزینه مناسب، کفایت می‌کرد؛ این در حالی است که در میان فاکتورهای لازم جهت ارزشیابی سهام بانکی در market behavior کنونی، میزان دارایی‌های مشهود بانک‌ها، مبالغ تسعیر ارز و افزایش سرمایه‌ها از محل تجدیدارزیابی هم در نظر گرفته می‌شود.

سهم «وتجارت» این روزها وضعیت مطلوبی دارد و اگر بازار روند صعودی به خود بگیرد می‌توانیم شاهد افزایش ارزش و قیمت این سهم باشیم.

سهام «بانک تجارت» دارای یک سقف قیمتی 400 تومانی است که از آن می‌توان به عنوان یک تارگت بلندمدت و بلندپروازانه یاد کرد.

البته این سهم در ناحیه قیمتی 240 تومانی یک حمایت بسیار معتبر دارد و این ناحیه در دو ناحیه زمانی توسط بازار لمس شده و می‌توان بعید دانست که این حمایت شکسته شود.

این نکته نیز فراموش نشود که «وتجارت» با قیمت فعلی خود ارزش فروش ندارد (ارزش فروش این سهام طی هفته اخیر بررسی شده و ممکن است با رشد بازار وضعیت این سهم نیز تغییر کند)

مهم‌ترین نکته در این تحلیل بررسی وضعیت گذشته سهم «وتجارت» است و بر همین اساس بر روی ناحیه 255 تومان یک حمایت معتبر بود که باتوجه به فعالیت حقوقی‌های این سهم نمی‌توان شکست قیمتی را در آینده دید.
اغلب اندیکاتورهای سهم «بانک تجارت» گارد یا روند صعودی را نشان می‌دهد اما باتوجه به روند بازارسرمایه شرایط کنونی سهم جذاب نیست.

اگر برای این سهم ابر ایچیموکو تررسیم کنیم، متوجه واکنش‌های سهم نسبت به گارد صعود می‌شویم. شاید این سهم فاز اصلاحی را تجربه کند اما؛ به حمایت‌های خود واکنش نشان می‌دهد و پایین‌تر از ۲۴۰ تومان نمی‌رود. اگر بازار روندصعودی به خود بگیرد ناحیه قیمت۲۷۰ الی۲۸۰تومان می‌تواند ناحیه اولیه برای صعود قیمتی باشد و پس از آن ۳۲۰ تومان را مقاومت معتبردانست که باتوجه به نمودار ابرکمو این سقفدارای اعتبار است.

حقوقی‌های «وتجارت» حمایت خوبی از این سهم دارند و براساس داده‌های تکنیکال، این گروه اجازه نمی‌دهند که سهام مورد نظر به حمایت 255 تومانی را بشکند. درنهایت اگر بازارصعودی باشد می‌توان سقف قیمتی۳۶۰ تومن را برای این سهم پیش بینی کرد.

نکته مهم اینجاست که بسیار فروشندگان سهام بورسی خصوصا سهام «بانک تجارت» سهم خود را به ارزهای دیجیتال مقایسه می‌کنند دراصل شما باید یک سبدسرمایه‌گذاری معتبر داشته باشید تا سود مطلوب کسب کنید.

یادداشت از رقیه ندایی

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان