صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 81279
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه زمان بر خواهد بود/ پرونده پیچیده است بسته هستند

مدیرعامل فولاد در گفت‌وگو با شهر بورس:

تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه زمان بر خواهد بود/ پرونده پیچیده است

تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه زمان بر خواهد بود/ پرونده پیچیده است
تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه طی ماه های اخیر سروصدای زیادی را به پا کرد. مدیرعامل شرکت درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص توضیح می‌دهد.

محمدیاسر طیب نیا در گفت‌وگو با شهر بورس در پاسخ به این سوال که «تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه در چه مرحله‌ای قرار دارد؟»، گفت: تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در دست رسیدگی است. نگاه حرفه‌ای به موضوع ایجاب می‌کند تا منتظر قوه قضائیه به عنوان مرجع رسیدگی باشیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: از طرف دیگر، پرونده هم بزرگ و هم پیچیده بوده که رسیدگی به آن زمان‌بر خواهد بود. انتظار می‌رود قوه قضاییه با نگاه دقیق، رسیدگی کند که این کار در حال انجام است. امیدواریم در آینده نزدیک نتیجه نگاه کارشناسی عزیزان را ببینیم.

طیب نیا با اشاره به وضعیت سهام شرکت فولاد مبارکه، خاطرنشان کرد: سهامداران و فعالان بازار سرمایه بسیار هوشمند هستند. فولاد مبارکه جزو معدود مجموعه‌هایی است که از ۱۰۰ درصد ظرفیت‌هایش استفاده می‌کند.

وی یادآور شد: اگر امروز سودآوری در فولاد مبارکه می‌بینیم به دلیل مدیریت بهینه، افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود است.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: سال گذشته در فولاد مبارکه تولید ۷.۲ میلیون تن را رد کردیم. این چیزی است که سودآوری را می سازد و این موضوع در حالی است که در سال گذشته محدودیت برق، گاز و آب را داشتیم و سهامدار هم این موضوع را می‌فهمد که مجموعه بسیار هوشمند است و با برنامه ریزی بهینه از حداکثر ظرفیت استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید: حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق فولاد مبارکه بازداشت شد


طیب نیا تصریح کرد: در عین حال بزرگ‌ترین توزیع سود بازار سرمایه را سال گذشته با نزدیک ۵۰ هزار میلیارد تومان محقق کردیم. همچنین 10 برابر شدن سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف را برای استفاده از همین ظرفیت‌ها را داشتیم تا به واسطه ایجاد ظرفیت‌های جدید و برخورد آن با گلوگاه‌ها مشکلی ایجاد نشود که مجبور به کار در کمتر از ظرفیت باشیم.

وی درمورد احتمال قطعی برق صنایع و تمهیدات اندیشیده شده برای آن عنوان کرد: سال گذشته هم این مشکل وجود داشت. با مدیریت بهینه و هماهنگی که با وزارت نیرو به عمل آمد، بخشی از برنامه‌های تولیدی خود را داشتیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: اتفاق دیگری که امسال محقق می‌شود، بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی است. این برنامه ریزی برای خرداد ماه بوده که همین موضوع هم ارمغان آور سود خوب و همچنین تامین برق است.

طیب نیا یادآور شد: در عین حال برنامه ریزی کردیم تا تولیداتی مثل اتنلس استیل داشته باشیم که ظرفیت ما را کاهش می‌دهد اما ارزش افزوده‌ای نزدیک به 10 برابر دارد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان