تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر : 133250

تغییر نحوه قیمت‌گذاری لاستیک خودرو

تغییر نحوه قیمت‌گذاری لاستیک خودرو
وزارت صمت با تغییر نحوه قیمت‌گذاری لاستیک خودرو، تولید لاستیک‌های سایز کوچک‌تر را افزایش داده است. علیرضا شاه‌میرزایی جزئیات این تغییرات را تشریح کرد.

علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نشست خبری اعلام کرد که سال گذشته مشکلاتی در عرضه و توزیع برخی رینگ‌های لاستیک وجود داشت. با تصمیم معاونت تخصصی وزارت صمت، واردات این رینگ‌های پرمصرف تسهیل شده و واردات آن‌ها تا سه برابر افزایش یافت.

شاه‌میرزایی در خصوص قیمت لاستیک خودرو افزود که قیمت‌ها مصوب شده‌اند و تا چند ماه پیش بر اساس کیلوگرم تعیین می‌شدند. این نحوه قیمت‌گذاری مشکلاتی برای تولید سایزهای کوچکتر ایجاد کرده بود. اکنون با تغییر نحوه قیمت‌گذاری، تولید لاستیک‌های سایز کوچکتر از جمله سایز ۱۳ افزایش یافته است.

وی در ادامه درباره سامانه‌های مختلف برای ثبت نام و خرید لاستیک توضیح داد که لاستیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شود و برای خرید و فروش آن الزاماتی در سامانه وجود دارد که باید مشکلات آن حل شود.

شرایط جدید فروش اینترنتی خودرو: ارائه قرارداد قبل از دریافت وجه

وی بیان کرد که خودروسازان باید در فروش اینترنتی قبل از دریافت وجه، قرارداد را به مشتری ارائه کنند. در صورت عدم رعایت این مورد، تخلف محسوب شده و شرکت‌های متخلف به نهادهای نظارتی معرفی می‌شوند.

خبر مرتبط
خرید لاستیک دولتی با کد ملی؛ هر آنچه باید بدانید
خرید لاستیک دولتی با کد ملی؛ هر آنچه باید بدانید

با افزایش قیمت لاستیک و کمبود عرضه در بازار، تهیه لاستیک دولتی یکی از گزینه‌های جذاب برای مصرف‌کنندگان شده است.

شاه‌میرزایی در مورد فروش خودرو تصریح کرد که خودروسازان باید ضوابط صنفی را رعایت کنند. فروش خودرو باید با مجوز صنفی انجام شود و وزارت صمت با سازمان حمایت و معاونت صنایع خودرویی هماهنگ شده تا نظارت‌ها افزایش یابد.

وی همچنین افزود که رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل بر اساس ارائه خدمات پس از فروش انجام خواهد شد که این موضوع بر سهمیه واردات آن‌ها تاثیر خواهد داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ