تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 153663

تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
احمد میدری، اعلام کرد که مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهر بورس، احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار خواهد گرفت. این تأمین اعتبار در پی تشکیل جلسات با دستور معاون اول ریاست جمهوری و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

تأمین اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اشاره کرد که تا پایان سال جاری مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق بدهی به سازمان تأمین اجتماعی تحویل خواهد شد. این اقدام در راستای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت مطالبات ایشان صورت می‌گیرد.

واگذاری دارایی‌های دولت به تأمین اجتماعی برای تأدیه تعهدات

بر اساس راهکارهای میان‌مدت ابلاغ شده، باقی تعهدات دولت به سازمان تأمین اجتماعی تا سقف ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باید مطابق بند (د) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، از طریق واگذاری دارایی‌های دولت و سهام شرکت‌های دولتی به تأمین اجتماعی تأدیه شود. در این راستا، وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف به همکاری برای تحقق این فرآیندها است.

پرداخت علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

سازمان تأمین اجتماعی در تیرماه امسال مبلغ ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب جهت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و کمک معیشت ایشان واریز کرد. اما با توجه به کثرت ذی‌نفعان و جامعه تحت پوشش، اجرای کامل این طرح نیازمند تأمین منابعی در حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای سال جاری است. دولت نیز بر اساس سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، منابع لازم برای اجرای این برنامه را پیش‌بینی کرده و تأمین می‌کند.

خبر مرتبط
اظهارات جدید قالیباف درباره اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان
اظهارات جدید قالیباف درباره اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

قالیباف از سازمان برنامه و بودجه خواست تا قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به‌طور کامل اجرا کرده و لایحه دو فوریتی برای تغییر مصوبه برنامه هفتم را اصلاح کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات