تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 153125

تخصیص سهام عدالت به جاماندگان؛ تضاد دیدگاه‌های دولت و مجلس

تخصیص سهام عدالت به جاماندگان؛ تضاد دیدگاه‌های دولت و مجلس
موضوع واگذاری سهام عدالت به جاماندگان همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ دولت تعهدی برای این واگذاری ندارد اما مجلس تلاش دارد این روند را به سرانجام برساند.

به گزارش شهر بورس، در حالی که معاون سازمان خصوصی‌سازی تأکید می‌کند که دولت امسال تعهدی برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان ندارد، یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بر تلاش برای تأمین منابع لازم جهت واگذاری این سهام به جاماندگان تأکید کرده است.

تضاد در اظهارات درباره تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

موضوع واگذاری سهام عدالت به جاماندگان یا مشمولان جدید از چند سال پیش مطرح شده است، اما تا به حال به نتیجه نرسیده است. در سال‌های گذشته، برنامه‌هایی برای واگذاری سهام عدالت به ۴.۵ میلیون نفر از ۳ دهک کم‌درآمد، شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، انجام شد اما این برنامه‌ها بی‌نتیجه ماندند.

اظهار نظر معاون سازمان خصوصی‌سازی

محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی‌های سازمان خصوصی‌سازی، اخیراً اعلام کرده است که با وجود تعهد قانونی دولت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مبنی بر واگذاری سهام عدالت به جاماندگان سه دهک کم‌درآمد، به دلیل عدم وجود سهام ارزشمند و سودده شرکت‌های بورسی در اختیار دولت، این تعهد اجرا نشد. به همین دلیل دولت و مجلس تصمیم گرفتند که این تعهد در بودجه سال ۱۴۰۳ گنجانده نشود و امسال دولت هیچ تعهدی برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان ندارد.

تلاش مجلس برای رفع چالش‌های سهام عدالت

از سوی دیگر، فتح‌اله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اعلام کرده است که این کمیسیون آمادگی خود را برای حل مشکلات مرتبط با برگزاری مجامع استانی سهام عدالت و واگذاری آن به جاماندگان اعلام می‌کند. او تأکید کرده است که تلاش دارند منابع لازم برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان را فراهم کنند، زیرا در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات مرتبط با واگذاری بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، موضوع سهام عدالت به درستی پیگیری نشده است. این مسئله موجب شده است که چندین میلیون نفر از مردم هیچ سهمی از سهام عدالت دریافت نکنند و این موضوع به چالشی بزرگ تبدیل شده است.

خبر مرتبط
صیدی درباره تعیین تکلیف و آزادسازی سهام عدالت توضیح داد
صیدی درباره تعیین تکلیف و آزادسازی سهام عدالت توضیح داد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: موضوع نرخ گذاری دستوری به معنای دستکاری در بازار و نظام طبیعی عرضه و تقاضا است.

منبع: تسنیم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات