تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر : 141732

حقوق ۷۰ میلیون تومانی بازنشستگان/ جدیدترین جزئیات از متناسب‌سازی

حقوق ۷۰ میلیون تومانی بازنشستگان/ جدیدترین جزئیات از متناسب‌سازی
آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ابلاغیه ریاست جمهوری، از ابتدای سال ۱۴۰۳ به اجرا درمی‌آید و صندوق‌های بازنشستگی مکلف‌اند حقوق بازنشستگی مشمولان خود را متناسب‌سازی کنند.

به گزارش شهر بورس، در هفته جاری آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد و مشخص گردید که بیشترین حقوق بازنشستگی به اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعلق می‌گیرد که به‌طور متوسط ماهانه ۷۰ میلیون تومان است. داریوش کشتکار، مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر، اعلام کرد که این استان ۱۹ هزار و ۵۰۰ بازنشسته از ۶۰ اداره دولتی و شهرداری تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری دارد که ماهانه سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال حقوق دریافت می‌کنند. میانگین پرداختی حقوق به هر بازنشسته استان بوشهر حدود ۱۵ میلیون تومان در ماه است و بیشترین بازنشسته این صندوق مربوط به آموزش و پرورش استان با ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر است.

حقوق بازنشستگی ۷۰ میلیونی

داریوش کشتکار در آیین معرفی و تقدیر از بازنشستگان نمونه استان بوشهر اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۵۰۰ بازنشسته در استان بوشهر از ۶۰ اداره دولتی و شهرداری تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که ماهانه سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال حقوق دریافت می‌کنند. میانگین پرداختی حقوق به هر بازنشسته استان بوشهر حدود ۱۵۰ میلیون ریال در ماه است. بیشترین بازنشسته این صندوق مربوط به آموزش و پرورش استان با ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر است.

آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ هیات وزیران درخصوص آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را طی نامه شماره ۶۸۹۶۹ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۰۱ ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه، صندوق‌های بازنشستگی مکلف‌اند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در حدود اعتبارات مصوب مربوط، حقوق بازنشستگی مشمولان صندوق خود را با رعایت این آیین‌نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط، متناسب‌سازی کنند.

آخرین اخبار از صدور احکام متناسب‌سازی

با این حال، برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند که علیرغم اخبار ضد و نقیضی که در فضای مجازی در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و صدور احکام جدید این بازنشستگان منتشر می‌شود، سازمان تأمین اجتماعی هنوز حکمی برای متناسب‌سازی صادر نکرده است. پیگیری‌های ما از کانون بازنشستگان نشان می‌دهد که در روزهای آینده قرار است اعضای کانون عالی بازنشستگان کارگری با مدیران تأمین اجتماعی نشست داشته باشند و در مورد صدور احکام متناسب‌سازی تصمیم‌گیری کنند. در مورد بازنشستگان کشوری نیز، همین شرایط تقریباً حاکم است؛ هنوز صدور احکام انجام نشده و زمان دقیق آن نیز مشخص نیست. به گفته‌ی معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان پس از محاسبه حقوق شاغلان همتراز آنها صورت خواهد گرفت.

منبع: اقتصادآنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ