تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر : 143569

جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی در ایران/ چین، روسیه و امارات در صدر

جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی در ایران/ چین، روسیه و امارات در صدر

چین، روسیه و امارات بیشترین سهم را در سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران دارند. نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، بستری مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران جدید فراهم می‌کند.

به گزارش شهر بورس، چین، روسیه و امارات بیشترین سرمایه‌گذاری را در ایران دارند و پس از این کشورها، ایرانیان مقیم خارج نیز سهم قابل توجهی در سرمایه‌گذاری‌های خارجی دارند.

در نشست خبری درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نخستین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، محمود بازاری، مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت، اعلام کرد که تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری برای تحقق فعالیت‌های اقتصادی در بلندمدت و میان‌مدت ضروری است. دولت برنامه‌های متعددی را در بخش‌های مختلف برای تامین مالی طرح‌های صادرات‌گرا تنظیم کرده تا زیرساخت‌های تولید صادراتی را تقویت کند.

بازاری افزود: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی دو جانبه و چند جانبه بین فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است.

محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، نیز در این نشست خبری بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار خارجی یکی از محرک‌های توسعه اقتصادی است و ایران به دلیل وفور منابع و نیروی کار نسبتا ارزان، مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. هرچند که نسبت به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور، میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی هنوز به سطح مطلوب نرسیده است.

خبر مرتبط
افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو
افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو

940 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و 43.5 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت در دوره‌های گذشته بیشتر بر تجارت کالا متمرکز بود، اما به این نتیجه رسیدیم که صادرات خدمات نیز اهمیت بسیاری دارد و باید به این حوزه وزن بیشتری بدهیم.

در ادامه، قادری، مجری برگزارکننده این رویداد، با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری، گفت: این نمایشگاه با همکاری سازمان توسعه تجارت، وزارت خارجه و سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی از 5 تا 7 مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد و هیات‌های سرمایه‌گذاری از 80 کشور، به ویژه کشورهای همسایه و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران، مانند چین و کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی، به ایران خواهند آمد.

قادری همچنین افزود: بخش‌های مختلفی از جمله فولاد، معادن، زیرساخت‌ها، حمل‌و‌نقل، صنعت غذا و مناطق آزاد در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین بانک‌ها و هلدینگ‌ها نیز به عنوان نظام سرمایه‌گذاری کشور در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد تا به سرمایه‌گذاران خارجی اطمینان بیشتری بدهند.

برای افزایش بهره‌وری این نمایشگاه، کارگاه‌ها، نشست‌های تخصصی، همایش‌ها و ضیافت‌های جانبی نیز در نظر گرفته شده است.

قادری در پایان گفت: چین، روسیه و امارات بیشترین سرمایه‌گذاری را در ایران دارند و پس از آنها ایرانیان مقیم خارج نیز سهم قابل توجهی در سرمایه‌گذاری‌های خارجی دارند. همچنین به حضور فعال ایرانیان مقیم خارج در نمایشگاه امیدواریم.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ