تاریخ انتشار : جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 141552

مدیرعامل کارگزاری نمادشاهدان به شهر بورس پاسخ داد؛

تاثیر لغو مصوبه نرخ خوراک بر صورت‌های مالی شرکت‌ها چه خواهد بود؟

تاثیر لغو مصوبه نرخ خوراک بر صورت‌های مالی شرکت‌ها چه خواهد بود؟
شاهین احمدی، مدیرعامل کارگزاری نمادشاهدان تاثیر لغو مصوبه نرخ خوراک بر بازار سرمایه و چالش‌های حسابرسی مالی را بررسی کرد.

به گزارش شهر بورس، لغو مصوبه نرخ خوراک که در سال گذشته و پنج ماه ابتدای سال جاری به اجرا درآمده بود، نگرانی‌های بسیاری را در میان فعالان بازار سرمایه ایجاد کرده است. این مصوبه که بر قیمت‌های خوراک پتروشیمی و شرکت‌های وابسته تاثیر مستقیم دارد، حالا با لغو آن، سوالات متعددی را درباره تاثیرات آن بر صورت‌های مالی و سودآوری شرکت‌ها برانگیخته است.

در این راستا، شاهین احمدی، مدیرعامل کارگزاری نمادشاهدان به بررسی تاثیرات احتمالی لغو این مصوبه پرداخته است. وی با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که این تغییرات در روند حسابرسی و اعلام صورت‌های مالی شرکت‌ها ایجاد می‌کند، توضیحاتی جامع و دقیق درباره پیامدهای این تصمیم ارائه می‌دهد. احمدی همچنین به مسائل مرتبط با زمان‌بندی مجامع شرکت‌ها و تاثیرات آن بر صورت‌های مالی سالانه پرداخته و نکاتی کلیدی را در این زمینه بیان می‌کند.

تاثیر لغو مصوبه نرخ خوراک بر صورت‌های مالی شرکت‌ها چه خواهد بود؟

شاهین احمدی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره تاثیر لغو مصوبه نرخ خوراک بر بازار سرمایه، اظهار داشت: اگر مصوبه در این پنج ماهه هم برگردد در هفت ماه انتهایی سال گذشته و سال جاری همچنان نرخ‌ها گران و برگشت مصوبه پنج ماه ابتدای سال لزوما به معنای برگشت سود شرکت به سطوح قبلی نیست و اثر قائل توجهی در صورت مالی شرکت‌ها نمی‌گذارد.

وی افزود: در مجامع صورت‌های مالی حسابرسی شده را مبنای مجمع عنوان می‌کنند، اما تا صورت حساب پنج ماه اول سال گذشته آماده شده، اعلام، حسابرسی و رسیدگی شود مدت زیادی طول می‌کشد.

خبر مرتبط
کاهش دامنه نوسان بورس تصمیم درستی بود
کاهش دامنه نوسان بورس تصمیم درستی بود

شاهین احمدی مدیرعامل کارگزاری نماد شاهدان، گفت: کاهش دامنه نوسان بورس در کوتاه‌مدت تصمیم درستی بود و کمک می‌کند که بازار سرمایه نوسانات خیلی شدیدی را تجربه نکند.

مدیرعامل کارگزاری نمادشاهدان ادامه داد: اگر صورت حساب آماده شود و تاریخ صورت‌های مالی شرکتی آخر شهریور ماه باشد با لحاظ آن می‌توانند در صورت مالی لحاظ کنند، اما شرکت‌هایی که مجامع آنها گذشته یا سال مالی آنها برج دو یا سه بوده به فصل مجامع نمی‌رسند.

شایعه انحلال بانک آینده تاثیر بدی بر اعتماد بازار سرمایه دارد

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون