تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 141695

جزئیات برگزاری چهلمین حراج شمش طلا در شرایط خاص

جزئیات برگزاری چهلمین حراج شمش طلا در شرایط خاص
چهلمین حراج شمش طلا روز یک‌شنبه برگزار می‌شود و به خریداران توصیه شده است که فرآیند تسویه خود را از طریق سیستم پرداخت آنلاین مرکز مبادله انجام دهند.

به گزارش شهر بورس، چهلمین حراج شمش طلا روز یک‌شنبه برگزار می‌شود و به خریداران توصیه شده است که فرآیند تسویه خود را از طریق سیستم پرداخت آنلاین مرکز مبادله انجام دهند.

تغییر ساعت کاری بانک‌ها و تأثیر آن بر حراج شمش طلا

اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ایران، با اشاره به تغییر ساعت کاری شبکه بانکی کشور در روزهای شنبه و یک‌شنبه مورخ ششم و هفتم مرداد ماه، اعلام کرد که حراج چهلم شمش طلا روز یک‌شنبه بدون هیچ مشکلی برگزار خواهد شد. وی افزود: با توجه به اینکه روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده به دلیل گرمای هوا، سیستم بانکی تنها تا ساعت ۱۱ صبح فعالیت دارد و از آنجایی که جلسات حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ ظهر آغاز می‌شود، این موضوع خللی در فعالیت حراج روز یک‌شنبه ایجاد نمی‌کند.

فرآیند تسویه بدون مشکل ادامه خواهد یافت

بالسینی توضیح داد که خریداران و متقاضیان، وجه الضمان ۳۵۰ میلیون تومانی خود را از قبل واریز کرده‌اند و این مبلغ برای شرکت در حراج آماده است. وی تصریح کرد که تغییر ساعت کاری بانک‌ها هیچ خللی در فرآیند خرید متقاضیان شمش طلا ایجاد نمی‌کند.

امکان تسویه به دو روش IPG و حضوری

بالسینی با اشاره به دو روش تسویه برای خریداران شمش طلا گفت: روش اول از طریق سیستم پرداخت آنلاین مرکز مبادله (IPG) است که بدون محدودیت زمانی بوده و در هر ساعتی امکان پذیر است. بنابراین، تغییر ساعات کاری بانک‌ها تأثیری بر این روش ندارد. وی همچنین افزود: کسانی که قصد دارند از طریق شعب بانکی فرآیند تسویه خود را انجام دهند، باید به محدودیت‌های ساعت کاری بانک‌ها توجه کنند و در بازه زمانی فعالیت بانک‌ها، تسویه خود را انجام دهند.

توصیه به خریداران برای استفاده از سیستم IPG

سخنگوی مرکز مبادله ایران برای کاهش ریسک پرداخت و تسویه، به خریداران توصیه کرد که از سیستم IPG مرکز مبادله استفاده کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد که متقاضیان شمش که روز یک‌شنبه فرآیند تسویه خود را انجام می‌دهند، می‌توانند از روز دوشنبه به بانک کارگشایی مراجعه کرده و شمش‌های خریداری شده خود را تحویل بگیرند.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ