شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 15715

در مجمع عمومی سالانه پتروشیمی کرمانشاه رخ داد:

تقسیم سود 110 تومانی کرماشا

به گزارش شهر بورس، ابوالقاسم فارسی رییس هیات مدیره پتروشیمی کرمانشاه در حاشیه این مجمع در خصوص متغیرهای اثر گذار بر عملکرد این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ و اقدامات انجام شده در سال مالی ۹۹ توضیح داد و گفت: یکی از مواردی که بر عملکرد شرکت موثر خواهد بود، نرخ اوره است که با

به گزارش شهر بورس، ابوالقاسم فارسی رییس هیات مدیره پتروشیمی کرمانشاه در حاشیه این مجمع در خصوص متغیرهای اثر گذار بر عملکرد این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ و اقدامات انجام شده در سال مالی ۹۹ توضیح داد و گفت: یکی از مواردی که بر عملکرد شرکت موثر خواهد بود، نرخ اوره است که با توجه به مصرفی بودن این محصول در بخش کشاورزی شاهد رشد قیمت‌ها در بازار جهانی هستیم. بر همین اساس انتظار داریم روند صعودی سوددهی شرکت در سال جاری با ثبات و ادامه دار باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه‌های تدوین شده و منابعی که در نظر گرفته شده است، در تلاشیم تا فاز دوم طرح توسعه کارخانه که منجر به دو برابر شدن ظرفیت تولید می‌شود را با سرعت بیشتری پیش ببریم، انتظار داریم این طرح در سال ۱۴۰۱ تکمیل و وارد مدار تولید شود. این پروژه تاکنون ۸۹ میلیون یورو ارز بری و ۲۷۸ میلیارد تومان منابع داخلی را به خود تخصیص داده و پیشرفت ۴۶ درصدی را به ثبت رسانده است. بر اساس سیاست‌های ابلاغی ساتا در راستای توسعه فناورانه و دست‌یابی به مزیت رقابتی بومی‌سازی و دست‌یابی به فناوری اقلام کلیدی در کل گروه و از جمله پتروشیمی کرمانشاه در دستور کار است و در توسعه فاز دوم در نظر داریم از حداکثر توان داخلی استفاده نماییم که برکات ماندگاری را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: “کرمانشا” در سال مالی ۹۹ در حوزه تولید توانست هم از برنامه پیش بینی، هم از ظرفیت اسمی و هم از تولید سال قبل بالاتر باشد و این اقدام در شرایطی عملیاتی شد که حدود یک ماه گاز خوراک ما قطع بود.

تقسیم سود 110 تومانی کرماشا

فارسی گفت: سود ما از ۶۸۹ میلیارد تومان در سال مالی ۹۸ به۱۲۴۳ میلیارد تومان در سال مالی ۹۹ افزایش داشت و انتظار داریم روند صعودی سودآوری با توجه به روند صعودی قیمت اوره، برنامه توسعه بازار و اصلاح استراتژی های فروش که  از دیگر راهبردهای شرکت است، تداوم داشته باشد؛ البته باید به این نکته نیز توجه داشت که رشد سود ما در شرایط بود که نرخ خوراک نیز در چند سال اخیر با جهش قابل توجهی روبرو بود و در سال گذشته قیمت گاز از حدود ۷۰۰ تومان به طور میانگین ماهانه تا ۲۴۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب رشد داشت.

وی افزود: رشد قیمت خوراک در شرایطی رقم خورد که قیمت اوره با نرخ‌های دستوری تعیین می‌شد و در سال گذشته رشد قیمت خوراک در شرایطی از طرف دولت افزایش یافت که مابه‌تفاوت مطالبات شرکت از دولت بابت کود اوره تحویلی به وزارت جهاد کشاورزی تا پایان سال ۹۹ بالغ بر ۸۸۳۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود. همچنین، انتظار شرکت‌های تولیدکننده کود اوره و سهامداران این شرکت‌ها که عمدتا از بازنشستگان لشگری و کشوری و عامه مردم هستند، پرداخت مطالبات و آزادسازی یا اصلاح عادلانه روش قیمت‌گذاری کود اوره است.

فارسی گفت: در مجموع سال مالی ۹۹ سال خوبی از منظر عملکردی بود و انتظار داریم سال ۱۴۰۰ نیز ادامه روند صعودی سال مالی ۹۹ را شاهد باشیم؛ در این سال، سهام ما نیز بازدهی مناسبی داشت و سرمایه‌گذاران هم از سود پایان دوره و هم از سود نوسان قیمت سهم بهره‌مند شدند.

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان