تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 136284

جزئیات رایگان شدن قبوض آب در سراسر کشور

جزئیات رایگان شدن قبوض آب در سراسر کشور
شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از شرایط جدید برای رایگان شدن قبوض آب مشترکان خبر داد.

به گزارش شهر بورس، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شرایط جدیدی برای رایگان شدن قبوض آب مشترکان کم‌مصرف اعلام کرده است. بر اساس این طرح، مشترکانی که مصرف آب خود را زیر الگو نگه دارند و نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، به ازای هر مترمکعب کاهش مصرف، ۹۰۰ تومان به عنوان پاداش در قبوض آنها لحاظ خواهد شد. این پاداش ممکن است به حدی برسد که مجموع دریافتی از آب‌بهای آنها بیشتر شود و حتی قبض آب آنها رایگان شود.

جزئیات طرح جدید

شهرام حیدریان، مدیرکل دفتر تعرفه و خدمات مشترکین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران گفت: در کشور 24 میلیون مشترک آب داریم که شامل 34 میلیون واحد انشعاب می‌شود.

وی افزود: 55 درصد مشترکان که 31 درصد آب شرب را مصرف می‌کنند، زیر الگوی مصرف آب قرار دارند. همچنین 32 درصد مشترکان با سهم 53 درصدی در مصرف آب، بیش از دو برابر الگو مصرف آب دارند و 6 درصد مشترکان با سهمی 16 درصدی، بیش از دو برابر الگو مصرف آب دارند.

خبر مرتبط
افزایش نرخ محصولات ختور
افزایش نرخ محصولات ختور

شرکت رادياتور ايران (ختور) نرخ فروش محصولات خود را به شرکت تامین قطعات تراکتورسازی تبریز تعدیل کرد.

تغییرات تعرفه‌ای از ابتدای سال 1402

حیدریان ادامه داد: از ابتدای سال 1402 ساختار تعرفه آب تغییر کرده و به گونه‌ای تنظیم شده است که مشترکان پرمصرف انگیزه بیشتری برای کاهش مصرف داشته باشند. برای مشترکان پرمصرفی که بیش از دو برابر الگو مصرف آب دارند، پس از چندین بار اخطار، اگر مصرف خود را کاهش ندهند، در زمان پیک تابستان، آب آنها به صورت موقت از ساعت 9 صبح تا 3 بعدازظهر قطع خواهد شد.

تاثیرات مدیریت مصرف آب

مدیرکل دفتر تعرفه و خدمات مشترکین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: با این اقدامات مدیریتی و اصلاح ساختار تعرفه‌ای، رشد مصرف آب شرب که بیش از 3 درصد بود به کمتر از 1.8 درصد کاهش یافته است.

جزئیات پاداش و جریمه‌ها

وی افزود: برای مشترکانی که مصرف آب خود را زیر الگو نگه دارند و نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، به ازای هر مترکعب کاهش مصرف، 900 تومان در قبوض آنها لحاظ می‌شود. این پاداش می‌تواند به حدی برسد که مجموع دریافتی از آب‌بهای آنها بیشتر شود و قبض آب آنها رایگان شود، حتی ممکن است مبلغی نیز از شرکت آب و فاضلاب بستانکار شوند.

حیدریان همچنین گفت: الگوی مصرف آب خانگی 15 مترمکعب در ماه است و برای 55 درصد مشترکان که زیر الگو مصرف دارند، به ازای هر مترمکعب مصرف آب، 360 تومان لحاظ می‌شود. این دسته از مشترکان ماهانه حدود 6400 تومان که شامل 5400 تومان آب‌بها و 1000 تومان آبونمان است، پرداخت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات