تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 142579

تاثیر سیاست خارجی دولت چهاردهم بر بازار طلا

تاثیر سیاست خارجی دولت چهاردهم بر بازار طلا
پس از چالش‌های فراوان در دولت گذشته، آیا دولت جدید می‌تواند مشکلات صنعت طلا را حل کند و زمینه‌ساز رشد صادرات طلا شود؟

به گزارش شهر بورس، با آغاز دولت چهاردهم، سوالات بسیاری در مورد تاثیر سیاست‌های خارجی این دولت بر بازار طلا مطرح شده است. در دولت سیزدهم، طلافروش‌ها با چالش‌های فراوانی مواجه بودند که حتی منجر به تعطیلی برخی از طلافروشی‌ها شد. اکنون با افزایش فرصت‌های سیاست خارجی، این صنف می‌تواند شاهد رشد قابل توجهی در صادرات طلا باشد.

محمد کشتی آرای، فعال صنعت طلا، در مورد اقدامات اولیه دولت پزشکیان در صنعت طلا گفت: در حال حاضر بحث سامانه ثبت تجارت که در دولت قبل مطرح شده بود، باید در این دولت تعیین تکلیف شود. اگر دولت بتواند مشکلات مربوط به این سامانه را حل کند، بسیاری از مشکلات صنف طلا نیز برطرف خواهد شد. عملیات داد و ستد و نقل و انتقالات طلا یکی از چالش‌های اصلی دولت است.

کشتی آرای افزود: طلا مربوط به بخش خصوصی است و هیچ ربطی به دولت و ارز دولتی ندارد. هیچ زمان طلا با نرخ دلار دولتی وارد نشده و خارج هم نمی‌شود. با افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت ارز، قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند و این کاهش قدرت خرید باعث رکود در صنف طلا می‌شود. دولت پزشکیان اگر بتواند مسیر اقتصادی کشور را به سمتی ببرد که ارزش پول ملی بالا برود، صنعت طلا نیز منتفع خواهد شد.

کشتی آرای در مورد لزوم افزایش فرصت‌های صادراتی طلا در دولت جدید بیان کرد: پس از پایان کرونا تغییرات اقتصادی زیادی در جهان به وجود آمده است. صادرات طلا ما در سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیون دلار بود که این عدد برای بازار طلا بسیار کم است. اگر تعاملات جهانی بیشتر شود، در تمامی کالاها شاهد شکوفایی خواهیم بود. ارتباط اقتصادی با غرب آسیا و سایر کشورها می‌تواند بازارهای جدیدی را برای طلا ایجاد کند.

خبر مرتبط
آغاز نوزدهمین حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران؛ ۹ مهرماه
آغاز نوزدهمین حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران؛ ۹ مهرماه

نوزدهمین جلسه حراج سکه طلا توسط مرکز مبادله ایران در روز دوشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

منبع: انتخاب

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات