تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر : 146747

تصویب حمایت مالی ۱۰ هزار میلیاردی از بازار سرمایه توسط بانک مرکزی

تصویب حمایت مالی ۱۰ هزار میلیاردی از بازار سرمایه توسط بانک مرکزی
بانک مرکزی با تصویب حمایت ۱۰ هزار میلیارد تومانی از بورس، گام مهمی در راستای تقویت بازار سرمایه برداشت.

به گزارش شهر بورس، هیأت عالی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدرضا فرزین، تصمیم به حمایت از بازار سرمایه گرفت و تصویب کرد که بانک‌ها بتوانند تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان از بازار بورس حمایت کنند. این تصمیم که در جلسه فوق‌العاده هیأت عالی بانک مرکزی در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ اتخاذ شد، به‌منظور تقویت بازار سرمایه و افزایش نقدینگی آن، به مرحله اجرا خواهد رسید.

در این جلسه، گزارش شماره ۱۴۰۳/۲۸۷۴۱ نیز به تصویب رسید که بر اساس آن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند واحدهای سرمایه‌گذاری «صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه» را برای مدت حداکثر دو سال به تشخیص رئیس کل بانک مرکزی به عنوان سرمایه‌گذاری غیربانکی در نظر نگیرند. این اقدام به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا به صورت مؤثرتر در بازار سرمایه حضور داشته باشند.

مبلغ مصوب ده هزار میلیارد تومان خواهد بود و این منابع بنا به درخواست مؤسسات اعتباری و با تأیید رئیس کل بانک مرکزی به بازار سرمایه تزریق می‌شود. رئیس کل بانک مرکزی همچنین تأکید کرده است که سازمان بورس باید با دقت و برنامه‌ریزی مناسب این منابع را به نحوی به بازار سرمایه وارد کند که اثرات مثبت آن برای سهامداران به وضوح قابل مشاهده باشد.

منبع: بانک اول

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ