تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
زمان مطالعه: 30 دقیقه
کد خبر : 131184

تعمیر گیربکس هایما

تعمیر گیربکس هایما
تعمیر گیربکس هایما برای افزایش طول عمر و جلوگیری از استهلاک گیربکس‌اتوماتیک این خودرو انجام می‌شود. خودرو ها برای حرکت به تعامل درست بین گیربکس و موتور نیازمند هستند، اگر گیربکس نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ‌ها منتقل نکند عملاً عملکرد خودرو متوقف می‌شود.

به گزارش شهر بورس، تعمیر گیربکس هایما برای افزایش طول عمر و جلوگیری از استهلاک گیربکس‌اتوماتیک این خودرو انجام می‌شود. خودرو ها برای حرکت به تعامل درست بین گیربکس و موتور نیازمند هستند، اگر گیربکس نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ‌ها منتقل نکند عملاً عملکرد خودرو متوقف می‌شود. باتوجه‌به این امر کارشناسان و تعمیرکاران خودرو تلاش می‌کنند تا با عیب‌یابی درست و تعمیر به‌موقع گیربکس خودروی هایما شما مشکلات گیربکس را در زمان مناسب شناسایی و رفع کنند تا خودروی شما دچار خرابی‌های وسیع و هزینه بر نشود.

گیربکس یکی از اجزای بسیار مهم خودرو است که وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. گیربکس‌ها در انواع مختلفی روی خودرو ها سوار می‌شوند؛ اما به‌طورکلی دو نوع گیربکس داریم:

گیربکس دستی یا دنده‌ای

گیربکس‌اتوماتیک

در سیستم گیربکس‌اتوماتیک کامپیوتر متخصص به گیربکس وظیفه تعویض دنده را بر عهده دارد که این کار باعث راحتی بیشتر در رانندگی می‌شود. خودرو های شرکت هایما نیز از گیربکس‌اتوماتیک برای انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها استفاده می‌کند.

تعمیر گیربکس هایما

تعمیر گیربکس هایما S7

هایما S7 یکی از مدل‌های خودرو های برند هایما در ایران است که در کلاس خودرو های SUV قرار دارد. شرکت خودروسازی هایما زیر مجموعه گروه خودروسازی فاو است که بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در چین محسوب می‌شود. این خودرو باتوجه‌به پلتفرم مزدا CX7 ساخته شده ولی بخش‌هایی از آن توسط شرکت هایما تغییر داده شده است. این خودرو در بخش فنی از تکنولوژی‌های مورداستفاده در خودرو های میتسوبیشی و مزدا نیز بهره می‌برد. اولین مدل هایما اس ۷ در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و پس از آن سه نسخه از آن منتشر شده است. اولین مدل در سال ۲۰۱۳، مدل فیس لیفت در سال ۲۰۱۴ و مدل جدید و توربو آن در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد. این خودرو در ایران برای اولین‌بار در سال ۱۳۹۴ با همکاری شرکت هایما و ایران‌خودرو خراسان مونتاژ شد و سپس به بازار عرضه شد.

در حال حاضر  هایما S7 در دو نسخه ۲۰۰۰ سی‌سی و ۱۸۰۰ سی‌سی توربوشارژ به بازار عرضه می‌شود. در اواسط سال ۱۳۹۹ تولید این خودرو به دلیل تحریم‌ها و نبود قطعات متوقف شد. ولی پس از گذشت سه ما نام آن به هایما پلاس ۷ تغییر کرد و تولید آن ازسرگرفته شد.

هایما S7 معمولی از پیشرانه چهارسیلندر ۲ لیتری و تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند ۱۴۸ اسب بخار با گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر تولید کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو چیزی حدود ۱۳ ثانیه بوده و میزان مصرف سوخت آن به‌صورت ترکیبی برابر ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هایما در نسخه ۲۰۰۰ از یک گیربکس ۵سرعته اتوماتیک استفاده کرده که قدرت موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. هایما S7 معمولی با گیربکس ۵سرعته دستی نیز عرضه می‌شود.

ریپ‌زدن گیربکس‌اتوماتیک هایما s7

گیربکس نقش اصلی را در حرکت روان خودرو بر عهده دارد، بدون گیربکس خودرو حرکت نخواهد کرد. عدم توجه کافی به گیربکس خودرو در هنگام ایجاد مشکل سبب می‌شود هزینه‌های زیادی را متحمل شوید. ریپ‌زدن گیربکس از مشکلاتی است که در خودروهای اتوماتیک بیشتر دیده می‌شود. لرزش‌های متعدد و ایجاد صداهای غیرعادی همراه با مکث و نوسان در دور موتور را ریپ‌زدن می‌گویند، این مشکلات بنا بر علت‌های مختلفی در خودرو های هایما ایجاد می‌شود که در ادامه برخی از شایع‌ترین این علت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

لرزش گیربکس

اگر ریپ‌زدن خودرو با لرزش گیربکس همراه باشد علت‌های گوناگونی دارد، یکی از اصلی‌ترین دلایل، خرابی توربین گیربکس است. توربین واسطه بین موتور و گیربکس است و در صورت خرابی لرزش گیربکس را به همراه خواهد داشت.

از دلایل دیگر می‌توانیم به خراب بودن دسته گیربکس اشاره کنیم. دسته گیربکس برای متصل‌شدن به بدنه آن طراحی شده است، بنابراین اگر فرسوده شود باعث لرزش در خودرو می‌شود. اگر بلبرینگ و چرخ‌دنده‌ها دچار مشکل، فرسودگی و یا خرابی شوند ما لرزش گیربکس را در خودرو مشاهده خواهیم کرد.

صدای غیرعادی گیربکس

در برخی از موارد هایما s7 را بر روی دنده‌عقب قرار داده‌اید و ناگهان صدایی مانند جیغ یا زوزه می‌شنوید. این امر بیانگر خرابی در گیربکس خودرو است که سریعاً به تعمیرگاه رنو برای تعمیر گیربکس‌اتوماتیک هایما S7 مراجعه کنید تا جلوی خسارت‌های بیشتر را بگیرید. از اصلی‌ترین علت‌هایی که باعث ایجاد صدا می‌شود، برخورد دنده هرزگرد با دیگر دنده‌هاست. وقتی شما دنده‌عقب می‌گیرد این صدا را واضح‌تر می‌شنوید. از دلایل دیگر ایجاد صدا که سبب به ریپ‌زدن خودرو می‌شود کم‌بودن روغن گیربکس‌اتوماتیک است. روغن گیربکس وظیفه خنک نگه‌داشتن موتور را برعهده دارد و زمانی که مشکلی در آن به وجود بیاید در موتور خودرو صداهای غیرعادی را می‌شنوید. تنظیم و درگیر نبودن کامل چرخ‌دنده حتی به مقدار کم هم منجر به ایجاد صدا می‌شود.

گیربکس‌اتوماتیک استفاده شده خودرو های هایما گیربکس از نوع CVT است که در بازار ایران با نام گیربکس پانچ نیز هم در بازار ایران شناخته  می‌شود. گیربکس استفاده شده در خودرو های هایما یک کپی از گیربکس خودرو های Mini Cooper  است. یکی از مشکلات شایع این گیربکس عدم توازن قدرت موتور و گیربکس است که باعث خرابی آن حتی در کیلومترهای پایین می‌شود.

مشکلات شایع گیربکس‌اتوماتیک هایما

از عمده‌ترین مشکلات گیربکس هایما می‌توانیم  به لرزش موتور و گیربکس در شروع حرکت اشاره کنیم. این موضوع سبب می‌شود تا گیربکس CVT هایما دچار خرابی شده که نیازمند تعمیر یا تعویض است. یکی دیگر از ایرادات گیربکس‌اتوماتیک هایما تقه زدن یا ضربه‌زدن گیربکس در هنگام حرکت است.

مشکلات برقی مانند خرابی کامپیوتر یا ECU  گیربکس، خرابی شیر برقی، خرابی ساعتی گیربکس و مشکلات روغن و فیلتر روغن هم از دیگر مواردی هستند که روی سلامت و کارکرد گیربکس هایما تأثیر می‌گذارند. یکی از نشانه‌هایی که به شما وجود مشکل در گیربکس هایما را نشان می‌دهد کم‌شدن قدرت خودرو است. درصورتی‌که میزان روغن گیربکس کم باشد یا نشتی روغن در گیربکس شما وجود داشته باشد حتماً باید به سراغ تعمیرکار بروید و این مشکل را حل کنید.

بوی سوختگی در خودرو یکی از مشکلاتی است که می‌تواند ناشی از داغ‌شدن بیش از حد روغن گیربکس باشد این مشکل در صورتی بروز می‌کند که سیستم خنک‌کننده خودرو دچار مشکل شده باشد. شنیدن صدای وزوز از گیربکس می‌تواند نشانه  این باشد که چرخ‌دنده‌های گیربکس خراب شده‌اند یا اینکه موتور یاتاقان زده است در این صورت بهتر است خودرو را حرکت نداده و با یدک‌کش به تعمیرگاه منتقل کنید.

تعمیر گیربکس هایما S5

هایما S5 یک کراس اوور کوچک شهری است که در سال ۲۰۱۴ در سبد محصولات شرکت هایما قرار گرفت این خودرو برای اولین‌بار در سال ۱۳۹۶ در ایران مونتاژ و به بازار عرضه شد. هایما اس ۵ از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهارسیلندر  توربوشارژ استفاده کرده که می‌تواند ۱۶۱ اسب بخار با گشتاور ۲۲۳ نیوتن متر تولید کند. گیربکس استفاده شده در این خودرو از نوع CVT سی وی تی ۶سرعته است که نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این گیربکس هماهنگی خوبی با پیشرانه داشته؛ اما تنها ضعف آن در سربالایی‌ها بوده که کشش کافی را ندارد.

تعمیر گیربکس‌اتوماتیک هایما S5 کاری بسیار تخصصی بوده و به دانش و تجربه بالایی نیاز دارد. ازاین‌رو بهتر است با شناخت کافی گیربکس خود را به تعمیرگاه ببرید.

مشکلات رایج گیربکس‌اتوماتیک هایما اس ۵ نیز به شرح زیر هستند:

زوزه‌کشیدن گیربکس‌اتوماتیک

کمبود روغن یا نشت روغن گیربکس و خرابی بلبرینگ‌ها می‌تواند علت زوزه‌کشیدن گیربکس هایما S5 باشد. ایجاد ناهمواری و ساییدگی یا شکستی چرخنده‌های داخل گیربکس، لقی محورها و هزار خاری دنده‌ها از دیگر عوامل زوزه‌کشیدن گیربکس است. تشخیص اینکه مشکل زوزه‌کشیدن گیربکس از کدام یک از موارد است نیاز به تجربه، دقت، دانش و مهارت بالایی دارد.

گاز هرز خوردن گیربکس

کمبود روغن گیربکس، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها و فرسودگی یا مستهلک شدن توربین گیربکس‌اتوماتیک از دلایل گاز هرز خوردن است.

تقه زدن گیربکس هایما S5

از جمله مواردی که می‌تواند سبب تقه زدن گیربکس شود، وجود ایراد برقی در گیربکس، پایین‌بودن فشار روغن که ناشی از ساعتی گیربکس است و یا خرابی و پارگی در دسته‌موتورهای گیربکس است.

شنیدن صدای وزوز از گیربکس

چرخ‌دنده‌های گیربکس آسیب‌دیده باشند یا موتور یاتاقان زده باشد. در این حالت بهتر است هر چه زودتر به یک تعمیرگاه گیربکس‌اتوماتیک مراجعه کنید.

تأخیر در عملکرد گیربکس اتومات هایما S5

گیربکس‌های اتوماتیک طوری طراحی شده‌اند که در کسری از ثانیه عمل تعویض دنده را انجام دهند. درصورتی‌که تأخیری در تعویض دنده صورت گرفت، به‌احتمال زیاد مشکل از نشتی روغن گیربکس است.

خودروی اس 5 از لحاظ ظاهری تفاوت‌های زیادی با مدل اس 7 دارد. این مدل هایما تنها رقیبش هاوال H2 است. در ضمن هایما s5 از لحاظ تجهیزات مانند جک اس 3 است. اگر نیاز به تعمیر گیربکس هایما اس 5 دارید، حتماً می‌دانید که این مدل خود به دو نوع 6 دنده‌اتومات و cvt  تقسیم می‌شود. هایما s5 ابتدا با گیربکس cvt در بازار عرضه می‌شد و پس از مدتی گیربکس‌های آن به at  یعنی اتوماتیک تغییر یافت. در این نسخه جدید هایما تغییرات دیگری نیز در پلوس‌های جلو، موتور، رادیاتور ایجاد شده است.

گیربکس هایما اس 5 ۶سرعته اتوماتیک

مجموعه ما متخصص تعمیر گیربکس‌اتوماتیک است؛ بنابراین اگر هایما اس 5 مدل ۶سرعته اتومات دارید می‌توانید برای تعمیر گیربکس هایما به تعمیرگاه ما مراجعه نمایید. تاریخ تولید این مدل از هایما s5 در  سال‌های 1400 و 1401 در بازار موجود است. گیربکس آن 6 دنده‌اتوماتیک است و سیستم کمکی راننده این مدل هایما در سربالایی‌ها کنترل داشته؛ اما در سرازیری کنترل خوبی ندارد، حجم موتور این مدل از خودروی هایما آن 1.5 لیتر با پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ است.

گیربکس هایما اس 5 CVT

اگر به دنبال تعمیر گیربکس هایما s5 cvt هستید، باید بدانید قطعات گیربکس cvt قیمت بالایی نسبت به گیربکس‌های معمولی دارند. اما از طرفی مزایای زیادی نیز دارند، در گیربکس‌های عادل یک تعداد دنده ثابت وجود دارد، اما در گیربکس‌های cvt در هر لحظه مناسب با شرایط موجود می‌توان دنده را عوض کرد و راننده محدود نیست. این گیربکس‌ها باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش وزن خودرو نیز می‌شوند. کم‌شدن قدرت و شتاب خودرو.  اگر میزان روغن گیربکس کم باشد یا نشتی در پمپ روغن گیربکس اتومات وجود داشته باشد، باید برای بررسی بیشتر به تعمیرگاه مراجعه شود. معمولاً این مشکل پس از تعویض روغن گیربکس و بررسی عدم نشتی حل می‌شود.

روشن‌شدن چراغ چک موتور

چراغ چک موتور نشان‌دهنده ایراد جدی در بخش موتور خودرو است؛ اما یکی از دلایل اصلی روشن‌شدن آن مشکل در گیربکس‌اتوماتیک خودرو است.

تکان‌های خودرو هنگام حرکت

اگر خودرو در هنگام حرکت می‌لرزد یا تکان‌های شدید دارد، می‌تواند مشکل از گیربکس‌اتوماتیک خودرو باشد در این حالت هنگام شتاب گیری تعویض دنده به‌سختی صورت‌گرفته و باعث لرزش خودرو می‌شود.

تعلل  در تعویض دنده

اگر مکثی در تعویض دنده احساس کردید این مشکل از کلاچ خودرو است. اما اگر تعویض دنده به‌سختی انجام می‌شود، قطع به‌یقین گیربکس‌اتوماتیک شما دچار مشکل است.

نشتی روغن گیربکس

نشتی روغن گیربکس یکی از مشکلات شایع در گیربکس‌های اتوماتیک است رفع این مشکل بسیار فوری است و باید در سریع‌ترین زمان حل شود. در صورت تأخیر در تعمیر آن خسارت عمده‌ای به سیستم گیربکس‌اتوماتیک هایما S5 وارد می‌شود، رنگ‌روغن گیربکس قرمز شفاف است. درصورتی‌که رنگ آن تیره باشد موقع تعویض آن است.

احساس بوی سوختگی از روغن گیربکس

اگر بوی سوختگی روغن گیربکس را احساس کردید باید هرچه سریع‌تر برای حل این مشکل اقدام کنید. یکی از دلایل اصلی بوی سوختگی روغن گیربکس داغ‌شدن بیش از حد آن است. این موضوع سبب می‌شود تا روغن‌کاری گیربکس به‌خوبی انجام نشود و به گیربکس آسیب برسد. یکی از دلایل به‌وجودآمدن این مشکل، خرابی سیستم خنک‌کننده موتور و گیربکس است.

احساس لرزش در گیربکس

گیربکس‌اتوماتیک هایما S5 در زمان تعویض دنده بسیار نرم و روان عمل می‌کند. به همین علت نباید مشکلی از بابت تعویض دنده داشته باشید. درصورتی‌که هنگام تعویض دنده خودرو لرزید بهتر است هر چه زودتر برای رفع مشکل اقدام کنید.

تعویض خودبه‌خود دنده‌ها

درصورتی‌که گیربکس‌اتوماتیک شما به‌صورت ناگهانی به حالت خلاص می‌رود بهتر است زودتر به تعمیرگاه مراجعه نمایید. هایما S7 دنده‌اتومات بوده و باتوجه‌به تخصص تعمیرگاه گیربکس دشتی به تعمیر گیربکس‌اتوماتیک هایما اس 7 احتیاج پیدا کردید، کافی است با مجموعه ما تماس بگیرید.

تعمیر گیربکس هایما

تعمیر گیربکس هایما 1.8 لیتر توربو

یکی از محبوب‌ترین مدل هایما اس 7 این مدل است، هایما 1.8 لیتر توربو شما دچار اشکالاتی شد می‌توانید برای تعمیر گیربکس هایما به استار گیربکس مراجعه نمایید. این مدل از هایما دارای گیربکس 6 دنده‌اتومات بوده و حجم موتور آن 1.8 لیتر است، با  گشتاور 230 نیوتن متر، شتاب 10.5 ثانیه و مصرف ترکیبی 9.7 لیتر در صد کیلومتر.

گیربکس هایما 1.8 لیتر توربو پلاس

تفاوت هایما s7 پلاس با هایما s7 در برخی از آپشن‌ها است به طور مثال این خودروی جدید دارای فندک سرنشین عقب، چراغ داشبورد و پخش فایل mp5 است. مصرف ترکیبی این مدل هایما 8.6 لیتر است.

هزینه تعمیر گیربکس هایما

هزینه‌ای که برای تعمیر گیربکس هایما می‌پردازید باتوجه‌به عوامل مختلفی متغیر است. اول‌ازهمه نوع خودروی هایما و مدل گیربکس خودروتان اهمیت دارد. همان‌طور که می دانید تعمیر گیربکس دستی با تعمیر گیربکس‌های اتومات متفاوت است و هزینه متفاوتی هم دارد. از طرفی باید بررسی شود که مشکل دقیقاً از کدام بخش و قطعه گیربکس هایما است، اگر مشکل گیربکس‌اتوماتیک شما از بخش کامپیوتری آن باشد هزینه تعمیرات کمتر است؛ اما اگر قسمت چرخ‌دنده‌های گیربکس خراب شده باشد باید برای تعمیر هزینه بیشتری را بپردازید.

عیب‌یابی، کارشناسی، تعویض روغن، تعویض قطعات گیربکس نیز روی هزینه تعمیرات گیربکس تأثیرگذار است. تعمیرگاه گیربکس دشتی با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات گیربکس تعمیرات را انجام داده و هزینه اضافی و زیادی را برای تعمیر گیربکس‌اتوماتیک از شما دریافت نمی‌کند و با مناسب‌ترین هزینه می‌توانید گیربکس هایمای خود را تعمیر کنید

سرویس‌های دوره‌ای گیربکس در چه زمانی انجام می‌شود؟

سرویس‌های دوره‌ای گیربکس‌اتوماتیک باتوجه‌به توصیه سازنده خودرو یا کیلومتر خودرو متفاوت است. تعویض به‌موقع روغن، فیلتر و سرویس‌های دوره‌ای، رانندگی اصولی و آگاهی از عملکرد گیربکس می‌تواند نقش مهمی در افزایش طول عمر گیربکس‌اتوماتیک و قطعات آن داشته باشد،  به طور میانگین روغن گیربکس باید هر ۲۰ هزار تا ۴۵ هزار کیلومتر تعویض شود. همچنین شرایط رانندگی و کیلومتر خودرو نیز در زمان تعویض روغن گیربکس دخیل هستند. به طور مثال رانندگی در شرایط ترافیکی می‌تواند باعث گرم‌شدن روغن گیربکس شده و طول عمر آن را کوتاه کند. به همین دلیل هم‌وطنان تهرانی باید روغن گیربکس‌اتوماتیک خودروشان را هر ۲۰ هزار الی ۳۰ هزار کیلومتر تعویض کنند.

تعمیر گیربکس هایما

سؤالات متداول 

آیا روغن گیربکس مانند روغن‌موتور نیاز به تعویض دارد؟

بله روغن گیربکس هم مانند روغن‌موتور باید در کیلومترهای مشخصی که شرکت سازنده خودرو مشخص کرده است تعویض شود.

علت تقه زدن گیربکس‌اتوماتیک از چیست؟

دلیل اصلی تقه زدن گیربکس‌اتوماتیک ناشی از مشکل برقی در سیستم گیربکس یا خودرو است، گاهی اوقات کمبود فشار روغن که از خراب بودن ساعت گیربکس ناشی می‌شود، علت اصلی تقه زدن گیربکس‌اتوماتیک است. گاهی اوقات تقه زدن گیربکس می‌تواند ناشی از پارگی دسته‌موتورهای گیربکس باشد.

چرا گیربکس‌اتوماتیک صدای زوزه می‌دهد؟

صدای زوزه گیربکس معمولاً ناشی از فشار روغن، خرابی دنده‌ها، مجموعه دنده‌های سیاره‌ای یا دنده‌های دیفرانسیل است.

چرا گیربکس‌اتوماتیک گاز هرز می‌خورد؟

گاز هرز خوردن گیربکس‌اتوماتیک می‌تواند ناشی از کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها یا فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها است.

چرا گیربکس اتومات ناگهان خلاص می‌شود؟

از دلایل خلاص‌شدن گیربکس می‌توانیم به بریدن دنده اویل پمپ، خراب‌شدن توربین، هرز شدن پلوس، نبود روغن گیربکس در محفظه روغن یا خراب‌شدن چرخ‌دنده‌های داخل گیربکس اشاره کنیم. تعمیرکار متخصص با بررسی گیربکس و خودروی شما علت اصلی بروز این مشکل را شناسایی می‌کند تا زمانی که علت‌یابی به‌درستی انجام نشده است نباید اقدامی برای تعمیر گیربکس هایما انجام داد.

حالت اضطراری گیربکس‌اتوماتیک در دنده ۳ به چه معنی است؟

در زمان خرابی گیربکس‌اتوماتیک خودرو در یک‌دنده خاص مثل دنده ۳، در بعضی خودرو ها تعداد دنده‌های خودرو بیشتر است نظیر هفت دنده و هشت دنده این عدد متفاوت است یا حالت اضطراری قرار می‌گیرد تا خودرو به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.

علت گیرکردن دنده در حالت پارک چیست؟

گیرکردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل می‌شود. نبود برق در سیستم پارک یا خالی بود باطری خودرو – خرابی استاپ زیر پدال ترمز – شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور.

لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست؟

لرزش خودرو علت‌های زیر را شامل می‌شود: خرابی در دسته‌موتور، بکسواد کردن (هرز چرخیدن) صفحه کلاچ‌ها، خرابی پلوس

آیا گیربکس‌های هیبرید هم نیاز به تعویض روغن دارند؟

بله در خودرو‌های مانند تویوتا پریوس، ۷۵ هزار کیلومتر و در خودروهای نظیر هیوندای سوناتا، ۴۵ هزار کیلومتر تعویض روغن انجام می‌شود.

گیربکس هایما s7 اتومات چند دنده است؟

مصرف سوخت هایما S7 برابر با ۸.۸ لیتر در هر صد کیلومتر و حداکثر سرعت آن  برابر با ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت است. جعبه دنده آن 6 سرعته و اتوماتیک است.

قیمت گیربکس هایما s7 اتومات چه‌قدر است؟

باتوجه‌به نوسانات بازار، قیمت 17 میلیون را مد نظر داشته‌باشید به دلیل گران بودن تعویض قطعه در بازار امروزه ایران، به موقع چکاپ خودرو را انجام دهید.

دلایل خرابی گیربکس‌اتوماتیک هایما s7 چیست؟

اگر گیربکس‌اتوماتیک هایما خراب شود، علت‌های گوناگونی را در برمی‌گیرد و باید علت اصلی توسط کارشناس شناسایی شود.

عدم ایست خودرو در حالت P چیست؟

عدم شناسایی حالت P و نگه‌داشتن خودرو یکی از عمده‌ترین مشکلاتی است که برای خودروهای با گیربکس‌اتوماتیک اتفاق می‌افتد. اگر این مشکل برایتان پیش آمد، عوامل متعددی را مدنظر داشته‌ باشید؛ اما رایج‌ترین عامل خرابی سلکتور گیربکس است. برای رفع این مشکل، قطعه را باید با نمونه اصلی و سالم آن تعویض کنید.

تعمیر گیربکس هایما

تعمیرگاه تخصصی گیربکس های اتوماتیک دشتی

تعمیر گیربکس هایما تخصص ما در تعمیرگاه گیربکس دشتی است. تعمیر گیربکس‌اتوماتیک تخصصی حساس است و اگر به متخصص خوب سپرده نشود می‌تواند سبب خرابی قطعات دیگر و چندین برابر شدن هزینه تعمیرات می‌شود. تمامی خودروهای هاوال باید در فواصل منظم سرویس شوند. تعمیر گیربکس هایما خود را جدی بگیرید و آن را به دست هر کسی نسپارید چرا که خودرو های چینی از حساسیت بیشتری برخوردارند و تعمیر گیربکس‌اتوماتیک آن‌ها کار هر تعمیرکاری نیست. تعمیرگاه گیربکس دشتی دهه‌ها تجربه تعمیر گیربکس خودرو های چینی در تهران در خدمت شما عزیزان است تا گیربکس خودرو شما را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تعمیر کند. هر سرویس گیربکس‌اتوماتیک باید حدوداً  هر 35000 کیلومتر  انجام شود.

برای دریافت بهترین خدمات تعمیر گیربکس هایما با کارشناسان ما تماس بگیرید:

هادی دشتی: 09124053117

وبسایت: gearboxdashti.com

https://gearboxdashti.com/?p=6523

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات