تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر : 141153

جزئیات جذب ۱۰۵ هزار معلم جدید

جزئیات جذب ۱۰۵ هزار معلم جدید
با ورود ۱۰۵ هزار معلم جدید به نظام آموزشی کشور، مشکلات کمبود معلم به سرعت جبران می‌شود و سال تحصیلی جدید بدون دغدغه آغاز خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که مهر امسال ۱۰۵ هزار معلم جدید به نظام آموزشی کشور اضافه خواهند شد. رضامراد صحرایی در این باره گفت که سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بدون مشکلات گذشته آغاز خواهد شد و کمبود معلم به سرعت جبران می‌شود.

صحرایی با اشاره به اینکه کمبود معلم در مدارس موضوعی جدید نیست، افزود: در دوره‌ای تا ۳۵۰ هزار معلم کمبود داشتیم که این بحران اکنون به ۱۷۶ هزار نفر کاهش یافته است. وی تأکید کرد که استخدام تنها راه‌حل جبران کمبود نیست و دولت سیزدهم توانسته این بحران را مدیریت کند. امسال با ورود ۱۰۵ هزار معلم جدید به نظام آموزشی، بخش بزرگی از این کمبود جبران خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد که امسال فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و نیز افرادی که از طریق آزمون‌های استخدامی پذیرفته شده‌اند، به کار گرفته خواهند شد. این تعداد استخدام معلم، بزرگ‌ترین استخدام در تاریخ وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌آید.

صحرایی افزود که بخشی از کمبود معلم از طریق بکارگیری معلمان فعلی و ظرفیت بازنشستگان نیز جبران می‌شود. وی اطمینان داد که امسال مشکلات مهر سال گذشته تکرار نخواهد شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و نظام سازماندهی طراحی‌شده، کلاس‌ها بزرگ‌تر و در صورت وجود کمبود در مناطق مختلف، این مشکل به سرعت حل خواهد شد.

خبر مرتبط
زمان دقیق مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب اعلام شد
زمان دقیق مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب اعلام شد

علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، از برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب خبر داد.

صحرایی همچنین اشاره کرد که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر افزایش یافته است. در اکثر سال‌های قبل از دولت سیزدهم، تعداد بازنشستگان بیشتر از تعداد جذب‌شدگان بوده است. این روند باعث ایجاد کسری زیادی در تعداد معلمان شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد که با برنامه‌ریزی‌های جدید و جذب ۱۰۵ هزار معلم در سال تحصیلی جدید، مشکلات کمبود معلم به طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت. امسال تلاش شده تا با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها، سال تحصیلی بدون مشکلات گذشته آغاز شود و دانش‌آموزان بدون دغدغه به تحصیل بپردازند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ