تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر : 139005

تحقق119 درصدی درآمدهای استان آذربایجان‌شرقی در سال 1402

تحقق119 درصدی درآمدهای استان آذربایجان‌شرقی در سال 1402
به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی، واقف بهروزی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی به همراه سرپرست استاندرای آذربایجان‌شرقی از اداره کل امور مالیاتی استان بازدید به عمل آوردند.
به گزارش شهر بورس و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، واقف بهروزی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی به مناسبت فرارسیدن هفته فرهنگ مالیاتی، به همراه تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی از اداره کل امور مالیاتی استان بازدید به عمل آورد.

نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی در حاشیه این بازدید با اشاره به نقش مالیات در پیشرفت و آبادانی کشور اظهار داشت: روند تامین بودجه کشور در سال های گذشته از طریق وابستگی به نفت انجام می شد که البته در حال حاضر به مدد سازوکار مالیات و شکل گیری  سامانه های مالیاتی بخشی از درآمد کشور از این طریق تامین می شود.

وی گفت: بیش از70 درصد بودجه کشور از طریق مجموعه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی تامین می شود، در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر کاهش وابستگی به نفت، اقداماتی در سطح کشور انجام می‌گیرد، در سطح استان نیز،  اولویت بر شناسایی و پیگیری فرار مالیاتی است تا هم درآمد مالیاتی مصوب تامین شود و هم کمترین فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی وارد شود، هماهنگی و انسجام مجموعه تابعه وزارت اقتصاد در استان در تحقق این سیاست‌ها موثر است.


بیشتر بخوانید:زمان واریز مستمری بهزیستی اعلام شد + جزئیات


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بخش اعظمی  از درآمد استان مربوط به بخش مالیاتی است و مابقی به سایر منابع تعلق دارد، در همین راستا تحقق مالیاتی استان در سال گذشته در تراز مثبت قرار داشت به طوری که 118 درصد تحقق نسبت به رقم مصوب را شامل می‌شد، همچنین درآمد غیرمالیاتی استان نیز در حدود 168 درصد تحقق یافت در مجموع 119 درصد، میزان تحقق درآمد استان در سال گذشته بود.

بهروزی یادآور شد: مقرر شد که  50 درصد منابع تبصره 100 به پروژه‌های استان اختصاص یابد، اقدام مثبتی که در جهت فرهنگ سازی مالیاتی موثر واقع خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: در فرهنگ سازی مالیاتی در سطح کشور موثر عمل نشده است، یعنی مردم و عموم جامعه باید به این نکته آگاهی داشته باشند که منابعی که از طریق درآمد مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری ها وارد می شود برای تکمیل پروژه ها استفاده می شود، این فرهنگ سازی باید در سطح جامعه اتفاق بیافتد تا مردم نسبت به مقصد مالیاتی که پرداخت می‌کنند آگاهی یابند.

گفتنی است در این بازدید عیسی اروج زاده مدیرکل امور مالیاتی استان از آخرین وضعیت مالیاتی استان گزارشی ارایه کرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ