شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 45780
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جزئیات تامین مالی دولت از بازار سرمایه طی ۱۰ سال گذشته بسته هستند

مدیرعامل تامین سرمایه ملت تشریح کرد:

جزئیات تامین مالی دولت از بازار سرمایه طی ۱۰ سال گذشته

جزئیات تامین مالی دولت از بازار سرمایه طی ۱۰ سال گذشته

مدیرعامل تامین سرمایه ملت جزئیات تامین مالی دولت از بازار سرمایه طی ۱۰ سال گذشته را تشریح کرد.

به گزارش شهر بورس، روح‌الله حسینی مقدم در نشست «مناطق آزاد، پیشران توسعه ملی» اظهار داشت: بحث تامین مالی در جزیره کیش در سه، چهار سال اخیر جلوه متفاوتی نسبت به سایر مناطق آزاد داشته و اهالی بازار سرمایه با دانش انباشته خود به عنوان مدیران ارشد حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته، از طریق ابزارهای مالی ۶۷۰ میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام گرفته است که ۴۹ درصد آن متعلق به اوراق خزانه است. ۲۸ درصد آنها اوراق مرابحه بوده که دولت منتشرکننده اصلی آن است.

مدیرعامل تامین سرمایه ملت ادامه داد: ۶ درصد نیز اوراق منفعت بوده که در این نوع اوراق نیز بخش قابل توجهی توسط دولت منتشر می‌شود. سایر آنها نیز شامل اوراق مشارکت شهرداری‌ها و سایر اوراق‌ها می‌شود.

حسینی مقدم با اشاره به سهم ناچیز منطقه آزاد کیش از تامین مالی، خاطرنشان کرد: سهم مناطق آزاد کشور در مجموع بسیار ناچیز بوده و تنها شامل ابزار صکوک که ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۱۰۰ میلیارد تومان در ابتدای امسال می‌شود که متعلق به منطقه آزاد کیش و سهم سایر مناطق آزاد صفر است.

بیشتر بخوانید:لزوم استفاده بهینه از بازار سرمایه در مناطق آزاد

بیشتر بخوانید:پیشنهاد رئیس هیئت مدیره شرکت بورس تهران برای حل مشکل فروش اوراق در بازار سرمایه

وی یادآور شد: وزن اصلی این تامین مالی روی دولت است و سایر استفاده کننده ها نتوانسته‌اند از آن بهره‌مند شوند. دلیل این موضوع هم عدم آشنایی و نبود صبر و حوصله پیاده سازی توسط مدیران مناطق آزاد است. مدیران در این زمینه بیشتر سعی می‌کنند به سمت راه‌هایی مانند تامین مالی از طریق فروش زمین بروند.

مدیرعامل تامین سرمایه ملت تصریح کرد: اگر دانش بازار سرمایه در منطقه آزاد کیش ایجاد نمی‌شد، در اینجا هم مشکل سایر مناطق آزاد وجود داشت. فراید آماده‌سازی انتشار صکوک در منطقه آزاد کیش یک سال طول کشید اما مدیران ما تحمل یک ساله برای تامین مالی را ندارند.

حسینی مقدم ادامه داد: همت و جسارت در کیش به وجود آمد و ما چنین دانشی را در همه مناطق نیاز داریم که این کار را باید دبیرخانه مناطق آزاد پیگیری کند.

وی درمورد محصول سازی مشخص در مناطق آزاد، گفت: انواع ابزارهای کاربردپذیر را داریم، اما همه آنها برای درآمدزایی در یک منطقه مناسبت نیستند و باید سازوکار مشخص را برای هر کدام از آنها طراحی کرد.

مدیرعامل تامین سرمایه ملت در پایان عنوان کرد: صندوق املاک و مستغلات باید در مناطق آزاد پیگیری شود تا زمینه تامین مالی در مناطق به وجود بیاید.

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان