تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر : 134492

تکذیب ادعاهای انتخاباتی درباره رشد اقتصادی و تورم توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه

تکذیب ادعاهای انتخاباتی درباره رشد اقتصادی و تورم توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه
رئیس سازمان برنامه و بودجه به آمارهای نادرست یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره رشد اقتصادی، تورم و بدهی دولت پاسخ داد و تاکید کرد که این آمارها صحیح نیستند.

به گزارش شهر بورس، رئیس سازمان برنامه و بودجه به ادعاهای نادرست یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره تورم، رشد اقتصادی و بدهی دولت پاسخ داد و آمارهای ارائه شده توسط وی را تصحیح کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به آمارهای منتشر شده توسط یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی، تاکید کرد که ادعای منفی بودن رشد اقتصادی بدون نفت پس از سال ۱۴۰۰ نادرست است. وی افزود: “رشد اقتصادی بدون نفت در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵ درصد، در سال ۱۴۰۱ به میزان ۴.۷ درصد و در سال ۱۴۰۲ به میزان ۳.۴ درصد بوده است. میانگین رشد اقتصادی بدون نفت در این سه سال ۴.۳ درصد است.”

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به سیاست حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت اشاره کرد و گفت: “این سیاست شجاعانه با وجود افزایش موقت تورم، منجر به کاهش نرخ تورم در بلندمدت شده است.”

وی در ادامه به موضوع رشد کل‌های پولی و بدهی دولت به بانک مرکزی پرداخت و اظهار داشت: “بدهی دولت به بانک مرکزی از ۱۶۵ هزار میلیارد تومان در مرداد ۱۴۰۰ به ۳۰۲ هزار میلیارد تومان در بهمن ۱۴۰۲ رسید که نشان‌دهنده رشد ۸۳ درصدی در ۳۰ ماه است. در حالی که در ۳۰ ماه آخر دولت دوازدهم، این بدهی ۱۲۶ درصد رشد کرده بود و از ۷۳ هزار میلیارد تومان به ۱۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده بود.”

خبر مرتبط
اظهارنظر کاندیدهای ریاست جمهوری درباره اخذ مالیات
اظهارنظر کاندیدهای ریاست جمهوری درباره اخذ مالیات

شیوه مالیات ستانی همواره مورد توجه آحاد جامعه قرار دارد زیرا بخشی از درآمد آنها را در شرایط تورمی امروز کاهش می‌دهد. اینکه مالیات چگونه و از چه قشری اخذ شود تا به عدالت نزدیک‌تر باشد، ظرافت‌هایی دارد که در نگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید آن را جستجو کرد.

سال رشد اقتصادی بدون نفت بدهی دولت به بانک مرکزی (هزار میلیارد تومان)
۱۴۰۰ ۵٪ ۱۶۵
۱۴۰۱ ۴.۷٪
۱۴۰۲ ۳.۴٪ ۳۰۲
میانگین ۴.۳٪

این جدول نشان‌دهنده رشد اقتصادی بدون نفت و بدهی دولت به بانک مرکزی در سال‌های مختلف است.

منبع: تسنیم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ