شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر : 46449
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تاثیر آغاز مذاکرات برجام بر روی بورس/ دلار 40 هزار تومان می‌شود؟ بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با شهر بورس:

تاثیر آغاز مذاکرات برجام بر روی بورس/ دلار 40 هزار تومان می‌شود؟

تاثیر آغاز مذاکرات برجام بر روی بورس/ دلار 40 هزار تومان می‌شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه از تاثیر آغاز مذاکرات برجام بر روی بورس سخن گفت و یادآور شد: در صورتی که توافقی در مذاکرات اتفاق نیفتد، پیش‌بینی می‌شود نرخ دلار به حوالی 35 تا 40 هزار تومان برسد.

هومن عمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: ادامه روند روزهای گذشته در بازار، امیدوارکننده و مثبت است. با اینکه شاخص کل به نزدیکی‌های مقاومت مهم خود رسیده، خریداران در بازار حضور داشتند. در منفی‌ها خریداران خوبی وجود دارد و فروشندگان دیگر نمی‌توانند سهمی را با رنج منفی مواجه کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اشباع فروشندگان، در قیمت‌های پایین‌تر فروشنده زیادی وجود ندارد و در این شرایط، امیدواری نسبت به حفظ سطوح کنونی به‌عنوان یک سطح حمایتی قوی ایجاد شده است. در صورتی که روند ارزش معاملات همچنان صعودی بوده و افزایش یابد، مقاومت شاخص کل شکسته خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر روی بورس، خاطرنشان کرد: اگر نرخ سود بین بانکی مجدداً با افزایش مواجه شود، برای بورس یک خطر جدی به حساب می‌آید. اگر بانک مرکزی، بانک‌ها را به رعایت پرداخت سود مجاز برای سپرده‌ها مجاب کند، خبر خوبی برای بازار به حساب می‌آید و برای عبور از مقاومت شاخص، کمک زیادی خواهد کرد.

عمیدی با اشاره به لایحه بودجه سال آینده، یادآور شد: در لایحه بودجه 1401، فرمول نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باید به شکل منطقی لحاظ شود. در دنیا حدود 40 درصد قیمت گاز افت کرده که نشان می‌دهد این فرمول قابل‌اتکا نیست. مجلس نیز باید روی این موضوع دقت داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر این کار انجام شود، به پتروشیمی‌ها نیز کمک خواهد شد و سود آنها افزایش پیدا می‌کند. از طرفی دیگر، کسری بودجه صندوق‌های بازنشستگی که سهامدار عمده شرکت‌های پتروشیمی هستند نیز جبران می‌شود. اگر سودآوری شرکت‌ها تقویت شود، نیازی به در نظر گرفتن کمک خارج از عرف برای صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد.

تاثیر آغاز مذاکرات برجام بر روی بورس

این کارشناس بازار سرمایه راجع به تأثیر مذاکرات وین بر روی بازارهای مالی، گفت: خبرهای مثبت و منفی بر روی نرخ دلار اثر خواهد گذاشت، اما حتی در صورت حصول توافق، قیمت دلار نمی‌تواند پایین‌تر 27 هزار تومان باشد. در صورتی هم که توافقی در مذاکرات اتفاق نیفتد، پیش‌بینی می‌شود نرخ دلار به حوالی 35 تا 40 هزار تومان برسد.

عمیدی عنوان کرد: بااین‌حال، بازار سرمایه حتی به کاهش نرخ دلار نیز واکنش خاصی نخواهد داشت. گزارش‌های 9 ماهه نیز در راه است که احتمالاً گزارش‌های خوبی خواهند بود و این گزارش‌ها می‌توانند محرکی برای عبور از مقاومت شاخص کل باشند. اگر این موارد اتفاق بیفتد و منابع مالی نیز به بازار تزریق شود، بورس به‌راحتی از مقاومت خود عبور خواهد کرد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان