شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر : 46800
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تاثیر کاهش «کم سابقه» نرخ بهره بین بانکی بر روی بورس بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد:

تاثیر کاهش «کم سابقه» نرخ بهره بین بانکی بر روی بورس

تاثیر کاهش «کم سابقه» نرخ بهره بین بانکی بر روی بورس

پیمان حدادی کارشناس بازار سرمایه از کاهش نرخ بهره به کمتر از 21 درصد را «کم سابقه» دانسته و تاثیر آن بر روی بورس را تشریح کرد.

پیمان حدادی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره افزایش ارزش معاملات بازار سرمایه در روز جاری، اظهار داشت: ارزش معاملات امروز نسبت به روزهای گذشته رشد کرد، اما این مقدار، قابل توجه نبوده و رقم بالایی به حساب نمی‌آید. قرار گرفتن ارزش معاملات در این سطح، نشان از رکورد در بازار دارد که گاهاً به نوسانات مثبت و گاهاً به نوسانات منفی منجر می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر اخبار مذاکرات برجام بر روی بازار، خاطرنشان کرد: با توجه به اخبار منتشر شده، نمادهای گروه‌هایی از جمله بانکی، خودرویی و گاهاً بیمه‌ای و حمل و نقلی که با رفع تحریم‌ها مرتبط هستند، رشد خوبی داشتند. در گروه خودرویی و بانکی علی‌رغم عرضه صفوف خرید، تقاضا نیز وجود داشت.

این کارشناس بازار سرمایه، کاهش نرخ بهره بین بانکی را اقدام مثبتی دانست و گفت: یکی از مسائلی که در روزهای آینده می‌تواند کمک زیادی به بورس بکند، کاهش نرخ بهره بین بانکی به زیر 21 درصد است. این میزان کاهش طی یک هفته کم‌سابقه بوده که نشان دهنده احتمال تثبیت نرخ بهره بین بانکی حتی زیر 20 درصد است. این اقدام می‌تواند فشارها بر روی بازار سرمایه را نیز کاهش بدهد.

حدادی در پاسخ به این سؤال که «کاهش نرخ دلار چه تأثیری بر بورس خواهد داشت؟»، یادآور شد: نرخ دلار نیمایی که این روزها به بالای 25 هزار تومان رسیده، برای بازار سرمایه مهم است. کاهش قیمت ارز در بازار آزاد نمی‌تواند لطمه چندانی به بازار سهام بزند. کاهش نرخ دلار در بازار آزاد فقط می‌تواند در کوتاه‌مدت از رشد بازار جلوگیری کند.

وی در پایان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود روند معاملات در روزهای آینده نسبت به هفته گذشته بهتر باشد. ابتدا باید شاهد افزایش حجم معاملات باشیم که در ادامه افزایش قیمت سهام نیز رقم خواهد خورد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان