تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 150638

توافق شیران و شپنا بر سر قرارداد خوراک

توافق شیران و شپنا بر سر قرارداد خوراک
شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) از توافقات با شرکت پالایش نفت اصفهان در زمینه نحوه نرخ‌گذاری برش‌های برگشتی و تأمین خوراک خبر داد.

به گزارش شهر بورس، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) با افشای اطلاعات گروه ب در کدال خلاصه ای از توافقات تامین خوراک را با شپنا به شرح ذیل اعلام کرد:1- در راستای حل و فصل اختلافات موجود با شرکت پالایش نفت اصفهان در زمینه نحوه نرخ‌گذاری برش‌های برگشتی و تأمین خوراک، پس از پیگیری‌ها، مکاتبات و جلسات متعدد طی دو سال گذشته در سطوح مختلف استانی و ملی (به ویژه در نهاد ریاست جمهوری، معاونت برنامه ریزی وزارت نفت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سازمان ملی استاندارد، استانداری اصفهان و …)، مستندات و تأیید‌یه‌های تخصصی از مراجع ذیصلاح در خصوص ماهیت و آنالیز فرآورده‌های برگشتی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران به پالایشگاه اصفهان، دریافت گردید و در ادامه با اخذ کد‌های استاندارد برای این محصولات و تطابق برش‌ها با حلال‌های 502 و 503، ضمن اصلاح پروانه بهره‌برداری شرکت، این حلال‌ها نیز به محصولات مندرج در پروانه افزوده شد. 2- در ادامه پیگیری‌های فوق‌الذکر، براساس دستور حوزه معاون اول محترم ریاست جمهوری، جلسات متعددی در وزارت نفت برگزار گردید که منجر به توافقات اولیه فیمابین این شرکت، وزارت نفت، شرکت پالایش نفت اصفهان و تنظیم و ابلاغ این توافقات در روز سه‌شنبه مورخ 27/06/1403 از سوی وزارت نفت به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت پالایش نفت اصفهان و این شرکت ابلاغ گردید. 3- بر اساس توافقات مذکور، مقرر گردید قرارداد تأمین خوراک فی مابین این شرکت و پالایشگاه اصفهان در اسرع وقت امضا و تحویل خوراک به این شرکت طبق روال سال‌های قبل انجام شود. 4- در صورت توافق نهایی، براساس دستورالعمل اجرائی که از سوی وزارت نفت تهیه و ابلاغ خواهد شد، مابه‌التفاوت نرخ برش سبک برگشتی ( لایت اند ) با نرخ نفت سفید (که در قرارداد بر اساس نرخ نفتا محاسبه می‌شود ) محاسبه و به شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران مسترد خواهد شد. 5- در همین راستا تهیه و ابلاغ دستورالعمل فوق‌الذکر و برگزاری جلسات آن در دست پیگیری می‌باشد. بدیهی است پس از ابلاغ این دستورالعمل، میزان دقیق مطالبات شیران از این محل، تعیین و آثار آن بر صورت‌های مالی سال جاری شرکت مشخص خواهد شد. 6- در صورت اجرای توافقات اخیر، شیران و شپنا هیچ‌گونه ادعا و اعتراضی درخصوص تأمین خوراک و نحوه نرخ‌گذاری و تعاملات مالی مرتبط در هیچ مرجعی نخواهند داشت و کلیه دعاوی مطروحه فعلی را مسترد می‌نمایند. یادآور می شود با توجه به مجوزهای اخذ شده و اصلاح پروانه بهره برداری شرکت و همچنین هماهنگی‌های صورت گرفته، به زودی فرآیند خرید نفت سفید از بورس انرژی به منظور بهره مندی شرکت از امکان فروش همه فرآورده‌های استحصالی از خوراک خریداری شده (شامل همه برش‌ها و حلال‌ها) فراهم خواهد شد.


بیشتر بخوانید:پذیرش شرکت فرعی نیان در فرابورس ایران


توافق شیران و شپنا بر سر قرارداد خوراک

خبر مرتبط
اخذ پروانه بهره برداری دو محصول جدید برای شیران
اخذ پروانه بهره برداری دو محصول جدید برای شیران

شرکت سرمايه گذاری صنايع شيميائی ايران (شیران) مجوز فعاليت و امتياز تجاری و درج عناوین حلال های 502 و 503 در پروانه بهره برداری را دریافت کرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات