تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر : 133799

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

تاثیر سیاست‌های ریاست جمهوری آینده بر بورس

تاثیر سیاست‌های ریاست جمهوری آینده بر بورس
انتخابات پیش‌رو و سیاست‌های ریاست جمهوری آینده تاثیر مهمی بر بازار سرمایه و اقتصاد خواهد داشت. از طرفی معضلات اقتصادی و مشکلات بازار سرمایه باعث شده است فعالان اقتصادی نگاه ویژه‌ای به انتخابات و برنامه‌های اقتصادی نامزدها داشته باشند.

به گزارش شهر بورس، انتخابات ریاست جمهوری در هر کشوری، به‌ویژه در ایران، تاثیرات عمده‌ای بر اقتصاد و بازار سرمایه دارد. این انتخابات نه تنها جهت‌گیری‌های سیاسی بلکه استراتژی‌های اقتصادی را نیز تعیین می‌کند. در این مصاحبه، علی عباسیان، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی تاثیرات نتایج انتخابات بر اقتصاد و بازار سرمایه می‌پردازد و نکاتی را در خصوص راهکارهای بهبود وضعیت بازار ارائه می‌دهد.

تاثیر انتخابات بر بازار سرمایه

علی عباسیان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس به رابطه تنگاتنگ سیاست و اقتصاد اشاره می‌کند و می‌گوید: اقتصاد به سیاست و سیاست به اقتصاد ارتباط دارد و در بعضی از برهه‌ها این رابطه بسیار تنگاتنگ می‌شود و اثرات به مراتب زیادی روی یکدیگر می‌گذارند.

وی معتقد است که انتخابات ریاست جمهوری یکی از این برهه‌ها است و هر یک از سه طیف مختلف (راست معتدل، راست تند و چپ) تاثیرات متفاوتی نه تنها بر بازار سرمایه بلکه روی اقتصاد خواهد داشت.

انتظار بازار از ریاست جمهوری آینده/ آرزوی بازار سرمایه حمایت از اقتصاد آزاد

عباسیان در ادامه بر اهمیت حمایت ریاست جمهوری جدید از بورس و اقتصاد آزاد تاکید می‌کند. و می‌گوید: مسلماً بازار سرمایه هم از این تغییرات مستثنی نخواهد بود و مهم اینکه تفکرات ریاست جمهوری جدید می‌تواند به شدت بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله بحث تحریم‌ها که به شدت بر بازار سرمایه و کل اقتصاد تاثیر دارد. لذا باید صبر کنیم ببینیم کدام یک از اشخاص می تواند برنده این انتخابات شود. اما مسلماً برنده شدن کاندیدایی که بتواند از بورس و اقتصاد علی الخصوص اقتصاد آزاد حمایت کند آرزوی بسیاری از اهالی بازار سرمایه است.

خبر مرتبط
هشتگ از روحانی بگو؛ ماجرا چیست؟
هشتگ از روحانی بگو؛ ماجرا چیست؟

علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افکار عمومی را به بازخوانی وقایع دوران ریاست جمهوری حسن روحانی دعوت کرد.

‌بورس؛ مقصد جدید نقدینگی - بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟-سرکوب نرخ ارز به ضرر اقتصاد است

دامنه نوسان و تاثیرات آن

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دامنه نوسان اظهار داشت: هیجانات تخلیه شده و به نظر من دیگر بیش از این نباید ادامه پیدا کند. دامنه نوسان در برهه خاصی با توجه به هیجاناتی که وجود دارد، حدود دو یا سه روز می تواند محدود شود. اما وقتی هیجانات تخلیه می شود، دیگر لزومی بر ادامه دادن نمی‌بینم.

عباسیان به اهمیت تحرکات معقولانه و منطقی سیاست‌گذار اشاره کرده و بیان می‌کند که پول هوشمند منتظر این تحرکات است. او هشدار می‌دهد که دخالت مداوم دولت و تامین کسری بودجه باعث ترس سهامداران شده و معتقد است: عدم دخالت دولت می‌تواند باعث ورود پول هوشمند شود.

کاهش ریسک‌ها و افزایش عمق بازار

در پایان، عباسیان به راهکارهایی برای بهبود وضعیت بازار سرمایه اشاره می‌کند. او عدم دخالت دولت، افزایش عمق بازار سرمایه و کاهش محدودیت های بازار، کاهش ریسک‌های سیستماتیک مانند ریسک نرخ ارز، نرخ بهره، ریسک سیاسی و ریسک تصمیم‌گیری سیاست‌گذار را از جمله این راهکارها می‌داند. همچنین تاکید دارد که دولت جدید باید از دید تامین مالی دولت به بازار سرمایه نگاه نکند و ابزارهای نوین برای تامین مالی شرکت‌ها و صنایع ایجاد کند. او نتیجه‌گیری می‌کند که “کاهش تصدیگری دولت در بورس مهمترین کلیدواژه حمایت از بازار سرمایه خواهد بود.

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ