تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 144537

تولید نفت ایران به اوج خود رسید؛ رکورد جدید پس از ۶ سال

تولید نفت ایران به اوج خود رسید؛ رکورد جدید  پس از ۶ سال
با وجود تحریم‌های آمریکا، ایران توانسته است تولید نفت خود را به ۳.۶ میلیون بشکه در روز افزایش دهد و درآمدهای نفتی خود را سه برابر کند.

به گزارش شهر بورس، تولید نفت ایران به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ رسیده و رکورد جدیدی را ثبت کرده است. بر اساس نظرسنجی ماهانه رویترز که هفته گذشته منتشر شد، تولید نفت خام ایران در ژوئیه به‌طور میانگین ۳.۲۲ میلیون بشکه در روز بوده که نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه تولید نسبت به سال‌های گذشته است. این رقم بالاترین سطح تولید نفت ایران است که در نظرسنجی‌های رویترز از سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده است.

افزایش صادرات نفت و مشتریان جدید

طبق گزارش‌های رویترز، داده‌های کشتیرانی نشان می‌دهد که نفتکش‌های ایرانی در اوایل سال جاری در نزدیکی بنادر بنگلادش و عمان مشاهده شده‌اند. این شواهد نشان‌دهنده افزایش صادرات نفت ایران به کشورهای جدید و گسترش دامنه مشتریان بین‌المللی است.

تحریم‌ها و تأثیرات آن بر صنعت نفت ایران

با وجود تحریم‌های سخت‌گیرانه آمریکا، تولید نفت ایران به سطح بی‌سابقه‌ای در سال‌های اخیر رسیده است. وزیر نفت ایران، جواد اوجی، اعلام کرد که ایران هم‌اکنون نفت خود را به ۱۷ کشور صادر می‌کند و با افزایش صادرات میعانات گازی، درآمدهای خود را به‌طور چشمگیری افزایش داده است.

از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم در سال ۲۰۲۱، تولید نفت ایران از ۲.۲ میلیون بشکه در روز به ۳.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان‌دهنده رشد ۶۰ درصدی تولید نفت این کشور است. این افزایش تولید، همراه با افزایش درآمدهای نفتی از ۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۲۸.۴ میلیارد دلار در حال حاضر، جایگاه ایران را در بازارهای جهانی نفت تقویت کرده است.

بر اساس گزارش‌های مختلف، ایران در تلاش است تا تولید نفت خود را به ۴ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. جواد اوجی، وزیر نفت، در ۱۹ مارس ۲۰۲۴ اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران تولید نفت و گاز خود را ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده است، که این امر نشان‌دهنده توانایی ایران در مواجهه با چالش‌های بین‌المللی و افزایش سهم خود در بازار جهانی است.

منبع: ایسنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ