تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 153703

تحلیلگران آینده بازار ارز را چگونه پیش‌بینی می‌کنند؟

تحلیلگران آینده بازار ارز را چگونه پیش‌بینی می‌کنند؟
بازار ارز این روزها با نوسانات شدیدی مواجه است. تحلیلگران معتقدند که عوامل سیاسی و نظامی تأثیر بسزایی بر روند حرکت بازار دارند.

به گزارش شهر بورس، بازار ارز این روزها با نوسانات شدیدی مواجه است. تحلیلگران معتقدند که عوامل سیاسی و نظامی تأثیر بسزایی بر روند حرکت بازار دارند، به‌خصوص اخباری که به افزایش یا کاهش ریسک‌های اقتصادی منجر می‌شود. این بازار همچنان در میان کانال‌های قیمتی مختلف در حال تغییر و نوسان است و هر خبری از منطقه می‌تواند سمت‌وسوی آن را تغییر دهد.

تأثیر اخبار سیاسی بر بازار ارز

انتشار اخبار مربوط به مناقشات منطقه‌ای باعث تغییر در رفتار معامله‌گران ارز شده است. وقتی نشانه‌هایی از عدم تمایل طرفین به درگیری مستقیم منتشر می‌شود، تقاضای ارز کاهش یافته و قیمت‌ها پایین می‌آید. در مقابل، اخباری مبنی بر احتمال درگیری‌های نظامی و افزایش تنش‌ها، منجر به رشد تقاضا و در نتیجه افزایش نرخ ارز می‌شود.

ریسک‌های منطقه‌ای؛ نیروی محرک بازار ارز

در چند هفته اخیر، درگیری‌های نظامی منطقه تأثیر زیادی بر روند بازار ارز تهران داشته است. با اینکه نرخ دلار آزاد همچنان با سقف تاریخی ۶۷ هزار تومانی فاصله دارد، اما این تنش‌ها باعث افزایش نرخ شاخص‌های ارزی شده است. تحلیلگران بر این باورند که پس از عملیات «وعده صادق ۲»، احتمال وقوع جنگ مستقیم میان ایران و اسرائیل کم است و در صورتی که پاسخ رژیم صهیونیستی محدود باشد، ریسک‌های موجود در بازار به‌سرعت کاهش خواهد یافت.

بازگشت خریداران به بازار

روز یکشنبه ۱۵ مهرماه، نرخ ارز در بازار غیررسمی تهران بار دیگر افزایش یافت. دلار که در معاملات روز شنبه حدود ۱,۱۵۰ تومان افت کرده بود، در روز یکشنبه با رشد نزدیک به همین میزان به قیمت‌های قبلی بازگشت. دلار آزاد در معاملات روز یکشنبه با ۹۵۰ تومان افزایش به ۶۳,۳۵۰ تومان رسید. یورو آزاد نیز هزار و ۵۰ تومان افزایش یافت و به ۶۹,۵۵۰ تومان رسید. پوند با رشد هزار و ۲۵۰ تومانی به ۸۳,۳۵۰ تومان معامله شد.

خبر مرتبط
قیمت دلار مبادله‌ای امروز 16 مهرماه 1403
قیمت دلار مبادله‌ای امروز 16 مهرماه 1403

قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۳، در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۴۵ تومان افزایش، ۴۹،۸۷۸ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه به روند صعودی ادامه می‌دهد

با تشدید تنش‌های منطقه‌ای، قیمت طلا در بازار تهران نیز افزایش یافت. قیمت سکه طرح جدید روز گذشته با افزایش ۱,۱۱۵,۰۰۰ تومانی وارد کانال ۴۹ میلیون تومان شد و در نهایت به ۴۹,۲۸۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین نیم‌سکه و ربع‌سکه به ترتیب با ۴۰۰ و ۳۵۰ هزار تومان افزایش به ۲۶,۹۵۰,۰۰۰ تومان و ۱۷,۹۰۰,۰۰۰ تومان معامله شدند.

جدول تغییرات نرخ ارز و طلا در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳

نوع ارز یا سکه قیمت (تومان) تغییر نسبت به روز قبل (تومان)
دلار آزاد ۶۳,۳۵۰ +۹۵۰
یورو آزاد ۶۹,۵۵۰ +۱,۰۵۰
پوند ۸۳,۳۵۰ +۱,۲۵۰
سکه طرح جدید ۴۹,۲۸۰,۰۰۰ +۱,۱۱۵,۰۰۰
نیم‌سکه ۲۶,۹۵۰,۰۰۰ +۴۰۰,۰۰۰
ربع‌سکه ۱۷,۹۰۰,۰۰۰ +۳۵۰,۰۰۰

منبع: اطلاعات

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات