شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
کد خبر : 46438
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تحت تاثیر مذاکرات معامله نکنید/ کف قیمتی دلار کجاست؟ بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

تحت تاثیر مذاکرات معامله نکنید/ کف قیمتی دلار کجاست؟

تحت تاثیر مذاکرات معامله نکنید/ کف قیمتی دلار کجاست؟
علیرضا موسوی، کارشناس بازار سرمایه به سهامداران توصیه کرد که در معاملات خود تحت تاثیر اخبار قرار نگیرند. وی همچنین به یک سوال مهم نیز پاسخ داد؛ کف قیمتی دلار کجاست؟

علیرضا موسوی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: اگرچه شاخص چندان تحلیل‌پذیر نیست، اما ناحیه‌های حمایتی و مقاومتی آن مهم است. در حدود دو ماه گذشته ابهامات زیادی در بازار وجود داشت که این ابهامات از بحث افزایش قیمت خودرو آغاز شدند.

وی افزود: مشکل بازار ابهاماتی از قبیل لایحه بودجه، مالیات شرکت‌ها و خوراک گاز پتروشیمی‌ها بود که باعث ایجاد شرایط نامطلوب در کلیت بازار بود. در اقتصاد، نرخ دلار همواره مهم است و سرمایه‌گذاران نیز به این نتیجه رسیده‌اند که حتی با آزادسازی منابع ارزی، بازگشت نرخ دلار به حوالی 25 یا 23 هزار تومان امکان‌پذیر نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره رفع ابهامات با ابلاغ بسته حمایتی دولت از بورس، خاطرنشان کرد: حقوقی‌ها در این مدت بیشتر ناظر بودند و معاملات را رصد می‌کردند، اما فعالان حرفه‌ای بازار و شرکت‌های حقوقی به این نتیجه رسیدند که یک سری کف‌هایی وجود دارد که معمولاً از دست نمی‌رود. مثلاً برای دلار حتی با وجودِ توافقات برجامی، نمی‌توان کفِ پایین‌تر از 27 هزار تومان متصور بود.

موسوی ادامه داد: در گروه بانکی، بحث تسعیر نرخ ارز تا حد زیادی نهایی شده و می‌تواند سود غیرعملیاتی بانک‌ها را با افزایش مواجه کند و این خبر خوبی برای آنها به حساب می‌آید.

تحت تاثیر مذاکرات معامله نکنید

وی در مورد روند معاملات بازار سرمایه، گفت: طی روزهای گذشته، شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت و استفاده از اعتبار بودیم. رفتارِ امروز بازار سهامداران را با نگرانی‌هایی مواجه کرد که این موضوع به خاطر رسیدن شاخص کل به مقاومت خود بود.
این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر «تحلیل ناپذیر بودن شاخص کل»، یادآور شد: نمی‌توان تحلیل و قضاوت مناسبی بر روی شاخص کل انجام داد، چون فرمول شاخص کل چندان دقیق و علمی نیست. با این حال، نقاط حمایتی و مقاومتی بر روی روند معاملات بازار تأثیرگذار است و خروج پول‌هایی که امروز داشتیم، بیشتر به خاطر رسیدن شاخص کل به محدوده مقاومتی بود. با کنار هم قرار دادن اتفاقات، می‌توان گفت که دست‌به‌دست شدن سهام امروز رخ داد.

موسوی راجع به تاثیر مذاکرات وین بر روی نرخ دلار و بازار سرمایه، گفت: سهامداران روند دلار را مدنظر داشته باشند، اما معاملات خود را تحت تاثیر اخبار مربوط به مذاکرات وین و نوسانات دلار انجام ندهند. در حال حاضر، سهام بورسی زیر ارزش ذاتی دلاری خود هستند و یک سری از صنایع با دلار 26 هزار تومانی و پی بر ای سه و چهار معامله می‌شوند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان