تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۱
زمان مطالعه: 31 دقیقه
کد خبر : 130155

ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک
واردات کالا یکی از روش‌های تأمین نیازهای داخلی کشور برای تولید کالاهای متفاوت و یا تأمین نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف است. ترخیص کالا از گمرک‌های مبدأ و مقصد یکی از گام‌های اصلی برای واردات کالا به داخل کشور و رفع نیاز مردم است.

به گزارش شهر بورس، واردات کالا یکی از روش‌های تأمین نیازهای داخلی کشور برای تولید کالاهای متفاوت و یا تأمین نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف است. ترخیص کالا از گمرک‌های مبدأ و مقصد یکی از گام‌های اصلی برای واردات کالا به داخل کشور و رفع نیاز مردم است. در حال حاضر برای رفع نیازهای صنایع مختلف در تولید کالاهای متفاوت مانند انواع خودرو ها در داخل کشور، کالاهایی از کشورهای مختلف وارد ایران می‌شوند که باید در ابتدا از گمرک‌های مختلف ایران تبدیل شوند و سپس به دست مصرف‌کننده نهایی برسند.

برای این که بتوانید کالای خود را از گمرک‌های ایران ترخیص کنید باید با قوانین گمرکی ایران آشنا باشید تا بتوانید در مدت‌زمان کوتاه و بدون پرداخت جریمه کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنید. توجه داشته باشید که برخی از کالاها به دلیل قوانین داخلی ایران اجازه واردات ندارند و به همین دلیل از گمرک‌های ایران ترخیص نمی‌شوند. برخی از هزینه‌ها برای ترخیص کالا واجب هستند و نمی‌توان آن‌ها را پرداخت نکرد؛ اما برخی از هزینه‌ها واجب نیستند و می‌توانید با ترخیص به‌موقع کالا و انتخاب کالای درست برای واردات از پرداخت این هزینه‌ها جلوگیری کنید.

اگر می‌خواهید فرایند واردات کالاهایی که مدنظر دارید بدون مشکل انجام شوند و کالاهای شما در مدت زمانی کوتاهی از گمرک‌های مبدأ و ایران ترخیص شوند، باید شرکت مناسبی را در حوزه حمل‌ونقل کالا برای انتقال کالاهای خود به ایران انتخاب کنید، شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزه حمل‌ونقل کالا در ایران با داشتن کادری باتجربه و نیروهای متخصص می‌توانند فرایندهای انتقال و ترخیص کالاهای شما را بادقت بالا و بدون مشکل پیش ببرند و جلوی بروز هزینه‌های اضافی را بگیرند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود فرایند انتقال و ترخیص کالاهای خود را به شرکت‌های معتبر و فعال در این حوزه واگذار کنید.

ترخیص کالا از گمرک یکی از مهم‌ترین مراحل واردات کالا به ایران است به‌طوری‌که بخش مهمی از هزینه‌ای که واردکنندگان در پروسه واردات کالای خودپرداخت می‌کنند مربوط به مرحله ترخیص کالا از گمرک‌های ایران است به همین دلیل انتخاب تیم ترخیص و کارگزار مناسب علاوه بر تسریع در فرایند ترخیص هزینه‌های واردات کالا را به میزان چشمگیری کمتر می‌کند.

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی در ایران

دلایل زیادی وجود دارد که ترخیص در فرودگاه امام خمینی به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های واردات و ترخیص کالا برای واردکنندگان تبدیل شده است برخی از این دلایل را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

ترخیص سریع بارهای تجاری و غیرتجاری

دریافت راحت مجوزهای موردنیاز برای واردات به دلیل نزدیکی به تهران

کاهش هزینه‌های انتقال کالا پس از پایان فرایند ترخیص تا انبار صاحبان کالا

پیگیری سریع‌تر و آسان‌تر مشکلات احتمالی که در فرایند ترخیص کالا ممکن است ایجاد شود

کارشناسان شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل همواره پیشنهاد می‌کنند درصورتی‌که صاحبان کالا اگر تمایل به روش حمل و ترخیص سریع‌تری دارند شیوه حمل هوایی بار و ترخیص در فرودگاه امام خمینی را به‌عنوان اولین گزینه خود مدنظر داشته باشند.

تعرفه گمرکی یا  HS CODE چیست؟

تعرفه گمرکی یا HS CODE یک کد (شماره) معین که زبان مشترک کلیه کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک در امور واردات،‌صادرات، بیمه، حمل ونقل است صاحبین بار میتوانند گروه مناسب کالایی خود را در کتاب قانون مقررات گمرکی پیدا کنند شما باید این کد مهم را برای تمامی کالاهایی که مدنظر دارید انتخاب کنید.

فرایند واردات و ترخیص کالا از گمرک برای کالاهای تجاری  را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

مرحله اول: اظهارکننده کالا

در این مرحله صاحبان کالا باید با هماهنگی کارشناس مربوطه در شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل امور اظهار و ارسال مانیفست به گمرک را انجام دهند. این مراحل به شرح زیر هستند:

ارسال اطلاعات مربوط به مانیفست کالا توسط شرکت حمل‌کننده به گمرك قبل از شروع عملیات حمل به‌صورت الکترونیکی که در حال حاضر صرفاً در گمرکات دریایی فعال است.

صدور قبض انبار به‌صورت الکترونیکی

صدور ترخیصیه سیستمی توسط شرکت حمل‌ونقل و اعلام ب ه صاحب کالا جهت انجام اظهار الکترونیکی که درحال حاضر صرفاً درگمرک هوایی فعال است.

مراجعه صاحب کالا به سامانه اظهار از راه دور، انجام اظهار الکترونیکی،اسکن اسناد و اخذ شماره ثبت یا سریال.

ارسال پیامک به صاحب کالا و تأیید ثبت اظهارنامه در سامانه جامع امور گمرکی.

انتخاب روش پرداخت هزینه‌های مربوط به کالا.

مرحله دوم: سرویس ارزیابی و کارشناسان

در این مرحله ارزیاب و کارشناسان گمرک امام خمینی به‌صورت مجازی و سیستمی مدارک و ارزیابی مرسوله وارداتی صاحب بار را انجام می‌دهند. در ابتدا صاحب کالا اظهارنامه مربوطه به همراه اسکن اسناد را از طریق زیر سامانه اظهار از راه دور کالا به نشانی www.epl.irica.ir برای گمرک ارسال می‌کند. سپس گمرک با استفاده از مدیریت ریسک اسناد و کالاها را بررسی می‌کند و پس از دریافت مجوزهای لازم (در صورت نیاز)، دریافت عوارض متعلقه و صدور پروانه گمرکی دستور اجازه بارگیری و در نهایت خروج کالا از گمرک را صادر می‌کند.

این مراحل به‌صورت مختصر به شرح زیر هستند:

تعیین رئیس سرویس مجازي: رئیس سرویس از بین تمامی رؤسای سرویس گمرکات تعریف شده در سیستم تعیین می‌شود.

تعیین کارشناس مجازي: کارشناس از بین تمامی کارشناسان گمرکات تعریف شده در سیستم تعیین می‌شوند.

انتخاب ارزیاب توسط سیستم.

درج گزارش ارزیابی در سامانه جامع امور گمرکی.

مرحله سوم: کارشناسی

در این مرحله کارشناس مجازی مسئول بررسی موارد زیر است:

بررسی اسنادي کالاها.

نظارت بر تخصیص سیستمی مجوزهاي موردنیاز.

نمونه‌برداری برای تعیین ماهیت کالا  در صورت نیاز  توسط سازمان‌های ذی‌ربط و اعلام نظر به گمرك به‌صورت سیستمی.

کارشناسی نهایی کالا.

پرداخت حقوق ورودي کالاها.

کنترل و تأیید نهایی توسط مسئول سرویس.

صدور پروانه الکترونیکی.

ارسال پیامک به صاحب کالا جهت اعلام تأیید نهایی اظهارنامه در سامانه جامع امور گمرکی.

مرحله چهارم: ارسال کالا به کارشناس برای بازبینی نهایی

در این مرحله سند مربوطه برای بازبینی مجدد به کارشناسان درب خروج ارسال می‌شود:

کنترل سیستمی مجوزهاي موردنیاز و صدور مجوز.

بارگیري توسط درب خروج.

کارشناسی درب خروج.

دریافت اصل اسناد لاک‌ومهر شده.

ورود کامیون برای بارگیري کالاها.

باسکول ورود و توزین کالاها.

مرحله پنجم: انبار و بارگیری

این آخرین مرحله ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی به‌صورت هوایی برای کالا است. در این مرحله مرسوله وارداتی از انبارهای عمومی گمرک امام دریافت می‌گردد و پس از خروج و بارگیری برای تحویل به مشتری ارسال می‌شوند.

آشنایی با سامانه EPL  ای پی ال

سامانه EPL که کوتاه شده  Electronic Packing List  است سامانه‌ای شناخته شده در گمرک است که برای بسیاری از ترخیص‌کاران با نام پنجره واحد تجاری فرامرزی  شناخته می‌شود. اگر نیاز به خدمات ترخیص کالا دارید و به‌عنوان ارباب‌رجوع بخواهید کالای مدنظر خود را از گمرک ترخیص کنید باید برای ارتباط با گمرک از سامانه پنجره واحد فرامرزی یا سامانه‌ای پی ال استفاده کنید.

برخی از اصطلاحات و تعاریف مورد استفاده در فرایند ترخیص کالا به شرح زیر هستند که بر هر فردی که در حزوه ترخیص کالا فعالیت می‌کند واجب است تا با این اصطلاحات به‌صورت کامل آشنا باشد.

ستاگ: سامانه تعیین ارزش گمرکی است که با انتقال اطلاعات ارزشی کالاهای تر خیص شده از گمرک‌های ایران و بررسی وتایید دفتر تعیین ارزش به‌عنوان مرجع در خصوص اطلاعات ارزشی گمرک قابل استناد است.

مسير سبز: بررسی اجمالی اظهارنامه و اسناد ضمیمه آن

مسير زرد: بررسي كامل اظهارنامه و اسناد ضميمه آن و در صورت لزوم نمونه‌برداری از كالا

مسير قرمز: بررسي كامل اظهارنامه و اسناد ضميمه آن، ارزيابي فيزيكي كالا در صورت لزوم نمونه‌برداری از كالا

شناسه پرداخت: شناسه مشترکی بین بانک ملی و گمرک ج.ا.ایران است که مشخص می‌کند پرداخت مبلغ تعیین شده از طرف گمرک است و بانک صرفاً مجاز به دریافت همان مبلغ است

لیست اسنادی که ترخیصکار باید در زمان اظهار نامه به گمرک ارائه کند

صاحبین کالا یا نماینده‌های انها باید برای شروع فرایند ترخیص مدارک زیر را اظهار کنند:

قبض انبار ، ترخیصیه، بارنامه حمل، عدلبندی، بیمه نامه، گواهی مبدأ، گواهی وزن، گواهی آنالیز حسب مورد، گواهی بازرسی، فاکتور، پروفرما، گواهینامه بهداشت (حسب مورد)، گواهینامه استاندارد حسب مورد، فتوکپی کارت بازرگانی، فتوکپی کد اقتصادی، فتوکپی پروانه بهره برداری، فتوکپی کارت حق العملکاری (برای حق العملکار)، مجوزهای ورود حسب مورد، اعلامیه فروش ارز و کاتالوگ و ‌بروشور.

ترخیص کالا از گمرک

زمان فرایند ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

باتوجه‌به پیچیدگی فرایند ترخیص و اینکه گاهی اوقات برای ترخیص برخی از کالاها نیاز به اخذ مجوزهای خاصی از سازمان‌های دیگر است ممکن است فرایند ترخیص  بین 1 الی 5 هفته کاری به طول بکشد.

اظهار اولیه اسناد: 1 الی 3 روز کاری معمولا طول می کشد.

ثبت سفارش گمرکی: 7 روز کاری زمان می برد.

دریافت کد ساتا: 3  الی 15 روز کاری  بسته به شرایط  تخصیص بانک مرکزی طول می کشد.

ارزیابی و کارشناسی کالا در گمرک: 3 الی 5 روز کاری طول می کشد.

بازبینی و درب خروج: 3 الی 5 روز کاری زمان می برد.

دریافت مجوز های موردنیاز اعم از استاندارد، مخابرات: 5 الی 15 روز کاری زمان نیاز دارد.

 هزینه ترخیص کالا از گمرک

خدمات شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل قابلیت ارائه خدمات ترخیص کالا به 2 شیوه که در ذیل توضیح داده میشود را ارائه می‌کنند:

ترخیص کالا به‌صورت سندگردانی و حق العملکاری

در این شیوه صاحبین کالا باید دارای کارت بازرگانی، ثبت سفارش، کد تخصیص ارز، کلیه مدارک موردنیاز ضمن فرایند ترخیص کالا باشند و فقط حق العمکاران شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل اقدام به انجام امور سندگردانی فرایند واردات می‌کنند. در این شیوه کلیه فیش‌های واریزی مانند حقوق ورودی و انبارداری و هر گونه پرداختی دیگر به صاحبین کالا ارائه می‌شود تا شخصا اقدام به پرداخت آن کنند.

ترخیص کالا به‌صورت پروژه‌ای و 0 تا 100 ( پکیج ویژه خدمات ترخیص)

در این روش  شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل مسئولیت ارائه کارت بازرگانی، دریافت ثبت سفارش، مجوزات لازم اعم از  مخابرات، استاندارد، انرژی اتمی،بهداشت انبارداری، پرداخت حقوق ورودی و کارشناسی و را بر عهده می گیرد.

در ترخیص کالا به این صورت کارشناسان شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل قبل از شروع فرایند ترخیص با محاسبه کلیه هزینه‌های ترخیص مبلغ نهایی را به اطلاع مشتریان رسانده و پس از تأیید مشتریان فرایند ترخیص را شروع می‌کنند.

هزینه ترخیص در این شیوه بسته به وزن کالا، ارزش کالا، تعداد مجوزهای موردنیاز دارد و به همین دلیل نیازمند به  بررسی به‌صورت موردی توسط کارشناسان گروه تجاری ققنوس است.

بهترین شرکت ترخیص کالا در ایران

اگر به دنبال پیداکردن بهترین شرکت ترخیص کالا در ایران هستید که بتواند کلیه امور ترخیص کالای وارداتی شما را از 0 تا 100 به‌صورت کامل با بهترین هزینه ممکن به انجام رساند ما به شما شرکت شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل و خدمات حمل بار هوایی شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل را پیشنهاد میکنیم. این شرکت آماده کلیه خدمات بازرگانی اعم از حواله یوان، حمل بار هوایی، دریایی، زمینی و ترخیص کالا است.

مجوز های موردنیاز برای ترخیص کالا از گمرک‌های ایران

از مهم‌ترین شرایط ترخیص کالا از گمرک دریافت مجوزهای ضروری ترخیص کالا است که برای پیشرفت و اتمام هر مرحله از تشریفات گمرکی لازم هستند. شما به‌عنوان تاجر یا بازرگان برای ترخیص کالای خود از گمرک‌ها نیاز به تهیه و جمع‌آوری اسناد و مدارکی دارید که به‌صورت دستی یا الکترونیکی باید به گمرک یا سازمان‌های مربوطه ارسال کنید؛ به همین دلیل شناخت کاربردی‌ترین مجوزهای ترخیص کالا برای افراد فعال در زمینه واردات و صادرات کالا ضروری است. با شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل ترخیص همراه باشید تا به بررسی مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اسناد و مدارک موردنیاز ترخیص از گمرک بپردازیم.

علت دریافت مجوزهای لازم برای ترخیص کالا چیست؟

یکی از مواردی که در فعالیت‌های تجاری و ترخیص کالا سبب کندشدن فرایند یا توقف کالا در گمرک‌های فعال ایران می‌شود، مجوزهایی هستند که باید از سازمان و نهادهای مختلف صادر شوند و توسط صاحبان کالا یا نمایندگان قانونی آنها به‌موقع به گمرک ارائه شوند. هدف از صدور این مجوزها کنترل و بازرسی بیشتر بر کالاهای وارداتی و صادراتی است و به‌طورکلی انواع کالاهای وارداتی را از نظر سلامتی، بهداشتی، فرهنگی، ایمنی، زیست‌محیطی و.. مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌دهند.

ترخیص اغلب کالاهایی که نیاز به ارائه مجوز دارند، تنها در صورت ارسال این اسناد امکان‌پذیر است؛ در غیر این صورت کالا از گمرک ترخیص نمی‌شود و مدت زیادی را در انبار گمرک باقی می‌ماند. باید بدانید توقف طولانی‌مدت محموله در گمرک یا انبار سبب افزایش هزینه‌ها و در برخی مواقع جریمه و خسارت می‌شود.

در چند سال اخیر راه‌اندازی و گسترش سامانه واحد تجارت فرامرزی گمرک به سریع‌تر شدن مراحل دریافت و صدور مجوزها کمک زیادی کرده و از میزان مشکلات تاجران برای دریافت مجوزهای ترخیص کالا به‌شدت کاسته است؛ اما در این حالت هم هر تاجر و بازرگانی نیاز به شناخت شرایط و پرکاربردترین مجوزهای ترخیص کالا دارد تا بتواند به طور چشمگیری در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کند. مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم، بخشی از مهم‌ترین اسناد و مجوزهایی هستند که باید نسبت به دریافت آنها برای واردات کالا اقدام کنید.

ترخیص کالا از گمرک

مجوزهای ضروری  برای ترخیص کالا از گمرک

مجوز استاندارد

دامپزشکی

بهداشت

مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

وزارت صنعت، معدن و تجارت

ارتباطات و فناوری اطلاعات

قرنطینه دامی

محیط‌زیست

انرژی اتمی

جهاد کشاورزی

قرنطینه نباتی

مجوز وزارت راه

این مجوزها بخشی از مهم‌ترین مجوزهای ترخیص کالا از گمرک‌های ایران هستند که باید از نهادهای مربوطه دریافت شوند و با ارائه به‌موقع به گمرک، مجوز انجام دیگر تشریفات گمرکی را دریافت کنید. مجوزهایی مانند مجوز بهداشت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان انرژی اتمی، ارشاد، وزارت راه، قرنطینه و استاندارد از پرکاربردترین مجوزها هستند که در ادامه شرایط دریافت این مجوزها را بررسی خواهیم کرد.

مجوز استاندارد

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از شرایط ترخیص کالا از گمرک دریافت مجوزهای لازم است یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مجوزهای ترخیص کالا مجوز استاندارد است که گمرک برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کالای وارداتی شما به آن نیاز دارید. مجوز استاندارد پس از انجام آزمایش‌های لازم و نامه‌نگاری‌هایی که بین گمرک و سازمان استاندارد صورت می‌گیرد، صادر می‌گردد و صدور آن نشانه دارابودن استانداردهای لازم است.

اگر کالای شما کمتر از 5 عدد و ارزش مالی کمتر از 3 هزار دلار باشد، به اخذ مجوز استاندارد نیازی ندارید. برخی از صادر کننده‌های برتر کشور و کالاهایی که به طور موقت وارد کشور می‌شوند نیز نیازی به ارائه این مجوز به گمرک ندارند. علاوه بر این اگر برای دریافت مجوز استاندارد به سامانه تجارت مراجعه کنید، لیست کالاهایی که مشمول دریافت این مجوز می‌شوند را مشاهده خواهید کرد.

مجوز قرنطینه

برخی از کالاها ممکن است نیاز به دریافت مجوز قرنطینه نباتی یا قرنطینه حیوانی داشته باشند. دانه‌های کشاورزی یا بذرهای گیاهی از جمله محصولاتی هستند که نیاز به مجوز قرنطینه نباتی جهت ترخیص از گمرک دارند؛ البته کالاهای نباتی ریسک کمی دارند نیاز به دریافت این مجوزها ندارند و تنها گواهی بهداشت ارسال شده از مبدا برای این کالاها لازم و ضروری است. بازرسان گمرکی با بررسی سلامت محصولات اجازه ورود را خواهند داد و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی، از ورود بار به کشور جلوگیری می‌شود.

مجوز وزارت راه

یکی دیگر از مجوزهای ترخیص کالا از گمرک برای کالاهایی که با ناوگان غیرایرانی حمل شده‌اند، مجوز وزارت راه یا مجوز حمل کالا است. در برخی مواقع ممکن است گمرک برای محموله‌هایی که با ناوگان ایرانی حمل می‌شوند هم درخواست این مجوز را داشته باشد، مجوز وزارت راه در میان تجار و بازرگانان به‌عنوان ده درصد عوارض حمل شناخته شده و برای ارائه به بانک عامل گشایش اعتبار نیز لازم است. کرایه حمل بر اساس نرخ تعیین شده از طرف سازمان حمل‌ونقل دریافت می‌شود و بر اساس قوانین کالاهایی که این مجوز را ندارند اجازه ترخیص از گمرک را ندارند.

مجوز وزارت بهداشت

افرادی که در زمینه واردات محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارند، بیشتر از سایر افراد نیاز به دریافت این مجوز برای ترخیص کالا دارند. از شرایط ترخیص کالاهایی ارائه مجوز  بهداشت است تا گمرک از  صحت و سلامت آنها مطمئن شود. در برخی مواقع ممکن است وزارت بهداشت از شما نمونه‌ای از کالا را درخواست کند تا سالم و قابل‌مصرف بودن محصول را به‌صورت دقیق‌تر بررسی کند.

مجوز سازمان انرژی اتمی، ارشاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

از دیگر موارد برای ترخیص برخی کالاها، مجوز ارشاد، سازمان انرژی اتمی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. تاجرانی که قصد واردات ماشین‌آلات و دستگاه‌های چاپ را دارند، باید نسبت به دریافت مجوز ارشاد اقدام کنند توجه داشته باشید برخی ماشین‌آلات نو نیازی به بازرسی و ارائه این مجوز ندارند. لازم است تاجر برای واردات محصولات چاپ همراه با درخواست و نمونه کار خود برای اخذ مجوز به وزارتخانه مراجعه کند و پس از دریافت آن همراه با مدارک لازم نسبت به ترخیص کالاهای خود اقدام کنند.

تجهیزات پزشکی، تلفن همراه، ضایعات چدن، فولاد، سرب، روی، قلع، آلومینیم، لیزرهای پزشکی و دندانپزشکی، بی‌سیم‌ها از جمله محصولاتی هستند که نیاز به دریافت مجوز سازمان انرژی برای ترخیص از گمرک دارند. از دیگر مجوزهای لازم برای ترخیص کالا، مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به محصولاتی مانند اسباب‌بازی‌ها داده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید ورود برخی کالا به داخل کشور ممنوع است و گمرک اجازه ترخیص آنها را ندارد؛ بنابراین قبل از سفارش محصول این مسئله را چک کنید تا دچار ضرر نشوید.

سخن پایانی

دریافت مجوزهای لازم برای ترخیص کالا از گمرک مانند هر مرحله دیگر از تشریفات گمرکی نیازمند دقت و اطلاعات کافی است. ارائه مجوزهای لازم برای اثبات قانونی‌بودن فعالیت شما و صحت کالای وارداتی لازم هستند؛ برای اینکه بتوانید محموله خود را به‌راحتی و به‌سرعت از گمرک ترخیص کنید، نیاز به برنامه‌ریزی و کمک متخصصان این زمینه برای تهیه و جمع‌آوری اسناد و مدارک موردنیاز ترخیص کالا از گمرک دارید.

آشنایی با شرایط ترخیص کالا و حمل بار از چین  پیش از شروع فعالیت تجاری برای هر تاجر و بازرگانی ضروری است؛ اما دریافت مشاوره از کارشناسان فعال در زمینه واردات و صادرات کالا به توسعه تجارت و انجام بی‌نقص امور بازرگانی کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل باید فرد و شرکت مناسبی را برای انتقال کالاهایی که مد نظر دارید و ترخیص کالا های خود انتخاب کنید.

ترخیص کالا از گمرک

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل به‌عنوان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های خدمات حمل بار در ایران و با دارابودن تیم‌های ترخیص در فرودگاه امام خمینی و سایر گمرک‌های ایران آمادگی دارد تا ترخیص کلیه بارهای مشتریان اعم از بارهای تجاری و غیرتجاری را به‌صورت درب‌به‌درب و با تشریفات کامل به انجام برسان و کالا را در ایران به شما تحویل بدهد.

شما می‌توانید برای دریافت خدمات بیشتر و بهره‌مندی از دانش کارشناسان ما با ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  و  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

https://ariahaml.com/?p=864

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات