تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
کد خبر : 145277

توقف ورود اتباع بیگانه با انسداد مرزی؛ برنامه وزیر پیشنهادی کشور

توقف ورود اتباع بیگانه با انسداد مرزی؛ برنامه وزیر پیشنهادی کشور

ورود اتباع بیگانه به کشور باید متوقف شود؛ این تاکید وزیر پیشنهادی کشور در جلسه با کمیسیون امنیت ملی مجلس بود که بر انسداد مرزی و شایسته‌سالاری در انتصابات تاکید کرد.

به گزارش شهر بورس، سردار اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور، در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های خود را برای تصدی این وزارتخانه ارائه کرد. وی در این جلسه به موضوع ورود و حضور اتباع بیگانه در کشور اشاره کرد و تاکید کرد که در گام نخست باید ورود این اتباع به کشور متوقف شود و در ادامه با استفاده از راهکارهای مختلف، این افراد ساماندهی شوند. یکی از راهکارهای اصلی سردار مؤمنی برای ساماندهی این موضوع، انسداد مرزی و ایجاد سازوکارهای دقیق برای کنترل مرزها بود.

برنامه‌های اصلی وزیر پیشنهادی کشور

سردار مؤمنی در این جلسه به اهمیت وفاق ملی اشاره کرده و تاکید کرد که در دولت جدید از افکار و ایده‌های مختلف بهره گرفته می‌شود. وی افزود که کابینه پزشکیان بیشترین استفاده را از تجربه کابینه‌های پیشین کرده و این سیاست در استان‌ها نیز دنبال خواهد شد. وی همچنین اظهار داشت که در انتصابات، شایسته‌سالاری ملاک اصلی خواهد بود و تاکید کرد که همه فرمانداران و استانداران تغییر نخواهند کرد، بلکه افراد کارآمد در سمت‌های خود باقی خواهند ماند.

امنیت عمومی و تعامل با همسایگان

وزیر پیشنهادی کشور به موضوع امنیت عمومی نیز پرداخت و بیان کرد که امنیت باید با رویکردی جامع و همه‌جانبه تامین شود. وی تاکید کرد که سرمایه‌های اجتماعی در تامین امنیت کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند. وی همچنین به تعاملات مرزی با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت که برای دستیابی به توافق‌های مرزی باید تعاملات لازم برقرار شود.

محورهای دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی

سردار مؤمنی همچنین به موضوعات دیگری از جمله تقسیمات کشوری، نظارت بر شوراها، و اهمیت انتخاب افراد شایسته در سمت‌های مدیریتی وزارت کشور اشاره کرد. وی اظهار داشت که در انتصاب استانداران، فرمانداران و مدیران وزارت کشور، شایسته‌سالاری و کارآمدی ملاک اصلی خواهد بود.

لزوم ساماندهی اتباع بیگانه

یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه، موضوع ورود و ساماندهی اتباع بیگانه به کشور بود. سردار مؤمنی با تاکید بر اهمیت این موضوع گفت: در گام اول باید ورود اتباع به کشورمان متوقف شود و در ادامه باید با برنامه‌ریزی مناسب، این افراد را ساماندهی کنیم. وی افزود که انسداد مرزی یکی از راهکارهای اصلی برای مقابله با این چالش است.

منبع: بانک اول

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ